Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk - krypteringsnummer

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

For 5 minutter siden braset faren min inn og sa at hvis jeg ikke fant ut hvorvidt den trådløse routeren vårs var kryptert eller ikke, skulle han røske ut internett i noen dager. Jeg har ikke peiling på hva han snakker om og jeg håper noen av dere har det, for jeg trenger internett.

Hvis det var kryptert, ville han ha krypteringsnummeret også. Akkurat nå er jeg for stresset til å tenke.

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags merke er det?

Gå på Start->Kjør-> cmd (ok)

skriv ipconfig, deretter enter.

For det trådløse nettverkskortet..

(la oss si at det står;

Default Gateway . . . . . . 192.168.0.1 )

Gå inn på denne IPen med nettleseren din..

Stikkord du kan se etter er;

WEP, Wireless Security, etc. (evt. WPA)

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er en Dl-514.

Har konfigurert den fra nettleser før, men det funket tydeligvis ikke nå.

Lenke til kommentar

Har du mulighet for å gå til en maskin som kopler seg opp trådløst da?

Hvis du har det så sjekk om du trenger noe passord da... hvis du ikke trenger det da så er det ikke kryptert. (Det kommer ofte opp noe liknende som dette hvis det ikke er kryptert: Det tilgjengelige nettverket er ikke kryptert...)

Lenke til kommentar

Koble fra kabelen fra routeren/modemet du har før routeren din, restart routeren og sjekk din lokale IP.

Start - Run - cmd - ipconfig

Nå bør du fo opp en lokal IP som er noe slikt som 192.xxx.x.xxx eller noe slikt. Der hvor det står Standard gateway står det forhåpentligvis en ip som er noe slikt som 192.168.0.1 eller 192.168.50.1 eller noe slikt. Ta denne IP-adressen og skriv inn i din nettleser MED http:// forran.

Hvis ikke dette funker, finner du bare frem manualen til routeren din. På en av de første sidene her står den ip'en du trenger. Skriv inn denne og trykk på den vesle knappen med navn Enter så skal du komme inn. Det er ikke verre.

Hvis du har satt passord på web-interface'n, men har glemt det skriver du bare user og lar passordboksen stå tomt. Gå på LAN eller Wireless. Her vil du se om WEP er aktivert (WEP er den krypteringskoden du forespurte)

Intellic

Lenke til kommentar

Det du gjør hvis du nå får opp webinterfacet til routeren da er at du legger inn et passord under "WEP-encryption", og lagrer innstillingene...

Da må du angi dette passordet når du eventuelt kobler til en bærbar PC trådløst for å få tilgang til nettet.

Hvis det er en D-link så må du nesten regne med at du må dra ut strømmen på routeren i noen få sekunder for å få kontakt med webinterfacet. Slår aldri feil at D-link routere henger seg slik at man ikke får opp webinterface.

Hvis du skriver ipconfig i dos vinduet skal du få opp gateway ipen og det er normalt den ipen du bruker i webbrowseren for å få opp webinterface.

Lenke til kommentar

DI-514 støtter både 64 og 128-bits WEP kryptering. DI-514

Jeg foreslår at du reseter den ved å holde resetknappen inne med en nål eller en fyrstikk i 15 sekunder. Resetknappen finner du inni et hull på baksiden av ruteren.

Deretter bruker du CDn som fulgte med ruteren til å installere den en gang til, denne gangen med kryptering.

Har selv en DI-624+ som jeg har satt på med 64-bits kryptering. Synnes dette må være mer enn nok. Tror ikke noen greier (gidder) å tippe de ti tegnene.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...