pianoforte Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Når jeg regner ut noe i PHP og får veldig store tall får jeg for eksempel: 5.7133839564459E+262 Hvordan kan jeg få skrevet dette som et vanlig tall? Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Det er da et ganske vanlig tall, det der... Om du mener vanlig tall er tall som ikke har noen potenser, blir det der et så stort tall at det blir nesten umulig å ha oversikt... Mye lettere å se hvor stort tallet er på den formen det står der... Hvorfor vil du ha det som "vanlig" tall? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Det tallet ditt er altså 5.713 * 10^262, altså et tall som begynner på 5.7 med 261 nuller etter det. Skjønner ikke helt hvorfor du vil bruke så store tall, siden det er like lett å bruke matematikk på tall i normalform (a * 10^b) som å "vanlige" tall. $a * $b skal funke selv om $a eller $b er i normalform eller er skrevet rett ut. Lenke til kommentar
pianoforte Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Det tallet var bare et eksempel, men poenget er at jeg trenger å gjøre om en del slike standardform tall til vanlige tall. Er det ingen som vet hvordan? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Det er et direktiv i php.ini som gir deg makspresisjon PHP skal regne med. Den tror jeg defaulter til 14, men kan hende den er mulig å endre via ini_set() til noe høyere akkurat for ditt script. Vil dog ikke anbefale det, siden det også vil øke presisjon på alle andre tall du regner med, noe som kan gjøre ting relativt tregt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå