håvard87 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Jeg har lenge gått med planer om å gå til innkjøp av nytt headset, og har foreløpig kommet frem til at Koss Pro 3AA står sterkest, men dette kan selvfølgelig forandres. Jeg vil gjerne vite hva dere mener om dette headsettet og eventuelt noen alternativer som dere mener kan passe meg bedre. Jeg skal bruke headsettet ganske allsidig, men hovedsaklig til spilling, mobil og mp3-spiller. Koss Pro 3AA Takker på forhånd for inspill! Endret 9. mars 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Har det samme... dvs venter på returen fra Microplex (om du ikke vet det, de festene ned til klokkene er svake vær forsiktig når du tar de av deg), men hva lyden angår synes jeg den er topp. Klart nå har ikke jeg prøvd klokker i 1000-up klassen da, bare sammenlignet med shitty Creative Labs 500 krones surround sett. Vurderer å skaffe meg enda bedre (?) klokker, tenkte da gå opp til drøyt 1000-1500 men da trenger jeg vel en hodetelefonforsterker noe som koster...hehe. De Koss-ene er gode å ha på seg og forresten, behagelige puter. Ikke for å kapre tråden din, men om noen har noe de vil si om disse: Sennheiser HD 280 pro? Endret 9. mars 2005 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Har det samme... dvs venter på returen fra Microplex (om du ikke vet det, de festene ned til klokkene er svake vær forsiktig når du tar de av deg), men hva lyden angår synes jeg den er topp. Klart nå har ikke jeg prøvd klokker i 1000-up klassen da, bare sammenlignet med shitty Creative Labs 500 krones surround sett. Vurderer å skaffe meg enda bedre (?) klokker, tenkte da gå opp til drøyt 1000-1500 men da trenger jeg vel en hodetelefonforsterker noe som koster...hehe. De Koss-ene er gode å ha på seg og forresten, behagelige puter.Ikke for å kapre tråden din, men om noen har noe de vil si om disse: url="http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7342"]Sennheiser HD 280 pro[/url]? OK, skal huske på det med dårlig "klokke-feste" hvis jeg kjøper dette headsettet. Men er det noe jeg bør vite før jeg kjøper dette? Du skrev noe om forsterker, 3AA krever vel ikke noe sånt? Endret 9. mars 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Dette er ett meget bra headsett, jeg har selv hatt både det og Pro 4aat. 4AAT gir kansje max 5% bedre lyd, men det er nok mye pga de sitter som ett hørselsværn på hodet. 3AA likte jeg bedre enn 4ern pga dn lave vekten Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 OK, skal huske på det med dårlig "klokke-feste" hvis jeg kjøper dette headsettet. Men er det noe jeg bør vite før jeg kjøper dette? Du skrev noe om forsterker, 3AA krever vel ikke noe sånt? Har ikke brukt forsterker selv, men virker som det er noen som har anbefalt det. Jeg har ikke peil på ohm og det greiene med effekt og slikt så jeg vet ikke. Lydkortet mitt er et Sound Blaster Live et-eller-annet, kanskje noen lydkort leverer mer "av det man trenger med forsterker" ( ) men aner ikke... Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Er det ikke sånn at 3AA også har livstidsgaranti? Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 joda.. alle koss sine produkter har livstidsgaranti Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 3AA likte jeg bedre enn 4ern pga dn lave vekten OI! Det var sannelig stor forskjell på vekten ja, så å si en fordobling i vekt; fra 300 til 595 gram. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) joda.. alle koss sine produkter har livstidsgaranti Så bra! Så hvis noe bryter sammen eller headsettet på annen måte rett og slett slutter å fungere så er det bare å sende det inn igjen til selger å få et flunkende nytt tilsendt? Det er jo knall! Endret 9. mars 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Jeg vil fraråde deg å kjøpe enten Koss 3AA eller 4AAT. Lyden i dem er ikke spesiellt bra til prisen å være og de er kjent for å knekke lett. ( spes 3AA) Selvom man har livstidsgaranti så må det jo begynne å bli slitsomt å levere inn settet for ente gang når det tar kvelden. Gå heller for en Sennheiser, eller beyerdynamic i samme prisklasse. Mer lyd og holdbarhet for penga. 4AAT'n er i tillegg tungdreven og man burde ha en forsterker for å utnytte potensiale ( som ikke er all verden) Endret 9. mars 2005 av Kurt P Lenke til kommentar
ML Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 kjøpte meg disse for noen dager siden: http://www.riff.no/butikk/product_info.php...products_id=199 for bruk til spilling og mp3 spilleren, og er enda meget fornøyd! Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg vil fraråde deg å kjøpe enten Koss 3AA eller 4AAT. Lyden i dem er ikke spesiellt bra til prisen å være og de er kjent for å knekke lett. ( spes 3AA) Selvom man har livstidsgaranti så må det jo begynne å bli slitsomt å levere inn settet for ente gang når det tar kvelden. Gå heller for en Sennheiser, eller beyerdynamic i samme prisklasse. Mer lyd og holdbarhet for penga. 4AAT'n er i tillegg tungdreven og man burde ha en forsterker for å utnytte potensiale ( som ikke er all verden) OK, takk for inlegget - skal vurdere de du nevnte. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 kjøpte meg disse for noen dager siden: http://www.riff.no/butikk/product_info.php...products_id=199 for bruk til spilling og mp3 spilleren, og er enda meget fornøyd! De så fine ut de ja, men er det 3,5mm-jack eller 2,5mm? Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg vil fraråde deg å kjøpe enten Koss 3AA eller 4AAT. Lyden i dem er ikke spesiellt bra til prisen å være og de er kjent for å knekke lett. ( spes 3AA) Selvom man har livstidsgaranti så må det jo begynne å bli slitsomt å levere inn settet for ente gang når det tar kvelden. Gå heller for en Sennheiser, eller beyerdynamic i samme prisklasse. Mer lyd og holdbarhet for penga. 4AAT'n er i tillegg tungdreven og man burde ha en forsterker for å utnytte potensiale ( som ikke er all verden) Dette innlegget har blitt redigert av Kurt P, 09/03/2005 : 22:26 Er enig med deg i din oppfatning av 4AAT, pga du faktisk trenger en forsterker for å få maksimal effekt av det headsettet. Men i 3AA er mye mer lettdrevent og er jo også mye lettere enn 4AAT, derfor virket det nesten for meg som om at det var 3AA som var oppgraderingen av 4AAT. Jeg vil fortsatt si at 3AA er ett mycket bra kjøp. Icemat har jo fått skryt av sine headphones, så det er vel noe å sjekke opp ? Lenke til kommentar
Starcraft_RULES Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 jeg har icemat sine, er veldig fornøyd med lyden i de. Men så har jeg ikke prøvd noe særlig andre av samme klasse. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Mange gode inspill her, takker for de. Hovedårsaken til at 3AA var(er?) favoritten min er først og fremst på grunn av utseendet - synes rett og slett 3AA ser utrolig kult ut. Men det er jo andre faktorer som spiller inn også. Så jeg får se på de forslagene dere har kommet med, for så å undersøke og drøfte litt med meg selv, før jeg gjør mitt valg. Takk folkens.... Med dette innlegget mener jeg ikke at dere skal slutte å poste innlegg her, for all del fortsett og komme med intrykk, forslag og erfarinnger... Lenke til kommentar
Guaz Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) oj Endret 9. mars 2005 av Guaz Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 oj ? Hva mener du med det? Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg vil fraråde deg å kjøpe enten Koss 3AA eller 4AAT. Lyden i dem er ikke spesiellt bra til prisen å være og de er kjent for å knekke lett. ( spes 3AA) Selvom man har livstidsgaranti så må det jo begynne å bli slitsomt å levere inn settet for ente gang når det tar kvelden. Gå heller for en Sennheiser, eller beyerdynamic i samme prisklasse. Mer lyd og holdbarhet for penga. 4AAT'n er i tillegg tungdreven og man burde ha en forsterker for å utnytte potensiale ( som ikke er all verden) OK, takk for inlegget - skal vurdere de du nevnte. jeg nevnte da ingen, gjorde jeg vel ? Men hvis jeg skal gi deg noen tips på hvem du burde velge istedenfor de er : Beyerdynamic DT 231 istedenfor 3AA : http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7369 , og Sennheiser HD 555 istedenfor 4AAT : http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7345 Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Jeg vil fraråde deg å kjøpe enten Koss 3AA eller 4AAT. Lyden i dem er ikke spesiellt bra til prisen å være og de er kjent for å knekke lett. ( spes 3AA) Selvom man har livstidsgaranti så må det jo begynne å bli slitsomt å levere inn settet for ente gang når det tar kvelden. Gå heller for en Sennheiser, eller beyerdynamic i samme prisklasse. Mer lyd og holdbarhet for penga. 4AAT'n er i tillegg tungdreven og man burde ha en forsterker for å utnytte potensiale ( som ikke er all verden) OK, takk for inlegget - skal vurdere de du nevnte. jeg nevnte da ingen, gjorde jeg vel ? Men hvis jeg skal gi deg noen tips på hvem du burde velge istedenfor de er : Beyerdynamic DT 231 istedenfor 3AA : http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7369 , og Sennheiser HD 555 istedenfor 4AAT : http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7345 Neida, stemmer at du ikke nevnte noen headset i første svar, men derimot noen merker som du anbefalte at jeg sjekket ut. Nå i andre innlegg på den annen side har du linket til headset, takk! Endret 10. mars 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå