vanilla ice Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Leste en artikkel i vg i dag om Richard Dean Anderson, bedre kjent som Macgyver. Nå vil han redde opp mot 319 500 selunger fra jakten som etter planen skal starte i Canada neste tirsdag. Klarer gamle Macker'n å "redde verden" nok en gang? Kommentarer? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Trodde han var opptatt med å redde flere verdener i Stargate SG1 jeg.... Fint at han har tid til å redde noen dyr på vår planet også Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Syns det han gjør er en SELvfølge jeg. Spørs om han gjør en BJØRNetjeneste her da. Lenke til kommentar
kag Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg vet søren ikke om jeg var for eller mot seljakt, jeg, men siden mackern er imot, får vel jeg også være det. Mackern er jo tross alt lørdagshelten Lenke til kommentar
Even. Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Det er jo like "barbarisk" med vanlig jakt, slakting av dyr osv. Men siden macgyver er imot er jeg også imot Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Det er altfor mye sel, så seljakt støttes! Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 ser ingen grunn til at seljakt skal være så ille. Skulle jeg ha engasjert meg som motstander til en spesiell jakt ville det ha vært ulvejakten... Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Skjønner ikke hvorfor man skal aksjonere mot seljakt. Akkurat som om det er noe bedre å ta maten fra dyrene (fisk) og la dem leve av bosset vi lemper på sjøen. Endret 9. mars 2005 av Feynman Lenke til kommentar
gspr Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hvis det er store mengder sel - hva er galt med jakt? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Er i mot seljakt. Det finnes mye sel, men det finnes også mange mennesker. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Fint at VG skriver om denne saken, men er litt teit at de bruker MacGyver enda, alle fans av RDA vet jo at han er Jack O'Neil nå, som i allefall jeg synes er mye bedre enn MacGyver. At RDA har fått pris fra US Air Force pga sin innstats in SG-1 vil sikkert også komme med nå som han skal ut å demonstrere. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Er i mot seljakt. Det finnes mye sel, men det finnes også mange mennesker. Er du imot alle former for jakt? Er du imot slakting av dyr for mat? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Dere sier jakt er nødvendig pågrunn mange sel. Så tar jeg det for gitt at selene ikke eksisterte før menneskene begynte å jakte på dem, slik vi kunne regulere bestanden? Bare TULL at de skal gå rundt å kutte ned på dyrebestander. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 fra MacGuyver redder verden til for/mot jakt på sel..emnet bytter fort her.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Problemet er at fisken ikke ble regulert av mennesket før vi begynnte å overfiske heller. Så selen har lite mat, og i stedet for at vi får en stor, svak stamme, satser vi på en mindre, sterk. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 co2: Men når det er mer enn nok sel, hva skiller da det å drepe sel og det å drepe okser alet opp til mat? Enten må du være imot begge deler, eller så blir du bare latterlig. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Bare TULL at de skal gå rundt å kutte ned på dyrebestander. Blir nok dessverre nødt til det for å holde økosystemene i balanse. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 trodde MacGyver var død jeg vil ikke blande meg opp i en diskusjon så sent på kvelden. men er imot seljakt. sålenge det ikke MÅ gjørest Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Det står mellom seljakt eller å slutte å fiske. Hva er mest logisk? Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Det står mellom seljakt eller å slutte å fiske. Hva er mest logisk? Seljakt, helt klart. Du kan jo bare tenke deg hva som hadde skjedd om det hadde blitt forbud mot å fiske. Vi hadde mistet en av våre største eksportvarer, vi hadde mistet en del av vårt daglige kosthold. I tillegg er det utrolig mange flere som driver med fiske enn med seljakt, og mange hadde gitt blanke i forbudet, noe som hadde ført til ubalanse allikevel. Endret 9. mars 2005 av Gnomenz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå