Sir_cruz Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hei ! Jeg har et\flere spyware som jeg ikke får fjernet... Grunnet til at jeg vet at det er spyware er at det\de tar 30%-60% av Cpu en hele tiden Ingen oppgaver tar noe og ledig sys. prosses står det 99 på som er normalt. Har prøvd følgene programmer : Norton 2004 Avast home (4.6) Ad-aware S&D spybot Trojan remover PAL spyware removal Jeg testet også et Online søke prog. men F**n det fant ikke noe det heller. What to do ? Lenke til kommentar
Machine2003 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 kan du sei lit om ka spyware du slide me? så kan kanskje nogen hjelpa deg Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Det eneste jeg vet er at det tar masse CPU , det er det eneste jeg vet , hvordan finne ut mer ? Ingen av de der fant noe , jeg har hatt det før men da tokk trojan remover det. men det har tydligvis blitt litt "sterkere?" Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Først må du fortelle hvorledes det kan ha seg at systemet har 99% av cpu-en og spywaren har 30-40%. Mer detaljer takk. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Det eneste jeg vet er at det tar masse CPU , det er det eneste jeg vet , hvordan finne ut mer ? Ingen av de der fant noe , jeg har hatt det før men da tokk trojan remover det. men det har tydligvis blitt litt "sterkere?" Trykk "ctrl-alt-del" samtidig.Da kommer det opp et vindu der det står hvilke program som kjører. Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Først må du fortelle hvorledes det kan ha seg at systemet har 99% av cpu-en og spywaren har 30-40%. Mer detaljer takk. Den tar ikke 99% Den viser Ledig system prosess altså 99% menne så er det Cpu'en som tar 60% og den er uavhengi av ledig sys. prosess (så vidt jeg vet) Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hvor har du da 30-60-tallet fra? Bruker du et monitorprogram? Eller er det en følelse? Nøkkelen her er i alle fall oppgavebehandleren, som du kan skreddersy til å vise minnebruk, cpu-tid, sidefeil, inn/ut-lesing osv. Og den forteller deg også hvilke prosesser som er igang. Kanskje du kan åpne oppgavebehandler og ta et screenshot av den, deretter poste det her. Screenshot: Trykk PrtScr, øverst til høyre på tastaturet. Åpne et billedprogram, opprett en tom bildefil og lim inn. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Først må du fortelle hvorledes det kan ha seg at systemet har 99% av cpu-en og spywaren har 30-40%. Mer detaljer takk. Den tar ikke 99% Den viser Ledig system prosess altså 99% menne så er det Cpu'en som tar 60% og den er uavhengi av ledig sys. prosess (så vidt jeg vet) Du har altså 99% ledig systemresurser,men cpu bruker 60%? Det der skjønte jeg ingenting av. Kan du forklare deg litt bedre. Hva heter det programet som trekker 60% av cpu? Endret 9. mars 2005 av Morten K Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Flott. Nå vil vi gjerne se HELE oppgavebehandleren din:) Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Først må du fortelle hvorledes det kan ha seg at systemet har 99% av cpu-en og spywaren har 30-40%. Mer detaljer takk. Den tar ikke 99% Den viser Ledig system prosess altså 99% menne så er det Cpu'en som tar 60% og den er uavhengi av ledig sys. prosess (så vidt jeg vet) Du har altså 99% ledig systemresurser,men cpu bruker 60%? Det der skjønte jeg ingenting av. Kan du forklare deg litt bedre. Hva heter det programet som trekker 60% av cpu? dessverre er det ikke noe programm som bruker 60% , det står i allefall ikke på lista Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Men hvordan vet du så at noe tar 60%??? Hvor har du det fra??? Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) se på bilde jeg har lakt ved... også har jeg acer ferrari 3400 med power now CPU det betyr at den stiller opp mhz ettersom hvor mye jeg trenger (minimum er 800mhz og Max. er 2000mhz) den står på 1600 og jobber 50% Endret 9. mars 2005 av Sir_cruz Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Du har jo ganske mange prosesser gående da. Er de alle nødvendige? Blant annet kjører du både Norton Antivirus og Avast Antivirus. Det har ingen hensikt. Sammen er de ansvarlige for 10 av prosessene dine... Lenke til kommentar
bentose Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Kan vere berre ein bug. Prøv alternativ til Task Manager. http://www.jsifaq.com/SUBQ/tip8400/rh8404.htm Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Grunnen til at de er på er at jeg akkuratt har brukt den til og prøve og finne ut hva det er for noe som er galt , men det endrer ingen verdens ting om jeg slutter med de , i sta hadde jeg 26 prosesser , men samme da , 50-60% av CPU Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Prøv her ! http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html Kjør cwshredder. Her har du mange program som kan hjelpe deg videre. Blandt annet viser alle prosseser og oppstart element. Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Kan vere berre ein bug. Prøv alternativ til Task Manager. http://www.jsifaq.com/SUBQ/tip8400/rh8404.htm Det er ikke bug , for vifta på den bærbare får _mye_ høyere RPM når cpuen jobber og den pomper rett og slett nesten på max hele tiden... Edit* Akkuratt samme CPU use med den greia der Endret 9. mars 2005 av Sir_cruz Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Fortell litt om da den begynte å gi deg problemer da. Den har fungert bra lenge? Og så? plutselig gikk cpubruken opp? Når? Hadde du installert noe nytt av programmer eller hardware? Andre interessante opplysninger? Lenke til kommentar
SCHPONG Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hvis du kjører to antivirusprogrammer (Avast + Norton) så skal du ikke se bort i fra at de lager helvete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå