FosFat Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Har prøve om næringsmidler i morgen, og er ganske sent ute med å begynne å lese. Er omlag 10 sider vi skal lese, noe som er relativt lite, men det er VELDIG tungt stoff Har tidligere hørt av en venn at det var en spesiell måte man kan huske ting/fakta fortere, noe som jeg trenger hjelp til! Noen som har forslag? Mvh. Fosfat Lenke til kommentar
acon Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Notere stikkord?... Selv leser jeg høyt for meg selv Ellers bare sovner jeg, og så føler jeg at jeg får med meg mye mer på den måten. Da må man liksom lese hvert ord, og ikke bare skumlese setningene Lenke til kommentar
Homme Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Som sagt hjelper det veldig å lese stoffet høyt for deg selv mens du skriver stikkord/viktige ting Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Det du kan gjøre er å spille inn når du leser selv - så settet du I-pod'en på i hele natt med prøvestoffet... da får du det ihvertfall inn Du har da god tid på deg - du legger deg vel ikke på noen timer enda. Jeg annbefaler at du leser istedefor å henge på hw.forumet Tar... 20 min å lese? - Så leser du 2-3 ganger - noterer stikkord. Også om du har noen spørsmål bak i kapittelet - tar du dem også. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Et stalltips er å dra deg vekk fra pcen og begynne. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Et stalltips er å dra deg vekk fra pcen og begynne. det var det jeg prøvde å si... Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Bruk et lesehjelpemiddel. En spisepinne med rød tupp eller lignende. Funker som bare det. Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Skru av musikk Skru av TVen Skru av Pcen Gå bort fra bråk Ikke begyn å rydd Les høyt til deg selv Lenke til kommentar
RAM Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 tankekart!! Det var akkurat det jeg tenkte på. Har hørt dette fungerer veldig bra for noen. Lenke til kommentar
Werlin Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Skru av musikkSkru av TVen Skru av Pcen Gå bort fra bråk Ikke begyn å rydd Les høyt til deg selv Gode råd Arg.... savner den gangen det var under 1000 sider å lese på til hver prøve Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Det finnes et godt tips som jeg ikke følger selv, men som jeg bør følge: The one and only rule: Skrive stikkord. Det er et knallbra triks - believe me. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Det finnes et godt tips som jeg ikke følger selv, men som jeg bør følge: The one and only rule: Skrive stikkord. Det er et knallbra triks - believe me. Enig. Gjør det av og til selv, og jeg ser resultater av det. Jeg begynner alltid å lese til prøve dagen før vi skal ha den, ville egentlig sagt kvelden før siden jeg ikke kommer i gang før i 6-tia uansett. Da skriver jeg stikkord, leser ett par ganger over stikkorda etterpå forså å legge meg til å sove. Så, neste morgen, tar jeg å leser gjennom stikkorda to ganger til, da sitter det meste skal jeg love deg Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Skriv referat av det du leser Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Skriv referat av det du leser det er en god idee. trekk ut det viktigste, selv er ikke jeg no god på det pleier og skrive mange siders sammendrag Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Skru av musikkSkru av TVen Skru av Pcen Gå bort fra bråk Ikke begyn å rydd Les høyt til deg selv Gode råd Arg.... savner den gangen det var under 1000 sider å lese på til hver prøve Folk lærer forskjellig.... Overnevnte gjelder analytiske foilk.... ... tankekart er for holistiske som må se sammenhengen. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Det finnes et godt tips som jeg ikke følger selv, men som jeg bør følge: The one and only rule: Skrive stikkord. Det er et knallbra triks - believe me. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Men ikke stress, noe som ofte kan bli vanskelig i tidspress. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 les høyt for deg selv, får md mye mer da Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Begynn å lese istedenfor å spørre... (Frekt men sannt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå