vanilla ice Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hallo Skal ut å reise snart, og lurer derfor på hvor mye jeg kan ta med meg gjennom tollen av forskjellige godsaker. Tenker da på vin/øl osv. Jeg er 18 år, og brennevin kan derfor utelukkes Er det forresten noe grense for hvor mye snop man kan ta med seg? Lenke til kommentar
Thud Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 2 Liter vin opp til 22% + 2 liter øl. Alternativt 4 liter øl. 200 sigaretter. 10 kilo sukkervarer. (ie snop) 10 liter bensin. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Allright. Hva med snus da, noen grense? (istedenfor sigaretter) Lenke til kommentar
Thud Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Det er jeg ikke sikker på... Jeg trur det er rundt 8-10 pakker, men jeg er ikke sikker... Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Det er jeg ikke sikker på... Jeg trur det er rundt 8-10 pakker, men jeg er ikke sikker... Altså en rull? Lenke til kommentar
Thud Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Mulig det ja. Hvordan er det du reiser? På ferjer og fly har dem vanligvis informasjon og slikt om hvor mye som er tillatt. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Reiser med fly. Det er greit, da skal jeg nok finne ut av det Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Du blir sannsynligvis ikke stoppa i tollen uansett, så om du tar med deg flere snuspakker eller mer godis vil ingen gidde å gjøre noe med det.. Lenke til kommentar
mr. Bjerre Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg er 15, snart 16. Hvis jeg har kjøpt øl i Danmark og skal ha det til Norge, går det da? Eller kommer onkel pelle og vifter med hånden? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 2 Liter vin opp til 22% + 2 liter øl. Alternativt 4 liter øl. 200 sigaretter. 10 kilo sukkervarer. (ie snop) 10 liter bensin. Det forutsetter vel at man har vært ute av landet i 24 timer? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Nei det er vel sånn at du må vente 24 timer mellom hver gang du "hamstrer" Lenke til kommentar
nybban Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Man kan ta med 5 bokser med snus. (250g tobakk) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Nei det er vel sånn at du må vente 24 timer mellom hver gang du "hamstrer" Hmm, sikker på det? Jeg mener at man må være ute av landet i 24 timer. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Du blir sannsynligvis ikke stoppa i tollen uansett, så om du tar med deg flere snuspakker eller mer godis vil ingen gidde å gjøre noe med det.. Er faktisk ikke så sikker på akkurat dette. Jeg tror i det minste de kommer til å ta stikkprøver, om det i det hele tatt er tollere på jobb da. Kan tenke deg selv, tretten 17-18 åringer kommer hjem etter en uke i Italia, hmm.... Men jeg skal ta med meg varer som utgjør maks inntak. Ikke at det er så mye da, men.... Lenke til kommentar
Musty Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg er 15, snart 16. Hvis jeg har kjøpt øl i Danmark og skal ha det til Norge, går det da? Eller kommer onkel pelle og vifter med hånden? hvis du blir oppdaga blir du nok bare fratatt øllen hvis ikke det er snakk om et par hundre liter da.. er det snakk om et par bokser så blir det helt sikkert ikke noen stor case ut av det, men det er ulovlig ja... men sjangsen er stor for at du ikke blir oppdaget da egentlig.. jeg har aldri blitt sjekket, men har heller aldri tatt noen sjangser.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå