Gå til innhold

Har Matrox driti på draget, eller?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja.. ser ikke veldig bra ut nei.

Men trodde kortet hadde større potensiale.. mye større.

Vi kan jo håpe på at det er driverne som er skikkelig dårlige foreløpig.. og at de vil bedre seg (betraktelig)..

Men.. er jo en stund til kortet kommer på markedet.. og da må det etterhvert kjempe mot NV28 (?) og ATI's R300 kort..

Så.. jeg tror parhelia kortet blir en flopp. I alle fall når det gjelder spillbruk..

Godt mulig det er bedre til profesjonelle ting og tang :smile:

Må nok bare vente å se.. :smile:

Lenke til kommentar

jo jeg tror oxo at driverene er det største problemet til dette kortet.. Matrox har jo ikke vært nødt til å blodtrimme drivere på samme måte som Nvidia gjør... Så hvis/når det kommer nye drivere etter hvert, regner jeg med at ytelsen går opp...

Lenke til kommentar

Man får jo ikke kjøpt kortet før ut i August så da kan det jo hende det har kommet skikkelige drivere til da. Det får tiden vise.

Ellers virker det som om folk glemmer hvor mye ATI sleit med drivere i begynnelsen, men ATI eiere virker fornøyde i dag.

Jeg regner ihvertfall med at Matrox vil komme med nye drivere etterhvert som kan utnytte korte bedre.

Lenke til kommentar

En ting jeg virkelig lurer på...Hva bruker "proffbrukere" pc'n sin til da??? Jo. Word, excel og kanskje autocad! Hva skal de med fete grafikkort til det??? Med mindre de driver et animasjonsfirma ellerno sånt..da kan de vel bruke en Silicon Graphics supermaskin uansett?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-26 15:19, Turboneger skrev:

Driver å leser nå, men det kan unektelig virke som Matrox er ute å kjører MAX. Skuffende? JA!

Hva er det Matrox tenker på? Dette er ikke et comeback, dette vil bare latterliggjøre Matrox enda mer enn sluttføringa av G-serien deres.

nå har det jo heller aldri vært matrox's intensjon å konstruere en gf4-killer på fps ;p

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-27 23:15, Bitex skrev:

En ting jeg virkelig lurer på...Hva bruker "proffbrukere" pc'n sin til da??? Jo. Word, excel og kanskje autocad! Hva skal de med fete grafikkort til det??? Med mindre de driver et animasjonsfirma ellerno sånt..da kan de vel bruke en Silicon Graphics supermaskin uansett?

hørt om 3dmax ? :PP

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-27 23:15, Bitex skrev:

Adobe Photoshop... AutoCAD, Programmering, folk som driter nesten i 3D spillytelse, men som heller bryr seg mer om bildekvalitet.

Lenke til kommentar

jeg tror den største grunnen til at kortet ikke banker alle andre kort er fordi matrox ikke har inkludert teknologi som fjerner ting som allikevel ikke vises, dette har ati og nvidia. i de fleste tester kan dette fort være halve datamengden eller ennå mer- drivere smivere, teknologien var nok ikke den beste allikevel.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-27 23:55, minimum payne skrev:

jeg tror den største grunnen til at kortet ikke banker alle andre kort er fordi matrox ikke har inkludert teknologi som fjerner ting som allikevel ikke vises, dette har ati og nvidia. i de fleste tester kan dette fort være halve datamengden eller ennå mer- drivere smivere, teknologien var nok ikke den beste allikevel.

Med en båndbredde på ca. 17Gb/s så er det ikke den som er problemet, men snarere en core speed på 220Mhz...

Matrox burde nok ha satset litt mer på kjølingen av kortet enn det de har gjort... (F.eks. slike som leadtek har gjort med sine GF4 kort...)

Når det gjelder reviews... Jeg kan bare ikke dy meg for å poste hva nV News postet nylig:

Quote:

Originally posted by nV News:

Lastly, about the Parhelia performance results. If you were to evaluate this board based on nVidia's own testing methodolgy, you would come away crowning this chip a true champ. Why? Because, _nobody_ cares about standard benchmark results anymore. nVidia has already gone on record stating this fact countless times, and this will certainly continue with NV30. We're well past/beyond the days of bad-IQ performance.
If I'm going to spend some money, I want to know that I can actually crank up the features and still play the game. In this regard, the Parhelia has won. In the vast majority of benchmarks, Parhelia came out on top, or close to it.
Of course, Matrox's Antialiasing method is significantly better looking than anything else on the market as well.

(Min uthevning)

Ellers er det også verdt at Tom's review har de verste hastighetene på Parhelia i forhold til resten av review'ene på nettet..

En annen morsom ting er jo at kortet faktisk ikke koster mer enn ca. 2800 her i norge...(forutsatt at du forhåndsbestiller fra shopmatrox.com, og ikke komplett.no eller andre norske webshopper)

[ Denne Melding var redigert av: Mr.Garibaldi på 2002-06-28 00:52 ]

Lenke til kommentar

Slutter aldri å forundre meg hvordan grafikkkort kun blir testet i standard tester som 3DMark, officemark/whatever, quake 3, serious sam, etc.

Hvorfor er det ingen som sjekker hvordan grafikkkortene gjør det i krevende, splitter nye spill som Morrowind/NeverWinterNights(ok NWN har ikke vært ute så lenge da men heheh)...

Hva så om ikke det blir 100% "scientific" benchmark fordi du ikke får kjørt en "demo" der du får gjennomsnittlig FPS osv? pah.

Lenke til kommentar

På min maskin flyter Morrowind som bare det... 1190x960 eller.no, alt av grafisk stæsj makset ut, og det går smoooooth, som de sier :smile:

Uuuunderlig :smile:

Det hakket litt i byer før jeg byttet ut 2 128-brikker med 256-brikker. Men ikke nå lengre :smile: Glatt som bare det uansett hvor jeg befinner meg. Ti4600 power... skjermkortinstillingene er AA og anisotropisk filtring også makset ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...