Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen skriver at GW er best, noen skriver at WoW er best.

Det er greit, folk kan like de spillene de vill.. jeg foretrekker wow forran GW, grunnen er at GW har ikke noe _Fast_ historie..

om man ikke bare leser, "gå å drep 10 bjørner", men også resten, så skjønner man at det er en sammenheng, mange quest går over tid, Defias Broderhood, Quest for å få key til onyxia, går over 6 eller 7 steg, Quest for Scarlet Monastery går over 5 quest, o.s.v.

Har ennå ikke lagt merke til det i GW, men enig at GW, er kanskje litt mer realistisk, litt mer lakt opp for å gjøre quest i Teams og slik.. men ingenting slår WoW, Service, Spillere, Quest, Historie, Landskap, Størrelse, Spilleopplevelse, og ikke minst varighet.

 

det mener jeg! 

 

Du skal få ha din mening, men hvis man spiller missions i GW, så er det jo en veldig "fast" historie, med cutscenes osv. I WoW derimot, er det bare 1 av 50 quests som har en interessant historie. I GW er kanskje ikke questene så veldig historiebaserte, men missions har faktisk en bra historie. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen skriver at GW er best, noen skriver at WoW er best.

Det er greit, folk kan like de spillene de vill.. jeg foretrekker wow forran GW, grunnen er at GW har ikke noe _Fast_ historie..

om man ikke bare leser, "gå å drep 10 bjørner", men også resten, så skjønner man at det er en sammenheng, mange quest går over tid, Defias Broderhood, Quest for å få key til onyxia, går over 6 eller 7 steg, Quest for Scarlet Monastery går over 5 quest, o.s.v.

Har ennå ikke lagt merke til det i GW, men enig at GW, er kanskje litt mer realistisk, litt mer lakt opp for å gjøre quest i Teams og slik.. men ingenting slår WoW, Service, Spillere, Quest, Historie, Landskap, Størrelse, Spilleopplevelse, og ikke minst varighet.

 

det mener jeg! 

 

pluss extrem full "burning blade" server :!:

full BB server? du snakker om? :whistle:

Lenke til kommentar
Noen skriver at GW er best, noen skriver at WoW er best.

Det er greit, folk kan like de spillene de vill.. jeg foretrekker wow forran GW, grunnen er at GW har ikke noe _Fast_ historie..

om man ikke bare leser, "gå å drep 10 bjørner", men også resten, så skjønner man at det er en sammenheng, mange quest går over tid, Defias Broderhood, Quest for å få key til onyxia, går over 6 eller 7 steg, Quest for Scarlet Monastery går over 5 quest, o.s.v.

Har ennå ikke lagt merke til det i GW, men enig at GW, er kanskje litt mer realistisk, litt mer lakt opp for å gjøre quest i Teams og slik.. men ingenting slår WoW, Service, Spillere, Quest, Historie, Landskap, Størrelse, Spilleopplevelse, og ikke minst varighet.

 

det mener jeg! 

 

Du skal få ha din mening, men hvis man spiller missions i GW, så er det jo en veldig "fast" historie, med cutscenes osv. I WoW derimot, er det bare 1 av 50 quests som har en interessant historie. I GW er kanskje ikke questene så veldig historiebaserte, men missions har faktisk en bra historie. :)

Ja, syntes det var litt underlig utsagn...

Du har hovedhistorien som du følger gjennom mange oppdrag, med cut scenes ved visse punkter, og side quest som også bygger opp om historien (f.eks. mange av questene i Shiverpeak handler jo om vanskene med å krysse fjellet)...

 

Spillet er jo nesten som et SP spill når det gjelder historie...

 

Men men...

Lenke til kommentar
http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=359464&hl= <-- der er en tråd om det allerede.

 

Jeg synes Guild Wars er best da det revolusjonerer MMORPG sjangeren og gjør et genialt (og etter min mening vellykket) forsøk på å eliminere grinding, løping og andre kjedelige ting og erstatte de med gøye ting.

 

WoW = 30% Morro, 30% Løping, 30% Grinding for å nå høyere level og 10% Andre ting, for det meste kjedelig.

 

GW = 90-95% Morro, 10-5% Trading osv.

 

EDIT : Og GW har et mye større fokus på teamwork, strategi og hvor god selve spilleren er enn WoW der det meste dreier seg om hvem som er høyest level og med best utstyr.

Det er overhodet ikke noe nytt med Guildwars, bare se på Face of Mankind.

Lenke til kommentar

For tiden har jo WoW bare varighet til du er ferdig med grind til level 60 så blir det enda kjedeligere. Dette blir jo sikkert bedre når battlegrounds kommer, men personlig mener jeg Blizzard gjorde en feil når de slapp et spill hvor de ikke var ferdig med end-game yet.

Lenke til kommentar
Har ikkje prøvd GW(teit forkortelse) men vil sei at WoW(dritkul forkortelse) er det beste og mest bespilte spelet eg har kjøpt

 

AMEN!!

 

Må være det teiteste jeg har sett, åssen kan det være noe annet enn GW

når spillet heter Guild Wars, pluss hvem bryr seg om forkortelsene i

ett spill? Er du 12 år? Og lumbrew eller hvem det var som sa at alle

kan like det dem vil og etter det sier han at ingenting slår wow,

hvem er du til å dømme? Du sier at wow er bedre på alle måter

uten engang å ha prøvd gw, så utroli dumt. Btw kjører:

Intel celeron 2,4ghz, 512mb ram, Geforce 6800LE 128mb, WinXP Pro,

2400/256 telenor. Jeg mener hvis du har en passe bra pc, som

du burde ha hvis du er en online-gamer, så skal det ikke lagge.

Endret av Destructionz
Lenke til kommentar
Er det noen som kan forklare hva som gjør GuildWars så mye bedre enn WoW? ikke et "WoW suger fordi GW er mye bedre" svar som det har kommet mye av hittil, men saklig argumentasjon og eksempler?

 

Jeg synes ikke at det ene er noe bedre enn det andre, de er såpass forskjellige at du får helt andre ting ut av GW kontra WoW.

 

Jeg har bare spilt GW et par dager kontra siden februar i WoW, men jeg skal gjøre et forsøk på sammenligning:

 

(Merk at jeg har primært snakker om rpg\cooperative-delen av GW, ikke så mye den rene PvP-delen. Resten av folket får bare arrestere meg hvis jeg bæsjer på leggen her. :))

 

Gameplay: WoW blir fort mye likt, dvs er du kriger har du den og den kombinasjonen, Mages har den og den lure spell-komboen... det er relativt rett fram hva du gjør når du sloss- du kan skreddersy litt med talents men that's it. I GW har du mye mye større variasjon, siden du har ørten skills, to yrker å hente skills fra... og bare kan ha med deg 8 skills ut i ødemarka av gangen. Så du må hyppig sette sammen et sett skills som underbygger hverandre bra. Blir som å mekke en bra Magic the Gathering kortstock, hvis det er kjent for deg. I tillegg må du investere poeng i forskjellige typer skills, så det blir mange elementer av strategi der. Dette syns jeg er veldig bra.

 

"Online-faktor": WoW Føles mer "massive" online, iom at du møter andre mennesker overalt, unntatt instances. I WoW er det jo også sømløs reising mellom områder, kontra loading mellom soner i GW. I GW er ALT utenom selve byene instances, dvs de eneste andre du møter ute i ødemarka er de spillerne du har groupet med. Litt mer diablo-feeling enn mmorpg, med andre ord.

 

Tidsbruk: GW føles "kjappere"- du kan reise\teleportere direkte til forskjellige byer rundt om med et tastetrykk. I WoW blir det mye løping hvis du ikke har lært deg teleporting eller har en hearthstone på lager.

 

Quests: WoW er mer preget av tradisjonell grinding dvs "drep X slike, hent Y sånne", også i quests. GW har så langt ikke føltes som grind i det hele tatt. Varierte quests av det jeg har sett, føles mer som et single-player spill.

 

Story: WoW har rikere story (evt kan du si at franchisen deres er mer innarbeidet i huet til oss spillere ;)).. jeg synes personlig at backstoryen og "følelsen" til WoWs verden er bedre. På den andre siden gjør GW en bedre jobb med å trekke deg inn i en story i selve gameplayet. Når du spiller oppdrag sammen med andre får du rett som det er cinematics, og spillet har en handling som drives fremover av questene du gjør... med betydelige konsekvenser rundt deg i spill-verdenen.

 

PvP: Her antar jeg at GW er snevet vassere foreløpig, iom at det er så vinklet mot PvP-kamper. WoW kan nok komme til å slåss om gullmedaljen når Battlegrounds slippes, da. :) Foreløpig synes jeg det ser ut som de er flinke på forskjellige ting: GW har masse forskjellige kombinasjoner av classes og skills, så det virker som gameplayet blir dypere. I WoW derimot blir du belønnet med honor, så du har persistente gevinster når du gjør det bra i pvp.

 

Grafikk og design: WoW har litt primitiv grafikk, men har hakket bedre design og art direction og kompenserer derfor med dette. GW har på sin side DEILIG grafikk (spesielt natur-omgivelsen), men designen er ikke like sterk synes jeg. Dette er kanskje bare smaken min... men jeg liker tradisjonelle fantasy-verdener best. GW føles mer "sprikende high fantasy": blir litt for mange flammesverd, svevende statuer, asiatisk inspirasjon osv for meg. For eksempel så var et av de første sverdene jeg prøvde å equippe et enormt gjennomskinnelig manga-sverd... det ble litt for mye jordbær med fløte på med en gang, liksom. Men dette er som sagt individuelt. :-)

 

Annet om stemning\rp: Må også legge til at WoW har mye mer humor. WoW er også førstevalget hvis man skal rollespille. Da mener jeg ikke rpg som i diablo, dvs samle xp og putte poeng i skills; her snakker vi å leve seg inn i rollen og spille personligheten til characteren man har lagd. WoW har dedikerte rollespill-servere, mens i GW har jeg til gode å se noen snakke in-character.

 

Sammenfattningsvis: Du får to helt forskjellige ting, prøv begge to! GW har som nevnt ikke mnd avgift, så det koster jo ikke skjorta å investere tid i begge.

Vet ikke om du kan prøve en trial.. men klienten koster bare 44 euro eller noe sånt, og kan lastes ned fra nettet.

 

EDIT jøss, det ble jo en hel liten review det her. :D

Amen! ;D

 

Er ett og annet saklig og bra innlegg blant alle drittunga som roper "Rulz,Sux" osv.

 

Jeg har nettoop begynnt med WoW, og er veldig fornøyd med det, akkurat et slikt spill jeg har lengta etter. Og følelsen når man raider en by 30-40pers ilag er sjuk.

Lenke til kommentar

selv har jeg gw.

valgte dette pga. ingen mnd. avgift. utroligt bra spill. (nesten helt orgasmisk)

WoW ser jo bra ut. synest det er like bra men det har månesavgift.(lurer på hva blizard tjener på dette.)

 

hadde det ikke vært pga jeg var jeg var så oppslukt av gw hadde jeg kjøpt begge ;)

Lenke til kommentar

Grafikk er jo ikke bare antall polygoner og teksturer heller da. Innovativitet og fantasi i grafikken er ikke å forakte. Synes selv at World of Warcraft har en veldig fin grafikk. Den er ghennomført og eventyrlig. Du kan på en måte bare drømme deg inn i karakteren din.

 

Nå har jeg ikke prøvd Guild Wars, men fra de skjermbildene jeg har sett virker grafikken her også veldig god. Fokuserer kansje littegranne mer på å være realistisk, men overhodet ingeting galt med det.

 

Det er ingen fasit på hvilket spill som har best grafikk. Dette er opp til deg som person. Det finnes bare en fasit på hvilket spill som har flest antall polygoner og teksturer, og kvaliteten på disse.

 

Snorre ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...