Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke spilt GW, men jeg har spilt WoW, ganske mye også. De største feilene med WoW er:

 

-For mye løping. Jeg vil ikke løpe i 20 minutter før jeg kan queste

-For lite RPG. Du kan velge class. Thats it.

-For mye: Skaff deg 10 horns of elwerwood, som creep X dropper, og kom tilbake.

-Dårlige quests

-Dårlig PvP

 

Etter hva jeg har forstått, har GW fiksa på alt dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mens et spill som WoW er mer retta mot "hardcore gamers".

WoW er vel det MMORPG spillet som _virkelig_ retter seg mot det du kaller 'casual gamers' - det er vel faktisk det første MMORPG som retter seg mot massemarkedet, i motsetning til de fleste andre som retter seg mot hardcore..

 

Men Guildwars er, som du sier, mye mer rettet mot vanlige folk enn WoW er, i alle fall på noen måter.

Lenke til kommentar

For min del ble pengeaspektet avgjørende... Jeg har rett og slett ikke tida til WoW. Med monthly fee føler man nesten at man må spille 24/7 for å få mest mulig for penga.

 

Wow har mange aspekter som gjør det "kulere" enn gw, men andre ting igjen som gjør det mindre kult.

 

GW er litt wow light, men det er jo greit når det koster så mye mindre også¨... dessuten tror jeg light er mer min still just nuh :p

Lenke til kommentar

Folk har en tendens til å sammenligne 2 forskjellige produkter de tror er like (det betyr ikke at de er dumme, elns :) ), i dette tilfeldet Guildwars vs World of warcraft, nemlig 2 forskjellige sjanger.

 

New Generation of Online Roleplaying

De som har spilt GW merker fort at det ikke er som andre MMORPG spillene. Det har også NCsoft bekreftet, de vil ikke kategorisere sin GW i MMORPG sjanger (noe som WoW er) men heller kaller det for CORPG (Competitive Online Roleplaying Game) grunnen er sin unike gameplay.

Det vil være likheter mellom disse RPGene men forskjellen er der. Så å sammenligne GW med dagens spill er helt uforståelig for meg.

Lenke til kommentar

Går jo ann å sammenligne GW med WoW da. Vet ikke om jeg ville sammenligne det med NWN da. Spillte egentlig bare sp i NWN.

 

Jeg har spillt wow i noen mnder, og gw siden det kom ut. Likte wow veldig godt da det kom ut, da wow var unerfa og morro. Mitt problem med wow var at jo høyere lvl jeg ble, jo kjedeligere ble det. Mer og mer av tiden min ble inni instancer. Disse var morro den første og kanskje andre gangen. Men den tolvte gangen da noen skal prøve å få noe fra Princess i mauradon, da klikket det. Hvor god du er er altfor mye basert på items. WoW endgame, ikke noe for meg. PvP i wow var ikke så verst før honor systemet kom. Ganske meningsløst, men ok. Battlegrounds kommer sikkert til å forbedre pvpen mye. Ellers så er mange av wow questene gørr kjedelige

 

GW derimot, er ganske annerledes. Feks, har du ikke tid til å finne folk å queste med?Da tar du bare med deg npc henchmen, som faktisk funker fint. Questene er forøvrig mye bedre, selv om du har noen sånne litt kjipe hent ditt og datt, ta med til han eller han quest. Du har og missions, eller storylinequests, som er større og lengre, og bygger rundt historien. Dette savna jeg i wow. WoW universet burde hatt mye mer å gi til storien i wow. Items har seff noe og si i dette spillet og, men finnes ikke noe ubergod armor eller våpen. Crafting er ganske enkelt laget, og funker bra. Da lager stort sett ting til deg selv, og selger råmaterialer.

 

GW har ingen downtime heller. Alle spiller på samme server. Pve områder er instanced. Grafikken er fantastisk! Over til pvp.

 

Pvpen i GW er det som er kjernen i spillet. Jeg har kun prøvd gladiatorkamper så langt. Disse sitter deg på et random 4 manns team, som kjemper til døden i en arena. Veldig morro. Forskjellen fra GW til wow er at her er det taktikk og skillsene dine som gjør deg god. Ikke hva utstyr og lvl du er. I hver kamp kan du ta med deg 8 skills fra dine to yrker. Tror du skal kunne velge fra 75 skills fra hvert yrke. Skills locker du opp etterhvert som du gjør quest. De som er gøy med disse pvp kampene er at det faktisk kan være ganske lenge. En kamp jeg var med idag, den varte over 6min. Tenk på hvor kort en pvp duel i wow varer!

 

Kunne sikkert sagt mye mer, men GW og WoW blir egentlig 2 forskjellige spill. Begge spillene er solide og kommer nok til å være rundt lenge.

Lenke til kommentar

Slik jeg har oppfattet det (Guild Wars betaene og aktiv subscription på World of Warcraft siden utgivelsen) så er Guild Wars rettet mot at alt skal være "konkret". De har fjernet alt det som dreper tid i andre MMORPG, og prøver skape et spill med bare action og minimal dødtid. Helt genialt konsept spør du meg, men jeg fikk aldri helt grepet på GW.

 

World of Warcraft har veldig enkel læringskurve. Spillet er uhyre lett å komme inn i, selv for folk som knapt har rørt en datamaskin, og det er lagt opp veldig lett utover spillet også, samtidig som utfordringene til en grad også er der. World of Warcraft har et mye mer ekstensivt gameplay rent rollespillmessig enn GW, og er vel i så måte mer rollespill.

 

Oppsummert:

 

GW: Kjapt, enkelt og flott.

WoW: Enkelt, mer ekstensivt og tidkrevende.

Lenke til kommentar

Er det noen som kan forklare hva som gjør GuildWars så mye bedre enn WoW? ikke et "WoW suger fordi GW er mye bedre" svar som det har kommet mye av hittil, men saklig argumentasjon og eksempler?

Jeg spiller WoW, og det er det beste MMORPG jeg har spilt hittil (spilte Anarchy Online, Star Wars Galaxies og testet de fleste andre store)

 

Finnes det noen måte å få en 30dagers test av GW eller noe sånt?

Som med de fleste andre spill gidder jeg ikke kjøpe de før jeg har prøvd, og jeg går ut ifra at det ikke kan piratkopieres.

Endret av Azper
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...