Gå til innhold

Hvilket socket A, HK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har Twinmos ram ville jeg ikke gått for A7N8X E-Deluxe, pga twinmos ofte bøgger med det hovedkortet.

Ville heller gått for ett Abit NF7-S V2.0, som koster rundt omkring 4-500 demovare på komplett eller netshop elns:)

Jeg hadde før ett Asus A7N8X Deluxe/GD (nesten samme kortet som E-Deluxe), og jeg kjørte da min XP2500+(1833mhz) på 2350Mhz. Med Abit hovedkortet kjører jeg 2600Mhz stabilt :)

Lenke til kommentar

Sier bare en ting ALDRI A7V600, da dette er Via brikkesett som rett og slett stinker en lang vei.

er bare 1 valg innenfor brikkesett til Sockeat A, nemmlig nForce 2 400ultra, og egentlig bare 2 hovedkort som er verd å bruke, nemmlig ASUS A7N8x-x/deluxe eller Abit NF7-S V.2.0

Lenke til kommentar
Hvis du har Twinmos ram ville jeg ikke gått for A7N8X E-Deluxe, pga twinmos ofte bøgger med det hovedkortet.

Ville heller gått for ett Abit NF7-S V2.0, som koster rundt omkring 4-500 demovare på komplett eller netshop elns:)

Jeg hadde før ett Asus A7N8X Deluxe/GD (nesten samme kortet som E-Deluxe), og jeg kjørte da min XP2500+(1833mhz) på 2350Mhz. Med Abit hovedkortet kjører jeg 2600Mhz stabilt :)

Det var rart med twinmos...

Se profilen min så forstår du hvorfor.

Jeg kjører 1024 mb twinmos @ 220 mhz ddr uten prob. får da en XP3600+ (220x11=2420 mhz) ut av xp2500+

Lenke til kommentar
Sier bare en ting ALDRI A7V600, da dette er Via brikkesett som rett og slett stinker en lang vei.

er bare 1 valg innenfor brikkesett til Sockeat A, nemmlig nForce 2 400ultra, og egentlig bare 2 hovedkort som er verd å bruke, nemmlig ASUS A7N8x-x/deluxe eller Abit NF7-S V.2.0

A7N8X-X ville jeg styrt langt unna. Dette er en billig utgave av A7N8X-E.

A7N8X-X støtter vel ikke dual DDR, ikke firewire, og muligens ikke soundstorm. Husker ikke helt...

Jeg ville nok enten gått for det kortet jeg har: A7N8X-E deluxe

eller

Abit NF7-S v.2.0 (ikke NF7-S2. Dette kortet er en nedgradert versjon uten soundstorm....)

Lenke til kommentar

A7N8X-X ville jeg styrt langt unna. Dette er en billig utgave av A7N8X-E.

A7N8X-X støtter vel ikke dual DDR, ikke firewire, og muligens ikke soundstorm. Husker ikke helt...

Jeg ville nok enten gått for det kortet jeg har: A7N8X-E deluxe

eller

Abit NF7-S v.2.0 (ikke NF7-S2. Dette kortet er en nedgradert versjon uten soundstorm....)

saken var den at det er nforce brikkesett.. og fungerer dermed veldig godt.. med sine svakheter selvsagt. Ingen stor grunn til å skulle styre langt unna fordet.

Lenke til kommentar

Tror jeg går for Abit NF7-S V2.0, som domovare hos komplet følger det med manual?(kjekt å ha)

EDIT: Jeg kjøpte mitt gamle ASUS A7N266-VM :( som domevare.

Det fulgte verken med drivere, manual eller kabler

Endret av chrizzh
Lenke til kommentar
som koster høvdingen mer :p

dfi lanparty korte koster ikke høvdingen mer nei, kostet 980 spenn da jeg kjøpte det for 1 1/2 år siden, har det ikke nå lengre da, men kan anbefale det på det STERKESTE. skal du klokke fsb er det ingen tvil, det gruser abit nf7-s (som jeg også har hatt) kjørte med en xp-m 2400 og corsair twinx LL ram, og kjørte det stabilt på 260 fsb med vannkjøling. prosessor kjørte på 260*11 = 2860mhz, genialt hk med andre ord hvis du tenker på å kjøpe socket A basert hk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...