tozer Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hei! Etter at jeg har droppet windows helt, så har jeg ønsket å spille. Så jeg lurer på hvilken spill emulator som er best? Kjører nå XandrOS og er kjempefornøyd, bortsett fra at jeg ikke får spilt noe spessielt. ( har spill for linux også ) men det er jo mange spill som ikke er for linux. og ja, emulatoren bør helst være gratis Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Cedega CVS. Merk at den gratis versjonen ikke støtter alle kopibeskyttelser. Lenke til kommentar
tozer Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Cedega CVS. Merk at den gratis versjonen ikke støtter alle kopibeskyttelser. Har søkt litt, men hvor kan jeg få tak i gratisversjonen? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Cedega CVS. Merk at den gratis versjonen ikke støtter alle kopibeskyttelser. Har søkt litt, men hvor kan jeg få tak i gratisversjonen? Last ned denne filen, lagre den til hjemmemappen din. Åpne så en konsoll, og skriv dette: su - bash WineCVS.sh og følg instruksjonene på skjermen. Du må ha gcc, automake, autoconf, cpp, libtool og noen flere pakker for å kunne installere Cedega. Lenke til kommentar
tozer Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Tusen takk, skal prøve nå Lenke til kommentar
tozer Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Hei igjen! Jeg har nå lagt inn CvsCedega Valgte option 0 under installen. 0 ) cedega_head_userinstall *PTHREADS VERSION* - for newer distros This profile gets the most recent, but also most bleeding edge version of the free cvs cedega - and installs 100 percent as current user - no need for root. This is the PTHREADS version, therefore not for older glibc based distributions. Installen gikk fint. flytta cvscedega til /usr/bin slik at jeg kan kjøre den. Men når jeg prøver å starte spill så får jeg en feilmelding, er det noe mer jeg må gjøre? skulle jeg valg noe annet enn valg 0 under installen? jeg bruker nyeste x.org driverene fra ati.com for mitt ATI R 9800XT kort. Takker på forhånd for alle svar. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hvilken feilmelding? BTW; du bør heller lage en symlink til /usr/bin i stedet for å kopiere filen. Er kanskje noen viktige libraries som Cedega ikke finner, Lenke til kommentar
tozer Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Her er feilmeldinga. tozer@tozer:~/Americas Army 2.2/System$ cvscedega ArmyOps.exe fixme:win32:PE_CreateModule Load Configuration directory ignored fixme:win32:PE_CreateModule Load Configuration directory ignored fixme:win32:PE_CreateModule Load Configuration directory ignored fixme:win32:PE_CreateModule Load Configuration directory ignored fixme:win32:PE_CreateModule Load Configuration directory ignored fixme:win32:PE_CreateModule Load Configuration directory ignored fixme:win32:PE_CreateModule Load Configuration directory ignored fixme:win32:PE_CreateModule Load Configuration directory ignored err:font:ReadFontDir Can't open directory "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/truetype/" fixme:keyboard:X11DRV_KEYBOARD_DetectLayout Your keyboard layout was not found! Using closest match instead (Norwegian keyboard layout) for scancode mapping. Please define your layout in windows/x11drv/keyboard.c and submit them to us for inclusion into future Wine releases. See the Wine User Guide, chapter "Keyboard" for more information. err:module:BUILTIN_LoadModule loaded .so but dll winealsa.drv still not found fixme:console:SetConsoleCtrlHandler (0x10153760,1) - no error checking or testing yet fixme:process:GetProcessWorkingSetSize (0xffffffff,0xb7b0c04c,0xb7b0c048): stub fixme:win32:PE_CreateModule Load Configuration directory ignored fixme:win32:PE_CreateModule Load Configuration directory ignored fixme:win32:PE_CreateModule Load Configuration directory ignored fixme:win32:PE_CreateModule Load Configuration directory ignored err:module:BUILTIN_LoadModule loaded .so but dll joystick.drv still not found err:module:BUILTIN_LoadModule loaded .so but dll joystick.drv still not found err:module:BUILTIN_LoadModule loaded .so but dll joystick.drv still not found err:module:BUILTIN_LoadModule loaded .so but dll joystick.drv still not found fixme:win32:PE_CreateModule Load Configuration directory ignored fixme:win32:PE_CreateModule Load Configuration directory ignored fixme:ole:CoCreateInstance no classfactory created for CLSID {47d4d946-62e8-11cf-93bc-444553540000}, hres is 0x80040154 fixme:ole:CoCreateInstance no classfactory created for CLSID {47d4d946-62e8-11cf-93bc-444553540000}, hres is 0x80040154 fixme:winsock:WS_bind Setting WS_SO_REUSEADDR on socket before we binding it fixme:imm:ImmAssociateContext (0x00010026, 0x00000000): stub fixme:imm:ImmAssociateContext (0x00010026, 0x00000000): stub fixme:imm:ImmAssociateContext (0x00010026, 0x00000000): stub Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Prøv heller Americas Army for Linux Lenke til kommentar
tozer Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Prøv heller Americas Army for Linux 1. jo har pr0vd det også. men det gikk ikke. 2. det er ikke det som er saken, problemet er i alle spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå