Gå til innhold

X800pro (vivo) tilbud netshop, hvilken produsent?

Anbefalte innlegg

Om tre dager kommer Sapphire Radeon X800XL til kr. 2750.

Da har du 16 pipelines uten å modde og til en rimligere pris.

Er det dette kortet jeg burde satse på eda.....

Men hvor langt kan soft modde dette kortet, kan man feks si at det kan bli på høyde med et XT kort??

Øyvind

Du kan ikke softmodde dette. Det har allerede alle pipelines åpne. Du kan forsøke å klokke det men XL kortene har ikke vært så klokkevennlig etter det jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ati, Powercolor, Club3d, Sapphire+++

Er alle BBA, men faktisk bygd av Sapphire ;)

Powercolor produserer faktisk sine egne kort... Ikke bygd av Sapphire.

Jeg er litt usikker mht Club 3D. Men Sapphire, ATI, MSI og Asus og Creative er alle laget av Sapphire.

EDIT: Dette gjelder selvsagt kun de ATI-baserte kortene. Creative får sine Nvidia-baserte kort laget av MSI. :D

Endret av hilram
Lenke til kommentar
Om tre dager kommer Sapphire Radeon X800XL til kr. 2750.

Da har du 16 pipelines uten å modde og til en rimligere pris.

Er det dette kortet jeg burde satse på eda.....

Men hvor langt kan soft modde dette kortet, kan man feks si at det kan bli på høyde med et XT kort??

Øyvind

Du kan ikke softmodde dette. Det har allerede alle pipelines åpne. Du kan forsøke å klokke det men XL kortene har ikke vært så klokkevennlig etter det jeg har hørt.

Sorry jeg svarte feil der. Fulgte ikke med. Tenkte du snakka om x800pro vivo.

Lenke til kommentar
Så hvis jeg skal klokke eller softmode(bare på pro vivo) kortet mitt, får å få mest ut av det, så lønner det seg engetlig å kjøpe x800pro vivo da, siden det lett kan soft moddet til XT /XT PE......

Øyvind

Kortene er ikke garantert til å fungere med alle 16 pipes åpna. Det har vist seg at de fleste klarer å softmodde kortene sine, men noe nøyaktig statistikk over det er det ingen som har. Men klarer du å softmodde kortet, så vil det yte mer enn et x800xl.

-stigk

Lenke til kommentar
Så hvis jeg skal klokke eller softmode(bare på pro vivo) kortet mitt, får å få mest ut av det, så lønner det seg engetlig å kjøpe x800pro vivo da, siden det lett kan soft moddet til XT /XT PE......

Øyvind

Kortene er ikke garantert til å fungere med alle 16 pipes åpna. Det har vist seg at de fleste klarer å softmodde kortene sine, men noe nøyaktig statistikk over det er det ingen som har. Men klarer du å softmodde kortet, så vil det yte mer enn et x800xl.

-stigk

Takk så mye, da er vel valget mitt ikke så veldig vanskelig lengre, kommer nok til å gå for det kortet ATI x800pro vivo, og soft modde det til xt pe el.

Takk for all hjelp

MVH Øyvind

Lenke til kommentar

Sorry å skuffe deg, men bare så du vet det så er det et vist antall med softmoddet kort som har tatt kvelden plutselig, om dette er pga den ekstra belastningen eller om det er pga den nye biosen er vanskelig å si, men fakta er at en del av de er døde og selvsagt uten garantimuligheter.

Tipper du har ca 80% sannsynlighet for at det skal gå bra, men husk at kortet du kjøper deg er av nyere versjon og det kan være at Ati har begynt å sikre seg for at folk ikke lengre skal greie å åpne de resterende pipelinene (laser cut?).

Personlig så tror jeg at XL versjonen til HIS med IceQ kommer til å klokke ganske bra, tror nok ikke det skal være noe problem å oppnå 450 Core og kanskje 500 på mem (I alle fall det man oppnådde på noen tester jeg leste), desuten så ligger faktisk ytelsen til XL over pro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...