Gå til innhold

Gammel fargelaser eller ny foto blekkskriver.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er på jakt etter en økonomisk skriver. Jeg skal stort sett bruke den til utskrift av dvd cover og cd cover.

Men det jeg lurer på er hva som anbefales av en 3 år gammel Lexmark Optra SC 1275 eller en ny Canon IP4000

Linker til skriverne: http://www.lexmark.com/US/products/overvie...jQyNHwx,00.html

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19406

Jeg vil ha en skriver som bruker lite farge, billig i drift. Men allikevel en som skriver gode bilder.

Så hvilken ville dere har kjøpt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

blekkskriveren vil gi best bilde

mens laserskriveren vil være mest økonomisk.

hvis det er en brukt fargelaser du har tenkt å kjøpe, så ville jeg bedt om testutskrifter, gjerne som viser litt forskjellige type grafikk.

Lenke til kommentar
Erligtalt... en bump etter 16 minutter... :nei:

Men , den vill ikke blit tom etter 20 sider , kansje 40 et dvd cover er det som regel MASSE farger på :thumbup:

hehe ;)

tja 40. En laser kan vel printe 2000 dvd cover :O ?

Er den noen som vet om et billig printer papir? Et papir som ikke er slik at når du printer ut et stort fargebilde så kommer arket ut helt fuktig og krøller seg.

Fotopapir blir for dyrt, men bare litt bedre enn den vanlige typen-

Lenke til kommentar

Ang. papir, så se etter 120 eller 160 gram papir. Det er tykkere (gram pr. ett eller annet) og stivere. Litt færre i pakka, men ikke så veldig mye dyrere. Kjøper du med glatt overflate så blir det bra kvalitet.

Jeg kjøpte en pakke med "HD 152" ark, tror det er CIJ som produserer dem. Kjøpte det hos (www.)Gregersen(.no). Veldig fornøyd, og ikke så dyre.

Synd jeg ikke så denne tidligere, kasta en Lexmark SC1275 for noen uker siden som bare hadde noen papiroppheng som feil :/

Lenke til kommentar
Ang. papir, så se etter 120 eller 160 gram papir. Det er tykkere (gram pr. ett eller annet) og stivere. Litt færre i pakka, men ikke så veldig mye dyrere. Kjøper du med glatt overflate så blir det bra kvalitet.

Jeg kjøpte en pakke med "HD 152" ark, tror det er CIJ som produserer dem. Kjøpte det hos (www.)Gregersen(.no). Veldig fornøyd, og ikke så dyre.

Synd jeg ikke så denne tidligere, kasta en Lexmark SC1275 for noen uker siden som bare hadde noen papiroppheng som feil :/

:cry: Søren og.

Må ikke kaste en så dyr laser skriver :-\

Men forresten. Var du fornøyd med den sånn ellers? Var det gode farger og sånt på den?

Vil du anbefale den ovenfor en Canon IP4000?

Lenke til kommentar

Det står for gram per kvadratmeter. Dvs. 1*1 meter av papiret veier oppgitte vekt.

Erligtalt... en bump etter 16 minutter... 

Du mener nok 26.

Personlig hadde jeg gått for laseren. Kommer litt an på hva du skal bruke den til. Jeg leverer alt av bilder til fotobutikk, ingenting kommer i nærheten med tanke på kvalitet. For alt annet bruker jeg min HP 1200 LaserJet (sort/hvit), nydelig print som er tilnærmet gratis.

Edit: Så nå at du skal bruke den til cover. :blush:

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar

Er litt vondt å si dette, ettersom jeg er laserfan, men for ditt vedkommene tror jeg Canon IP4000 er det beste valget. Printen er bedre på Canon IP4000 og i og med at prisdifferansen er 1500 kr kan du jo kjøpe flere blekkpatroner for det. Totalprisen over la som si 5-10 år kommer til å bli den samme. Dette er selvfølgelig avhengig av hvor mange print du trenger. Med blekk vil du da få noe bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...