mrmattis Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hei Min kone er nå i ferd med å ta ny utdannelse som muskelterapeut, og jeg har i den forbindelse tenkt å registrere et domene. Tenkte på et domene som muskelterapeuten.net eller lignende. Denne siden skal på sikt inneholde en oversikt over hvilke behandlingsformer som tilbys, samt informasjon om de enkelte behandlingene. Den må også inneholde en prisoversikt, kontaktinformasjon, e-mail etc. Hva trenger jeg for å etablere en slik side ? Må innrømme at jeg har ikke noe erfaring med webhoteller/isp`er etc. Kan dere vennligst gi meg noen tips i etableringen av en slik side. Mvh, mrmattis Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Domenetorget.net har pakker med webhotell og domener til svært lave og ikke minst gunstige priser. Han som driver stedet er alltid hyggelig og svarer fort på mailsupporten. Har to webhoteller der (privat + cs clan) og begge er oppe 360 dager i året og serverne står hovedsakelig i Texas, USA. Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 det billigste alternativet er jo www.99kronor.com, men veit ikke om jeg vil rekommendere det akkurat nå, dem bygger om og har derfor en del nedetid. Lenke til kommentar
mrmattis Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Hva er viktig av funsksjoner hvis en skal lage/administrere en slike side selv ? Er helt nybegynner når det gjelder dette. Lurer også på hvor mye lagringsplass en trneger på en slik "info/reklame-side" Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Jeg bruker subsys.no, kan vel klare å finne noe enda billigere, men stabilt og bra, god tilgang til administrasjon og statistikk. Hadde noen jobbsider hos whitebird før, anbefales ikke! Dyrt og dårlig! Edit: har 100 MB, 10 distinkte e-postaddresser + et ubegrenset antall alias, tilgang til mysql dersom det trenges (neppe i første omgang for deg) skulle holde lenge. Det største problemet er å lage velfungerende og veldesignede websider. Det finnes nok av firmaer / personer omkring som kan ta på seg en slik jobb, ellers så kan du få en del tips omkring på nettet og på det herværende html/css-forumet. M. Endret 10. mars 2005 av mysjkin Lenke til kommentar
mrmattis Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Hei Valget falt på domeneshop.no, og domenet muskelterapi.net er nå registrert. Nå gjenstår det bare å finne et enkelt og funksjonelt "hjemmesideprogram" for en nybegynner som meg. Noen som har noen gode tips angående slike programmer ? mrmattis Lenke til kommentar
iblis Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Av WYSIWYG programmene så er jo Dreamweaver og Frontpage populære. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg foreslår at du lagrer en side du finner som du syns er fin. Bytter ut teksten med din egen, endrer farger, bilder og linker, og vips en ny hjemmeside. Du er velkommen til å ta min (hvis du finner den da). Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Du er velkommen til å ta min (hvis du finner den da). Er det vanskelig å finne gjemmesiden din? edit: godt forslag forresten. M. Endret 10. mars 2005 av mysjkin Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Du er velkommen til å ta min (hvis du finner den da). Er det vanskelig å finne gjemmesiden din? Det er lett å finne den hvis du vet hva jeg heter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå