F828 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Jeg for min del kunne gjerne kjøpt en Canon EOS1Ds Mark II kontant imorgen, men behovet er ikke der og jeg er ikke flau over og vise meg med en 350 med kitobjektiv. Jeg er ikke i tvil et sekund om at 350 er et meget godt kamera. Jeg ville gjerne hatt et sånn selv om jeg ikke var så heldig å ha fingrene mine på 10D. Det jeg mente å si var vel mer at objektivet også er viktig. Grattis med 350, skal bli spennende å høre hvordan det tilfredstiller deg. Tror faktisk det er et knall kamera! De som sier at det er helt "bortkastet" med 2MP extra... tja, jeg synes det er meget behagelig med den ekstra bufferen for kropping og muligheten til store utskrifter. F828 Alias 20D Lenke til kommentar
PGylder Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 F828 Alias 20D Se der ja, da var konveteringen i gang Gratulerer med oppgraderingen Lurer på om trådstarter har blitt noe klokere etter det som er sagt her? Per Lenke til kommentar
klaus peder Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Lurer på om trådstarter har blitt noe klokere etter det som er sagt her? Svaret er "litt", jeg skal følge rådet om å ta en tur og "holde" kameraene i mine egne hender. Jeg er som sagt en amatør og tror alle modellene er teknisk bra nok for meg. Jeg har et analogt eos 3000, men den lille "grønne"skrifta som "andre" kan lese i søkeren, ser jeg ikke noe til, har nedsatt fargesyn, så jeg må nok teste litt først. Lenke til kommentar
PGylder Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Lurer på om trådstarter har blitt noe klokere etter det som er sagt her? Svaret er "litt", jeg skal følge rådet om å ta en tur og "holde" kameraene i mine egne hender. Jeg er som sagt en amatør og tror alle modellene er teknisk bra nok for meg. Jeg har et analogt eos 3000, men den lille "grønne"skrifta som "andre" kan lese i søkeren, ser jeg ikke noe til, har nedsatt fargesyn, så jeg må nok teste litt først. klaus-peder Vi er (alle) i vertfall de fleste amatører her. Jeg tror også alle disse kameraene er bra (til meg er de det), det dreier seg nok om en smak-sak. Du har jo allerede litt erfaring med Canon og kansje til og med optikk som kan brukes på Canonkameraene (kjenner ikke til Canon på dette området). Kamera blir jo på deg, og det er jo det viktigste Per Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) For de som drar med seg kameraet overalt er byggekvaliteten viktig, og D70 faller derfor gjennom. Det er god nok grunn til ikke å sette dem i samme bås, og i alle fall ikke plassere det mellom 10d og 20d. Nytter ikke å ha gode ytelser hvis de ikke funker lenger pga fukt/regn, slag/røff bruk osv. Det samme vil gjelde for nye 350d. Så siden det det ene kameraet er av solid plast, og ikke laget (delvis) av magnesium, kan de ikke sammenlignes med det andre? Det hjelper ikke med magnesium chassis, så lenge skjermen er ubeskyttet (og ikke tåler store trøkken - les: 10D) Er ikke noe kult å måtte bytte den titt og ofte. Forsåvidt er det ingen av disse kameraene som tåler så fryktelig mye fukt. Er det ikke bare Olympus som har tettet skikkelig igjen kameraene sine? D70 er seltt ikke så skrøpelig, selg om det er av plast. 350D er også plast, uten at det trenger være skrøpelig av den grunn. Er du litt dum eller bare fanatisk? Endret 11. mars 2005 av Krapfoss Lenke til kommentar
PGylder Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 For de som drar med seg kameraet overalt er byggekvaliteten viktig, og D70 faller derfor gjennom. Det er god nok grunn til ikke å sette dem i samme bås, og i alle fall ikke plassere det mellom 10d og 20d. Nytter ikke å ha gode ytelser hvis de ikke funker lenger pga fukt/regn, slag/røff bruk osv. Det samme vil gjelde for nye 350d. Så siden det det ene kameraet er av solid plast, og ikke laget (delvis) av magnesium, kan de ikke sammenlignes med det andre? Det hjelper ikke med magnesium chassis, så lenge skjermen er ubeskyttet (og ikke tåler store trøkken - les: 10D) Er ikke noe kult å måtte bytte den titt og ofte. Forsåvidt er det ingen av disse kameraene som tåler så fryktelig mye fukt. Er det ikke bare Olympus som har tettet skikkelig igjen kameraene sine? D70 er seltt ikke så skrøpelig, selg om det er av plast. 350D er også plast, uten at det trenger være skrøpelig av den grunn. Er du litt dum eller bare fanatisk? Krapfoss Jeg vurderte å ikke kommentere innleggene til Sammy1, da inlegget rett og slett ble altfor usakelig. Etter det jeg har fått med meg er flere av "plastkameraene" bygget i (plast)/polykarbonat som er et ganske så sterkt matriale. Jeg regner også med at det er ett fåtall "fotografer" som er rå/bruker vold og slag mot sitt kamera, i så fall hjelper det lite hva slags materiale det er bygget av. Den eneste svakheten jeg ser med flere av kameraene her er fukt/vanninntrengning, resten blir en smakssak. Det er jo også litt dumt at vi diskuterer slike fanatiske sider ved det ene eller det andre merket da vi har en som spør om råd! Per Lenke til kommentar
Akelbee Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Det er bare E-1 av Olympus-kameraene som er sprut- og støvsikkert - ikke E-300. Til gjengjelde har jeg lest noen beretninger om hvilke uhell eiere av E-1 har hatt med slag, leieresøl osv, som viser at det kameraet tåler en skikkelig trøkk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå