Cerb89 Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) - Endret 15. oktober 2018 av Cerb89 Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Så lenge trådene ikke strider med retningslinjene, så ser jeg ikke noe poeng med og stenge disse! Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Det som er fint med "den store tråden" er at man slipper så mange små tråder, det minuset er at man må følge med hele tiden.. Feks "den store TT bigwater tråden": -folk lurer på om "den nvidia universal skjermkort blokka passer bigwater settet". Folk som spør får som svar "herregud det ble jo besvart på side XX bruk neste halvtimen på å bla deg dit. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Så lenge en tråd engasjerer og skaper interesse, skjønner jeg egentlig ikke poenget med å stenge. Det vil vel i så fall bare resultere i at en ny snart etter blir opprettet. Om folk mister interessen for emnet, vil den jo snart falle ut likevel Om en tråd går i oppløsning og blir gjenstand for masse useriøse innlegg, kan jeg forstå det, men ikke uten. Endret 2. april 2005 av groenn Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Godt poeng TrulZern, men synes de "store (...) trådene" skal få bli. Endret 4. april 2005 av ehs5 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Ser ikkje problemet med mange tråder eg Betre enn å måtte bla gjennom ørten sider for å finne det du er på jakt etter. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 QUOTE (zeph @ 04/04/2005 : 18:06) Ser ikkje problemet med mange tråder eg Betre enn å måtte bla gjennom ørten sider for å finne det du er på jakt etter. Eller du kan spørre om det du lurer på!! Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Bedre nå eller: http://forum.begin.no/index.php?showtopic=378725 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 QUOTE (TrulZern @ 02/04/2005 : 11:31) Det som er fint med "den store tråden" er at man slipper så mange små tråder, det minuset er at man må følge med hele tiden.. Feks "den store TT bigwater tråden":-folk lurer på om "den nvidia universal skjermkort blokka passer bigwater settet". Folk som spør får som svar "herregud det ble jo besvart på side XX bruk neste halvtimen på å bla deg dit. Akkurat dette beskriver veldig godt hva problemet er. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Det problemet oppstår vel helst når det er en diskusjon eller debatt tråd. De fleste veldig lange trådene er ikke det. Dessuten tror jeg det lar seg relativt raskt gjøre å søke fram til om noe spesifikt er nevnt i en tråd ved å søke på innlegg, hvis det er noe der man lurer på Men så er det jo sånn å da, at hvis noen vil lage en ny tråd som omhandler mer eller mindre samme tema som en slik lang tråd, så blir den fort stengt. Det er kanskje en sterkt medvirkende årsak til at det danner seg en del sånne store tråder? Eventuelt om man satt en grense for hvor lang den kunne bli, stenge den, og la noen evt starte en ny Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 En stor debatt-tråd er ikke noe problem. Det er svære tråder i "Politikk, samfunn og religion"-kategorien, og de er som oftest både underholdende og lærerike. Uansett hvordan man vrir og vender på det, små tråder med konkrete spørsmål er mye bedre enn én stor tråd med både spørsmål, synspunkter, triks og tips, samt ymse off-topic-innlegg. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) IMO: Problemet oppstår når noen starter en "Den store XXXX tråden" og sier "vel kom igjen og snakk!!!!!!!!!!!!" / "her kan dere snakke om XXXX" Hver gang jeg leser en slik tråd så tenker jeg ærlig talt "HVA I H*****?!?" Grunnlaget for tanken ligger i at hele forumet er laget for at folk kan få diskutere stort sett det de vil, så lenge det verken bryter med norges- eller forumets lover og regler. Har man en egen forumkategori for en gruppe produkter/tjenester så trenger man da ikke opprette en tråd om et produkt/ en tjeneste for at man skal diskutere den saken der; ofte i den tro om at "ja dette blir jo så oversiktelig". Det virker rett og slett som om man overtar forumet på en måte.. Dessuten er slike tråder desverre som regel totalt uoversiktlige. Men det er nok et stort "men..." her--> Det finnes også gode "store tråder" Store tråder av den gode typen kan fks. være der trådstarter faktisk tar i seg det bryet som ligger i å oppdatere første post (eller lignende) med informasjon som har kommet frem i svar gjennom tråder, slik at nye tittere enkelt kan få svar på ting; eller en diskusjon om en sak der man reflekterer ulike sider av en sak og den da kan bli lang... Endret 16. april 2005 av Remerser Lenke til kommentar
srbz Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Til trådstarter: Jeg liker liker ikke techno/trance. Er du med å pushe på moderatorene så vi får stengt alle tråder som omhandler techno/trance? Get the point? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) surbz00r; Dette er en sak som flere av moderatorene har tenkt og evt. erget seg over i lengre tid (det vil jeg iallefall selv tro), er kanskje en av få ganger at man hører det snakkes åpent om saken, men jeg tviler sterkt på at denne tråden har endret synet til særlig mange av moderatorene... Endret 16. april 2005 av Remerser Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Har skiftet litt mening om saken... Når tråder som -=Den store Shuttle SN25P tråden=- begynner å dukke opp, da syntes jeg det blir for dumt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg