guezz Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 jeg ville ikke kalt dette et SLI kort. det er jo i så fall bare et 6800u med to stk gpu'er.altså et kort med to gpu'er. SLI skal jo være når man kjører 2.stk kort på et hk. Det er ingen forskjell utenom antall kort. Du trenger et SLI-hovedkort afaik, og du trenger de samme SLI-profilene som to kort i SLI. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 ok, går det da ann å kjøre et kort med 2 stk gpur på et hovedkort uten sli? Ikke på den måten et slikt kort er laget på... Dette er laget for å benytte seg av SLI og bruker derfor den funksjonen på hovedkortet. Det er akkurat det samme som 2 stk 6600 på et kort. To fullverdige 6800 Ultra plassert på et kort. Og det er SLI selv om det ikke er to fysiske kort. Det benyttes akkurat samme teknologien. Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 ok, da er det nok jeg som har missforstått det litt Lenke til kommentar
StigK Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 ok, går det da ann å kjøre et kort med 2 stk gpur på et hovedkort uten sli? Ikke på den måten et slikt kort er laget på... Dette er laget for å benytte seg av SLI og bruker derfor den funksjonen på hovedkortet. Det er akkurat det samme som 2 stk 6600 på et kort. To fullverdige 6800 Ultra plassert på et kort. Og det er SLI selv om det ikke er to fysiske kort. Det benyttes akkurat samme teknologien. Er det ingen som leser det jeg skriver. 4x6600gt. Hvis de bruker samme teknologi på kortet med to 6800ultra, så blir det 4x6800ultra. Sannsynligvis er det ikke mulig med tanke på effektforbruk, men en morsom tanke. -stigk Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Er det ingen som leser det jeg skriver. 4x6600gt. Hvis de bruker samme teknologi på kortet med to 6800ultra, så blir det 4x6800ultra. Sannsynligvis er det ikke mulig med tanke på effektforbruk, men en morsom tanke. -stigk Dette så jo litt sinnsykt ut hvis det fungerer: EN6600GT Dual has two DVI-I interfaces, 9-pin S-Video that also supports video capture (with Philips SAA7114H chip). On card´s PCB there´s also 6-pin power connector, 256MB of 256-bit 1.6ns GDDR3 memory from Samsung similar to that installed on GV-3D1 (8 x K4J55323QF-GC16 chips). ikke helt standard 6600GT nei.. I wonder, is it possible to install 2 x EN6600GT Dual card to get yourself a whole 4 GPUs? Perhaps, it is, because the novelty from ASUS has two 14-pin connectors, one in the place of SLI interface, so if you take a couple of cables... It seems a configuration of two EN6600GT Dual will require a special daughterboard like TYAN Thunder K8WEX to provide each fully-fledged PCI Express slot with 16 PCI-E channels, otherwise the #9 to #16 PCI-E channels of the 4th GPU won´t be connected (in 16 + 4 PCI-E channels mode). So, the motherboard should be able to switch 8 + 8 PCI-E channels (or 16 + 4 PCI-E channels) as channels #1 to #4 for 1-1/2-1 GPUs, channels #8 to #12 for 1-2/2-2 GPUs (or channels #1 to #8 for 1-1 GPU, channels #9 to #16 for 1-2 GPU + channels #1 and #2 for 2-1 GPU, channels #8 and #9 for 2-2 GPU). This can be done by DFI nForce 4 based series, for example. But, of course, if GeForce 6600GT supports multi-GPU modes, ASUSTeK is bound to release a new board to handle two EN6600GT Dual cards at once. Jeg trodde dette var sagt å være umulig jeg? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 hvis detta fungerer, vil nok de nye kortene bli sinnsykt ytelses kraftige! Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Tenk å ha 2 slike i SLI, 4 ultra kort Men det virker litt mystisk men det er jo godt mulig siden de har jo klart å kjøre 6600GT SLI på et kort, skulle jo ikke være så mye verre å lage ultra, prinsippet blir vel det samme. Lenke til kommentar
guezz Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Tenk å ha 2 slike i SLI, 4 ultra kort Dette går ikke, dessverre. SLI brukes allerede av de to GPU-ene. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Tenk å ha 2 slike i SLI, 4 ultra kort Dette går ikke, dessverre. SLI brukes allerede av de to GPU-ene. ååh, nedtur. Det hadde vært noe skal jeg si deg! Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Tenk å ha 2 slike i SLI, 4 ultra kort Dette går ikke, dessverre. SLI brukes allerede av de to GPU-ene. Det trodde jeg også men leste du dette? Da er jeg ikke så sikker lenger. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Det trodde jeg også men leste du dette? Da er jeg ikke så sikker lenger. Begrensingen vil da ligge i driveren. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Det er SLI... Dei har berre samla alt på eit kort. Sli linken er der, i skjermkortet. HW.no hadde ein test/nyeheit om dette. Du kan ikkje ha 2 slike kort i samme maskin. Du har brukt opp båndbredda på pci-e'n... kvar gpu må ha sin del av båndbredda. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Legg merke til størrelsesforholdet mellom dette kortet og ett vanlig 6800Ultra ... Legg merke til at bilda ikkje vises lengre. Kan du fikse det? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Du kan ikkje ha 2 slike kort i samme maskin. Du har brukt opp båndbredda på pci-e'n... kvar gpu må ha sin del av båndbredda. Det er nok ikke det som er problemet i såfall. Hadde du lest artikkelen som har vært linket til flere ganger i denne tråden hadde du sett at det spekuleres i at det er fysisk mulig. Lenke til kommentar
StigK Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 X-bit labs har en artikkel om dette her. Jeg blir ikke overasket hvis vi får se 4*NV45 i en nær framtid, håper bare nvidia får samlet seg og produsert noen drivere. -stigk Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 tviler på 4*NV45... kommer til å kreve så mye av strømforsyninga at F#.. strømregninga blir jo mega! Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 tviler på 4*NV45... kommer til å kreve så mye av strømforsyninga at F#.. strømregninga blir jo mega! tviler på at du går konk pga strømmrekninga... Nå om vintern er det jo bare og skru av ein varmovn eller 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå