Gå til innhold

Ett-korts-utgaven av 6800Ultra SLI kommer!?

guezz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er dette seriøst? Det ser jo massivt ut!

Det er jo ikke offisielt enda så bildet kan være photoshoppa ... Hvis nå alt dette virkelig stemmer vil kortet være sinnsykt stort!

Ganske enormt ja. :) Hadde vært morsomt om det er ekte, men et strømslukende monster er det nok. Blir sikkert godt og varmt i huset med et sånt!

Lenke til kommentar
Vel, det fantes jo Voodoo2 SLI-kort (Quantum3D) som kom på ett enkelt kretskort, så en umulighet er det ikke nei.

Er slettes ikke en umulighet nei.

Men om det kommer ut så vil det komme på et mye mindre kretskort og ikke på det protope kretskortet der.

Det kortet er vel egentlig bare laget for å teste at det fungerer og er mulig å kjøre 6800 ultra i SLI på ett kort.

Lenke til kommentar
kult, da vil man kunne ha et slikt i en PC med kunn 1 pcie port? eller må man ha SLI kort med 2 pcie porter for å utnytte et kort med 2 gpur?

Må ha "SLI" hovedkort slik som jeg har forstått det.

men vil det ikke finnes SLI hovedkort med bare 1 stk pcie port? er jo ikke vits med 2 porter når man skal bruke kort med 2 gpur på..

feks det finnes jo nå 6600 kort med 2 gpur.

Lenke til kommentar
  • Spekulative Spesifikasjoner
    • Kjernehastighet: 425 MHz

• Minnehastighet: 1200 MHz

dette er pr. gpu på kortet? hvis ikke er jo ikke forsjellen noe fra vanlig 6800u.

Husk at dette er to 6800Ultra, bare på ett kort. Hvis 425/1200 stemmer vil det nesten tilsvare to 6800Ultra Extrem Edition (450/1200). Den ordinære versjonen av 6800Ultra er 400/1100.

kult, da vil man kunne ha et slikt i en PC med kunn 1 pcie port? eller må man ha SLI kort med 2 pcie porter for å utnytte et kort med 2 gpur?

Siden dette er SLI må en ha ett SLI-hovedkort. Jeg tviler på at det kommer en spesialutgave med bare en PCIe x16.

Lenke til kommentar

Hvis dette kortet har samme oppbygning som enkeltkortet med 6600gt sli fra asus, så er det helt sinnsykt. Nå spekulerer jeg litt her, men det er vanskelig å la være.Det som var spesielt med asus kortet, var at det kunne kobles i sli med et tilsvarende kort. Altså 4*6600gt. Hvis de klarer det samme med 6800ultra, så blir det 4*6800ultra, men det er vel mer overkill enn hva som er nødvendig.

EDIT: Gigabyte sitt kort bruker sli funksjonen på hovedkortet.

-stigk

Endret av StigK
Lenke til kommentar
jeg ville ikke kalt dette et SLI kort. det er jo i så fall bare et 6800u med to stk gpu'er.

altså et kort med to gpu'er. SLI skal jo være når man kjører 2.stk kort på et hk.

ok, går det da ann å kjøre et kort med 2 stk gpur på et hovedkort uten sli?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...