Gå til innhold

hva er normale temerpatur på Pentium 4 2.66 GHz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er 49-51 idle i Windows (d.v.s uten at den gjør noe arbeid) så vil jeg si det er unormalt mye. Jeg har 49-51 grader på min overklokkede 2.8 (3.5 GHz) under full last (spilling, encoding, toturtester). Idle i Windows ligger den på rundt 30-34 grader avhengig av omgivelsetemp. Sjekk kjøleribba di om den sitter riktig, bytt ut kjølepastaen.

Lenke til kommentar

Tempen på min P4 Northwood 2.66 Ghz er 32 - 38 grader (bruker boxed vifte) Den har 533 FSB vel å merke. Veit ikke om FSB hastigheten har så mye å si på tempen da..

Den brukes mest som server her i huset, kan ikke si jeg spiller med den. Det blir vel mest surfing, mp3, divx, ripping, P2P, printserver, filserver osv.

For å si det kort: Jeg kan nok ikke hjelpe deg med tempen på spillsiden gitt :)

 

Men den tempen du har der er ikke unormal, beveger tempen seg over "60-tallet" bør du nok begynne å tenke deg om. Kommer jo også mye an på luftgjennomstrømning i kabinett og temp i rommet der PC'en befinner seg. Har i noen tilfeller merket forskjell fra hovedkort til hovedkort.

Åssen det er med P4 Prescott kjerner vet jeg ikke, men jeg regner med at du har en P4 Northwood kjerne på CPU'en din.

 

Hilsen Zuul

Endret av Zuul
Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...