Chasseur Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Jepp, dagen er kommet, jeg har tentamen i nynorsk. OK om vanlig vil det nok hjelpe litt med å ha noen fine uttrykk/sitater og putte inn i stilen. Men mitt eneste problem er at jeg aldri har lest en nynorsk bok siden jeg var 9 år. Så noen som har noen fine uttrykk som en kan bruke? Og, er dette egentlig juks? Noen vil sikkert spørre foreldre om det samme, mens mine er borte, eller fremmedspråklige. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Eg forbannar deg og heile di ætt! (den er koselig) Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Vonbroten - forferdet Gaman - fest Korkje - hverken Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Hihi, alle er skrevet ned i regelarket. I owe you guys- Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Du bør egentlig vere litt forsiktig med det! Jeg måtte krangle med læreren min en god del før jeg viste henne i ordboken at gaman og vonbroten var ordentlige ord! ps: lenkjerote - en link på internett som ikke fungerer verdsveven - internett vev-pilot - internett brukar vev-sted - internett side / område Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 hm. Krangler støtt og stadig med læreren min i norsk/nynorsk/historie/samfunnsfag. Lenke til kommentar
chris Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Dette skal jeg dra nytte av på neste nynorskstil. moro. Noen som har Flere uttrykk/ sitater? Lenke til kommentar
expoke Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 bodla - drite bløtt / bakte boller/ Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 kukelure - sitte å gruble bruker det i alle nynorskstilene mine Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 kukelure - sitte å grublebruker det i alle nynorskstilene mine Er ikke det et slengord? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) kukelure - sitte å grublebruker det i alle nynorskstilene mine Er ikke det et slengord? Nope, er både nynorsk og bokmål. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...&ordbok=nynorsk Endret 12. mars 2005 av bhsand Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Av di - fordi. Ganske nyttig. Lenke til kommentar
simes Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Husk at det ikke er lov å skrive "for eksempel" eller "man". Jeg fikk maaaange røde streker en gang på grunn av det husker jeg. "Til dømes" og "ein". Uff, nynorsk. Så glad jeg er ferdig! Lenke til kommentar
glotón Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hva med bodega for bar, min favoritt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå