Gå til innhold

.......................................


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke sint jeg, jeg skal gjøre som han sier, han er bedre enne meg i C++.

Jeg er ikke noe sint i det heletatt.

Bare sier at jeg skal gjøre det sånn som jeg sa.

Er ikke det lov?

joda, du kan gjøre hva du vil. Poenget mitt var at visst du trenger hjelp på en oppgave så er det bedre å spør,få svar og lære noe. Istedenfor å prøve og prøve og ikke få det til, og så drite i hele oppgaven å dermed gå glipp av noe vesentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter du leser konstant?

nei, lol..jeg har et liv og da :p

leser når jeg føler for det. Og når jeg først har begynt, da tar det litt tid før jeg stopper..1-2 timer hver dag var vel å ta i litt, av og til hver dag, av og til annenhver dag..det varierer. For det meste holder jeg på når jeg har lyst.. :)

Lenke til kommentar
1. Hvordan bør jeg lære meg det? Skal jeg jobbe drithardt med å lese ut boka?

 

Både ja og nei - du må også samtidig jobbe med tingene i praksis. Du merker kanskje at det lett blir masse slurve-feil (for feilene i koden var det), altså selv om du har lest og forstått ting - så må du feilsøke masse - og det kan ikke en bok lære deg.

 

2. Er The C++ Programming language en bra bok etter jeg har lest ut den norske?

 

Ja.

 

3. Søpple: Åssen lærte du deg C++? Satt du bare foran pc-en og hadde et mål at du skal lære C++?

 

Av diverse grunner hadde jeg ikke tilgang til PC på den tiden, så jeg ble sittende å leste litt for mye før jeg testet ting i praksis. Så det ble veldig mye feilsøking første tiden - og det tok himmla med tid før jeg ble god til det med tanke på alle tingene (skrittene) jeg hadde lest om. Altså etter man har lært/lest om f.eks. "skrittet" templates, så dukker det opp en hel ny kategori og type feil man må, igjen, lære seg å feilsøke i. Derfor kan man ikke stoppe opp med tanke på det å lære seg å feilsøke i sammenheng med den kategorien og type feil du er borte i nå, for det kommer stadig nye kategorier og typer ved neste skritt - og da er du like langt, igjen. ... men om du har sett deg totalt blind og gjordt et realt forsøk der du har slått opp og henviser og spør "hvorfor går ikke dette *kode-kode* når *sitat-sitat*? skulle ikke det gå fordi *tekst-tekst*?" - så blir jo det en annen ting, så klart ..

 

Så det lureste er å kombinere, både lese og teste ting i praksis (lære seg å feilsøke). Feilsøkinga tar tid i starten, men går fortere og fortere.

Endret av søpple
Lenke til kommentar

Når kompileren klager .. må du tenke på at selv om du får mange meldinger, er det bare den første - eller de to første du skal bry deg om.

 

...for resten er sansynligvis følge-feil...

 

En kompiler greier ikke altid å gjette akkurat hvor (linjenummer) feilen sitter -- så du må ikke ta det den sier bokstavelig altid (med tanke på plassering i hvertfall).

 

edit:

det er egentlig ikke så mange flere gode svar her -- og det er derfor du må lære deg det selv.. (skal jeg trekke det så langt og si at det "er en kunst", altså det å feilsøke?)

Endret av søpple
Lenke til kommentar
Hvilken bok leser du?

Jeg programmer mye jeg.

Jeg leser når jeg har klart en oppgave som står i boka.

Det blir vel på kvelden, har så mye lekser!

Jeg leser på Thinking in c++, og C++ for dummies ( men har lest at den ikke er så spesielt god ) også har jeg gått igjennom en del online tutorials..

Sitter på kvelden / natten jeg og..ofte til klokken 2-3 selv om jeg skal på skolen dagen etterpå :p

Lenke til kommentar
2-3 om kvelden, er ikke det litt seint a?

Jeg leser ofte til halv et, men da kommer jeg meg ikke opp kl 7 som jeg egentlig skal.

eh, jo..sliter som f*** med å komme meg opp om morningene etter en sånn kveld. Som oftest klarer jeg d, men er dødstrøtt i skoletiden, som resulterer i ikke fullt så god konsentrasjon :p

men er ikke alltid jeg gidder å sitte så sent oppe...

 

 

 

jeg lærte c++ på 5 timer av å lese denne tutorialen http://members.tripod.com/~johnt/c.html

 

hehe, var virkelig en behagelig bakgrunnsfarge på den tutorialen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...