Gå til innhold

Ein ny hardware einheit for oss gamere kjem snart!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir dette en realitet så tror jeg sony, micrsoft og kansje nintendo kommer til og sitte med sjegget i postkassa mens pcen drar fra på grafikk siden (igjen).

Jeg gleder meg til dette kommer på makedet, men gruer meg til prislappen.

Edit: kom på red faction serien, der kunne man knuse det meste av vegger, men det baserer seg i vertfall IKKE på PPU, men hvsi det blir værdagskost på pc spill så gleder jeg meg enda mer

Jeg tror Sony har en tilsvarende tilnærming med Cell-prosessoren. I stedet for en prosessor bygget på tradisjonell måte, har den dedikerte DSP'er for oppgaver som er relevante til spill/multimedia.

Lenke til kommentar
Vil dette også øke antallet på, f.eks mennesker i strategispill?

Skulle nå tro det ja. Med den teknologien så kan med gå i fra hundretalls enheter til flere tusen enheter på et strategispill!

ehm... Antall mennesker i strategispill har ingenting med dette å gjøre.. Det blir ikke regnet ut fysikk til dem, så det er fortsatt cpu og skjermkort som setter begrensningene der.

Lenke til kommentar
Vil dette også øke antallet på, f.eks mennesker i strategispill?

Skulle nå tro det ja. Med den teknologien så kan med gå i fra hundretalls enheter til flere tusen enheter på et strategispill!

ehm... Antall mennesker i strategispill har ingenting med dette å gjøre.. Det blir ikke regnet ut fysikk til dem, så det er fortsatt cpu og skjermkort som setter begrensningene der.

Vel du tar feil!

Lenke til kommentar

Dette er typen informasjon (eller nyheter) som gjør at jeg, på tross av at jeg som regel er skeptisk til alt som virker svært lovende, begynner å hoppe opp og ned i stolen av forventning.

Tanken på et super-Operation Flashpoint med granater som slår ned og lager store hull i landskapet, tanks som endelig kan bruke taktikken med å stå i en grop i bakken, kjøre opp og fyre av et skudd for så å bakke ned igjen for best mulig beskyttelse, grave skyttergraver hvor som helst.. sprenge fjell.. bygge tunneller..

Simulatorer som endelig kan kalles det med rette..

Nei, dette ble for mye for meg, må ha frisk luft.. :D

Jeg hadde faktisk ikke tenkt på akkurat dette (egen prosessor for fysikk), men jeg har gjort meg tanker om en egen for AI, og jeg HÅPER det også kommer! Tenk dere en standard PC med PPU og AIPU (heh..), som forvandler den til et seriøst spillmonster.

:dribble:

Ok nei dette høres for bra ut.. nå blir jeg skeptisk igjen. Hehe..

Lenke til kommentar
Tanken på et super-Operation Flashpoint med granater som slår ned og lager store hull i landskapet, tanks som endelig kan bruke taktikken med å stå i en grop i bakken, kjøre opp og fyre av et skudd for så å bakke ned igjen for best mulig beskyttelse, grave skyttergraver hvor som helst.. sprenge fjell.. bygge tunneller..

Helt enig med deg her, selv om jeg velger å kalle det super-Battlefield :p

Muligheten for f.eks. å kunne grave en skyttergrav i jord med realistisk fysikk, der skyttergraven kollapser etter granatnedslag... For all del, alle slike ting skal jo programmeres i spillene og slikt, men med en slik egen fysikkprosessor vil det jo unektelig åpne for flere nye muligheter for nye spill, der man ikke lenger trenger å tenke på hva folk faktisk klarer å kjøre av spesialeffekter.. Deilig :)

Lenke til kommentar

Vil dette egentlig være en så stor fordel som de får det til å høres ut som?

flerkjerne prosessorer er på vei inn, vil en av dagens prosessorer 100% dedikert til fysikken fungere dårligere enn et slikt ekspansjonskort som skal gå i pci? Det å ha en kjerne dedikert til fysikk alene vil ikke bli et problem i et dobbelkjerne system.

Er mulig dette produktet er for sent ute?

vi får vel se hva som skjer =)

Lenke til kommentar
Blir det ei ny kjerna å holde Kald?

Det kan du vel nesten banne på...

Er det flere enn meg som tror at denne brikken havner på grafikkortene etterhvert; i første omgang er det vel bare gamere og andre grafikkintensive mennesker som har bruk for den?

Blir jo litt trangt i boksen hvis den skal få sin egen slot...

Uansett; kul dings! Vil ha!

Kan den brukes til å produsere lydeffekter i sanntid? Effekten av pianostrenger som blir slått an osv... virtual instruments galore...

Lenke til kommentar
Hvis du har lest hele tråden så kan du se at jeg har lagt ut noen linker som vil gi deg svar!

Har lest alle linkene som er lagt ut.. Kortet er kun ment til å brukes til fysiske beregninger, og vil da ikke avlaste cpu-en eller skjermkortet når objekter i spill ikke bruker fysikk, dvs. når tyngdekraft og kollisjoner etc. trengs ikke å beregnes. Har til gode å se et strategispill som gjør dette. Selvfølgelig vil det være mulig å implementere hvis mange skaffer seg denne PPU-en, men begrensninger i skjermkort og cpu vil fortsatt sette stopper for antall polygoner, AI etc. som kan beregnes, og det er derfor utviklerne oftest setter grenser for antall "units" i strategispill.

Lenke til kommentar
Hva får dere til å tro at dette ikke er enda en døgnflue som skulle revolusjonere verden?

Er helt enig. Spør du meg, tviler jeg på at dette produktet noengang vil bli allemannseie. Noen gamere vil nok kjøpe det, men det vil sannsynligvis aldri bli solgt så mange at spillutviklerne tar seg bryet til å implentere fysikken i alle spill.

Lenke til kommentar
Hva får dere til å tro at dette ikke er enda en døgnflue som skulle revolusjonere verden?

Er helt enig. Spør du meg, tviler jeg på at dette produktet noengang vil bli allemannseie. Noen gamere vil nok kjøpe det, men det vil sannsynligvis aldri bli solgt så mange at spillutviklerne tar seg bryet til å implentere fysikken i alle spill.

Jeg håper du tar feil.

Spør du meg synes jeg dette er minst like spennende som den gangen 3d-kortene begynte å komme, og jeg vil tro dette kan gjøre like mye for spillene som det GPU'en har gjort. Fysikken i f.eks. Half Life 2 er jo egentlig latterlig simpel i forhold til hva man kunne ønske seg. En PPU tror jeg vil kunne utbedre dette på tilsvarende måte som for GPU har gjort/gjør for grafikken.

Lenke til kommentar

Jeg håper du tar feil.

Spør du meg synes jeg dette er minst like spennende som den gangen 3d-kortene begynte å komme, og jeg vil tro dette kan gjøre like mye for spillene som det GPU'en har gjort. Fysikken i f.eks. Half Life 2 er jo egentlig latterlig simpel i forhold til hva man kunne ønske seg. En PPU tror jeg vil kunne utbedre dette på tilsvarende måte som for GPU har gjort/gjør for grafikken.

Jeg håper også at jeg tar feil :-) Riktig fysikk vil føre til uendelige måter å spille gjennom et spill på, mens hl2 f.eks var veldig begrenset. Men så lenge denne PPU-en blir solgt som et eget tilleggskort tror jeg den blir vanskelig å selge.. Hvis den blir integrert på skjermkortet eller hovedkortet tror jeg den med en gang blir mer attraktiv.

Lenke til kommentar

Jeg håper du tar feil.

Vi får se. Mulig jeg er skeptisk, men jeg ser ikke på prosesseringskraft som det største hinderet mot realistisk fysikk. Det må programeres også, og jeg tror ikke det blir prioritert å bruke masse timer på å lage en utrolig avansert fysikk-motor, når man kommer 98% av veien med en mye enklere modell.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...