siDDis Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Og det var vell venta ^_^ http://www.gamespot.com/news/2005/03/08/news_6119896.html Neste ting blir vell 2 skjermkort der det eine rekner på geometri partikler osv og det andre rekner på lys(radiosity) Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 En fysikkprosessor? Damn, jeg som trodde Half-Life 2 tok av med den syke fysikkmotoren. Med over 30 000 fysiske 'objekter' på skjermen og en uvirkelig realistisk fysikk vil jeg tro det blir en sinnsyk spillopplevelse! When people talk about physics in recent games, they mostly think of Unreal Tournament 2004's vehicles or Half-Life 2's dynamic objects. There, you have 10 or perhaps 100 big objects interacting physically in an otherwise static environment. Knocking chairs and tables around is fun, but that's hardly the apex of physics simulation. Tja, med andre ord så er Half-Life 2 fyiskken INGEN ting i forhold Da dette er sagt håper jeg det vil være mulig å smadre ALT - som er fysisk mulig - på et map, med PPUen! Vet du når vi kan vente en PPU på markedet? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 står jo der at ppu skal vera klart til unreal 3 motoren som fleire spel vil koma med i løpet av 2006 så kanskje til hausten? Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 La merke til at det sto det, men var usikker så jeg ville få det bekreftet. Hvordan blir den fysiske formen på selveste PPU'en? Blir det samme som CPU'ene i dag; settes fast i hovedkortet. Eller blir det i form av et pci-kort? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Som jeg forsto det kom det til å bli solgt som tilleggskort til PCI Express, kanskje til og med PCI. Tipper at Nvidia blir de første til å integrere dette i sine chipset. (Southbridge.) Lenke til kommentar
igy Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Dette kom ikke som en overaskelse i det hele tatt, etter min mening var det bare ett spørsmål om tid før det kom fysikk kort o.l løsninger på markedet. Husker jeg tenkte på hva slags fysikk man kunne fått med et fysikk kort når jeg fikk den "nye" PCen min, og det var i 2003. Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Som jeg forsto det kom det til å bli solgt som tilleggskort til PCI Express, kanskje til og med PCI. Det stemmer, bare se her: Since Ageia is a fabless semiconductor company, it will not produce its own chips or sell its own add-in boards. TSMC, a major Ageia investor, will manufacture the PPU chips, and third-party board partners will sell PPU cards. Cards will be compatible with PCI Express x1/x4 and normal PCI. Det er så festlig med nye, lure ting som blir funnet opp! Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Leste ikke igjennom hele, men blir dette noe vi bare kan legge til vårt nåværende system. Uten å måtte bytte ut noen deler? Lenke til kommentar
godal Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Leste ikke igjennom hele, men blir dette noe vi bare kan legge til vårt nåværende system. Uten å måtte bytte ut noen deler? ja! Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Blir dette en realitet så tror jeg sony, micrsoft og kansje nintendo kommer til og sitte med sjegget i postkassa mens pcen drar fra på grafikk siden (igjen). Jeg gleder meg til dette kommer på makedet, men gruer meg til prislappen. Edit: kom på red faction serien, der kunne man knuse det meste av vegger, men det baserer seg i vertfall IKKE på PPU, men hvsi det blir værdagskost på pc spill så gleder jeg meg enda mer Endret 10. mars 2005 av Brusfantomet Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Dette er en spennende nyhet, som vi også diskuterer i denne tråden. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Blir dette en realitet så tror jeg sony, micrsoft og kansje nintendo kommer til og sitte med sjegget i postkassa mens pcen drar fra på grafikk siden (igjen).Jeg gleder meg til dette kommer på makedet, men gruer meg til prislappen. Edit: kom på red faction serien, der kunne man knuse det meste av vegger, men det baserer seg i vertfall IKKE på PPU, men hvsi det blir værdagskost på pc spill så gleder jeg meg enda mer PC har vel alltid vært bedre enn konsoller på grafikk. Lenke til kommentar
Krizz80 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Blir dette en realitet så tror jeg sony, micrsoft og kansje nintendo kommer til og sitte med sjegget i postkassa mens pcen drar fra på grafikk siden (igjen).Jeg gleder meg til dette kommer på makedet, men gruer meg til prislappen. Edit: kom på red faction serien, der kunne man knuse det meste av vegger, men det baserer seg i vertfall IKKE på PPU, men hvsi det blir værdagskost på pc spill så gleder jeg meg enda mer PC har vel alltid vært bedre enn konsoller på grafikk. ehum...kremt kremt. Nintendo 8 bits vs en 386 med 2mb ram i 1992? Tror niemen ikke pcn' vant da... Lenke til kommentar
MMORE2001 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Regner med at vi ser de første ppu enhetene i år og prisen kommer til å ligge på ca 100-400 dollar. Lenke til kommentar
MMORE2001 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Fant litt mer info her om ppu. Virker ganske inntresant! http://www.theinquirer.net/?article=21648 PPU på papir: http://www.ageia.com/pdf/wp_2005_3_physics_gameplay.pdf Endret 10. mars 2005 av MMORE2001 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 S I K L E ! ! ! realistiske vann effekter... S I K L E ! ! ! opptill 30,000 fysikk objekter samtidig S I K L E ! ! ! generellt: S I K L E ! ! ! Lenke til kommentar
MMORE2001 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Skal bygge nytt system snart og det kommer til og ha dual core cpu,siste genrasjon gpu og nå PPU . makinen der kommer til å kjøre pixar filmer i real time hehe ! Lenke til kommentar
genetex Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 ser jo drit fett ut, men husk på: blir alltids forsinket ting, ikke sikkert det er mye, men kanskje:) bare å vente å se! Lenke til kommentar
MadsES Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Vil dette også øke antallet på, f.eks mennesker i strategispill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå