Gå til innhold

Ein ny hardware einheit for oss gamere kjem snart!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En fysikkprosessor? Damn, jeg som trodde Half-Life 2 tok av med den syke fysikkmotoren.

Med over 30 000 fysiske 'objekter' på skjermen og en uvirkelig realistisk fysikk vil jeg tro det blir en sinnsyk spillopplevelse!

When people talk about physics in recent games, they mostly think of Unreal Tournament 2004's vehicles or Half-Life 2's dynamic objects. There, you have 10 or perhaps 100 big objects interacting physically in an otherwise static environment. Knocking chairs and tables around is fun, but that's hardly the apex of physics simulation.

Tja, med andre ord så er Half-Life 2 fyiskken INGEN ting i forhold :p Da dette er sagt håper jeg det vil være mulig å smadre ALT - som er fysisk mulig - på et map, med PPUen!

Vet du når vi kan vente en PPU på markedet?

Lenke til kommentar

La merke til at det sto det, men var usikker så jeg ville få det bekreftet. Hvordan blir den fysiske formen på selveste PPU'en? Blir det samme som CPU'ene i dag; settes fast i hovedkortet. Eller blir det i form av et pci-kort?

Lenke til kommentar

Dette kom ikke som en overaskelse i det hele tatt, etter min mening var det bare ett spørsmål om tid før det kom fysikk kort o.l løsninger på markedet. Husker jeg tenkte på hva slags fysikk man kunne fått med et fysikk kort når jeg fikk den "nye" PCen min, og det var i 2003.

Lenke til kommentar
Som jeg forsto det kom det til å bli solgt som tilleggskort til PCI Express, kanskje til og med PCI.

Det stemmer, bare se her:

Since Ageia is a fabless semiconductor company, it will not produce its own chips or sell its own add-in boards. TSMC, a major Ageia investor, will manufacture the PPU chips, and third-party board partners will sell PPU cards. Cards will be compatible with PCI Express x1/x4 and normal PCI.

Det er så festlig med nye, lure ting som blir funnet opp! :love:

Lenke til kommentar

Blir dette en realitet så tror jeg sony, micrsoft og kansje nintendo kommer til og sitte med sjegget i postkassa mens pcen drar fra på grafikk siden (igjen).

Jeg gleder meg til dette kommer på makedet, men gruer meg til prislappen.

Edit: kom på red faction serien, der kunne man knuse det meste av vegger, men det baserer seg i vertfall IKKE på PPU, men hvsi det blir værdagskost på pc spill så gleder jeg meg enda mer

Endret av Brusfantomet
Lenke til kommentar
Blir dette en realitet så tror jeg sony, micrsoft og kansje nintendo kommer til og sitte med sjegget i postkassa mens pcen drar fra på grafikk siden (igjen).

Edit: kom på red faction serien, der kunne man knuse det meste av vegger, men det baserer seg i vertfall IKKE på PPU, men hvsi det blir værdagskost på pc spill så gleder jeg meg enda mer

PC har vel alltid vært bedre enn konsoller på grafikk.

Lenke til kommentar

PC har vel alltid vært bedre enn konsoller på grafikk.

ehum...kremt kremt. Nintendo 8 bits vs en 386 med 2mb ram i 1992?

Tror niemen ikke pcn' vant da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...