mintman Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Har akkurat byttet ut gammel 17GB Seagate harddisk med en 80GB Western Digital. Når jeg starter opp og går inn i BIOS så detecter ikke BIOS'en CD-Rom'en og CD-brenneren? Når jeg går inn i skjer akkurat det samme, men her ser jeg heller ikke den nye disken. Hva kan dette være? Noen forslag? Lenke til kommentar
milamber Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Du har satt opp at den skal autodetektere Master og Slave på IDE1 og 2 i BIOSen? Er hovedkortet ditt forresten gammelt? Kan være derfor du ikke ser harddisken. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 gstavdal Du kan prøve med en bios oppgradereing. Kjetil Lenke til kommentar
mintman Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2002 Takk for all hjelp, men jeg fant feilen...rødme... hva med å sjekke IDE kabelene....hadde løsnet fra hovedkortet...rødme :smile: Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Var akkurat det jeg skulle til å foreslå! Har hatt samme problemet selv med dvd romen Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 gstavdal Er ikke noe å rødme for,du er ikke alene som har gjort den feilen,har fikset en del pc'er med det problemet,min egen pc og helt i starten av denne hobbyen min. Lenke til kommentar
milamber Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Er det ikke typisk gstavdal. Her sitter man med et problem med PCen og man tester i hytt og pine. Man sjekker så og si alt og tilslutt finner man feilen som da er en liten fillefeil. Jeg gjør akkurat det samme. Eks: PCen starter ikke....Sjekk at alt sitter i av kabler og deler. Tester deler og de fungerer osv. Og når det har gått en uke og håret mitt er betraktelig tynnere, så finner jeg ut at knappen på strømforsynignen står på OFF!!! Jeg skjønner deg og andre som har gjort den samme feilen :smile: Lenke til kommentar
mintman Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 Dette begynner å bli ordentlig morsomt, men det er jo veldig typisk når du tror at du begynner å skjønne hvordan ting fungerer, og betrakter deg selv som en over middels pc-bruker. Det er da du glemmer de mest banale problemene. Stå på folkens, neste gang så husker vi det kanskje :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå