Gå til innhold

CD-Rom og brenner blir ikke detected i BIOS

mintman

Anbefalte innlegg

Har akkurat byttet ut gammel 17GB Seagate harddisk med en 80GB Western Digital. Når jeg starter opp og går inn i BIOS så detecter ikke BIOS'en CD-Rom'en og CD-brenneren? Når jeg går inn i skjer akkurat det samme, men her ser jeg heller ikke den nye disken. Hva kan dette være? Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke typisk gstavdal. Her sitter man med et problem med PCen og man tester i hytt og pine. Man sjekker så og si alt og tilslutt finner man feilen som da er en liten fillefeil. Jeg gjør akkurat det samme.

Eks: PCen starter ikke....Sjekk at alt sitter i av kabler og deler. Tester deler og de fungerer osv. Og når det har gått en uke og håret mitt er betraktelig tynnere, så finner jeg ut at knappen på strømforsynignen står på OFF!!!

Jeg skjønner deg og andre som har gjort den samme feilen :smile:

Lenke til kommentar

Dette begynner å bli ordentlig morsomt, men det er jo veldig typisk når du tror at du begynner å skjønne hvordan ting fungerer, og betrakter deg selv som en over middels pc-bruker. Det er da du glemmer de mest banale problemene. Stå på folkens, neste gang så husker vi det kanskje :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...