Gå til innhold

har disken tatt kvelden?

Anbefalte innlegg

Litt feil heading kanskje, for disken HAR tatt kvelden. Men hvorfor? Disken det gjelder er en Samsung spinpoint 160BG disk i et eksternt Icy Box kabinett (FW/USB2). I dag når jeg skulle inn i en av mappene fikk jeg en feilmelding om at diskenvar skadet. Jeg prøvde andre mapper, og det gikk fint. Så begynnte andre mapper å streike også. Deretter kom jeg ikke inn på partisjonen i det hele tatt. Til slutt kom jeg ikke inn på noen av partisjonene på disken. Jeg har prøvd både med FW og USB, to forskjellige maskiner og både i windows og linux.

Det jeg stusser litt på er at rett før dette skjedde så hadde jeg dobbelklikket på en pakket archive-fil som jeg ikke viste hva var (stupid stupid stupid), for å finne ut hva den var. Jeg husker ikke hva filen het. Det kom opp en boks med DOS-ledetekst som forsvant like fort som den spratt opp. Derfor mistenker jeg at det er et virus som har tatt knekken på disken min. Problemet er at når jeg ikke kommer inn på diskene, så kan jeg ikke kjøre noen slags form for feilsøking på dem, eller kan jeg det? Jeg har scannet maskinen min for virus, men ingen ble funnet.

Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du hadt disken lenge?, for i tillfelle er det ikke så rart at den har tatt kvelden.

jeg tror ikke det er et virus men i tillfelle må du kanskje kjøre et annet virusprogramm og hvist ikke det går er det bare å innstallere alt på nytt

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt disken spesielt lenge (noen måneder) og har tatt godt vare på den... Filformatet er plutselig RAW.. Jeg har ikke forsøkt å formatere den, da jeg gjerne vil prøve å redde det jeg hadde på disken, hvis det er mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...