Stig-Arne Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Fikk beskjed i dag at jeg får mitt 3. 6800LE kort fra XFX, og ikke Gainward som jeg har hatt før. Er dette kortet noe mer eller mindre klokk og moddbar enn gainward (siste jeg hadde var ikke moddbart i det hele tatt) Og generelle erfaringer med dette kortet? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Det er like bra. Men overklokkingsmoglegheitene er vanskeleg å sei noko om. Då det varierar frå kort til kort. Lenke til kommentar
jaden Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 XFX sitt kort er bedre. Leser du litt rundt på forumet finner du ut at XFX og BFG er NVidia Premium Partners. DVS at deres GPUer mest sansynlig er bedre enn de andre. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 hmm. søkte her på skjermkort forumet. men fannt egentlig ingen spennenden topicer om dette kortet.. *ta ett nytt søk* Lenke til kommentar
Razor-- Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 jeg har store problemer med xfx 6800LE Jeg hadde ett Gainward, som var defekt (blackscreen) og fikk tilbake ett xfx kort. Jaja, ok da, tenkte jeg. Slengte inn kortet og testa, ytelsen var dårligere. Oppgraderte til den nyeste nvidia driveren som kom her om dagen.. og nå har jeg masse fine artifacts i windows (men ikke i spill og ytelsen er enda dårligere) Installerte driveren som fulgte med kortet og vips er alt ok. så testa jeg den "nest" nyeste driveren, da er ytelsen grei nok, men maskina restarter seg når den føler for. Så sender den i retur like over påske og håper jeg kan få gainward tilbake. Men, jeg har nok fått ett defekt kort, for det jeg vet kan xfx sitt LE kort være bedre Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 jeg har store problemer med xfx 6800LE Jeg hadde ett Gainward, som var defekt (blackscreen) og fikk tilbake ett xfx kort. Jaja, ok da, tenkte jeg. Slengte inn kortet og testa, ytelsen var dårligere. Oppgraderte til den nyeste nvidia driveren som kom her om dagen.. og nå har jeg masse fine artifacts i windows (men ikke i spill og ytelsen er enda dårligere) Installerte driveren som fulgte med kortet og vips er alt ok. så testa jeg den "nest" nyeste driveren, da er ytelsen grei nok, men maskina restarter seg når den føler for. Så sender den i retur like over påske og håper jeg kan få gainward tilbake. Men, jeg har nok fått ett defekt kort, for det jeg vet kan xfx sitt LE kort være bedre varmeproblem? Psu problem? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 vell.. her ser det strålende ut.. tok å klistret på noen minnekjølere og en vannblokk.. er strålende fornøyd jeg Lenke til kommentar
Razor-- Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Er det dårlige kjøling på xfx kortet? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 er den std. vifta som følger med kortet. Ellers er det ikke noe kjøling på minne.. Lenke til kommentar
Razor-- Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 heh, hvis det er det som skal til er det tåpelig. Gainward kortet sto jo i samme pc (samme psu og kjøling) Det kortet kunne jeg tyne maks (softmod ++, uten prob (seff med blackscreen feil men, det var jo tross alt defekt) I 3dmark05 fikk jeg 3600. (har en xp2200+ m. 1gig ram) Nå med xfx og eneste driveren som vil funke (61.77) klarer jeg maks 2400 Hvis jeg softmod'r restarter maskinen/blir sirup så fort den laster inn driveren. Med nyere drivere klikker windowsen, startmenyen blir uleselig, menyer er føkka etc. Siden dere foreslo kjøling eller psu, testa jeg med en annen psu på 550 W og sjekka temp med gammel psu.. 56 grader så... Hvis xfx har driti seg så ut med å ikke ha kjøling på minne.. kjøper ikke jeg xfx no mer. Tror nok heller det er kortet som er defekt.. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 defekt er ordet ja. Man trenger ikke kjøling på minne... visst man har den std vifta på.. men når jeg monterte vannblokken, så ville jeg ikke få noen luftstrøm over minne.. og dermed monterte jeg likså greit bare kjølere på minnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå