Gå til innhold

noen med erfaringer med XFX 6800LE

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed i dag at jeg får mitt 3. 6800LE kort fra XFX, og ikke Gainward som jeg har hatt før.

Er dette kortet noe mer eller mindre klokk og moddbar enn gainward (siste jeg hadde var ikke moddbart i det hele tatt)

Og generelle erfaringer med dette kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

jeg har store problemer med xfx 6800LE

Jeg hadde ett Gainward, som var defekt (blackscreen) og fikk tilbake ett xfx kort.

Jaja, ok da, tenkte jeg. :ermm:

Slengte inn kortet og testa, ytelsen var dårligere.

Oppgraderte til den nyeste nvidia driveren som kom her om dagen.. og nå har jeg masse fine artifacts i windows (men ikke i spill og ytelsen er enda dårligere) :cry:

Installerte driveren som fulgte med kortet og vips er alt ok.

så testa jeg den "nest" nyeste driveren, da er ytelsen grei nok, men maskina restarter seg når den føler for.

Så sender den i retur like over påske og håper jeg kan få gainward tilbake.

Men, jeg har nok fått ett defekt kort, for det jeg vet kan xfx sitt LE kort være bedre :hrm:

Lenke til kommentar
jeg har store problemer med xfx 6800LE

Jeg hadde ett Gainward, som var defekt (blackscreen) og fikk tilbake ett xfx kort.

Jaja, ok da, tenkte jeg. :ermm:

Slengte inn kortet og testa, ytelsen var dårligere.

Oppgraderte til den nyeste nvidia driveren som kom her om dagen.. og nå har jeg masse fine artifacts i windows (men ikke i spill og ytelsen er enda dårligere) :cry:

Installerte driveren som fulgte med kortet og vips er alt ok.

så testa jeg den "nest" nyeste driveren, da er ytelsen grei nok, men maskina restarter seg når den føler for.

Så sender den i retur like over påske og håper jeg kan få gainward tilbake.

Men, jeg har nok fått ett defekt kort, for det jeg vet kan xfx sitt LE kort være bedre :hrm:

varmeproblem? Psu problem?

Lenke til kommentar

heh, hvis det er det som skal til er det tåpelig.

Gainward kortet sto jo i samme pc (samme psu og kjøling)

Det kortet kunne jeg tyne maks (softmod ++, uten prob (seff med blackscreen feil men, det var jo tross alt defekt)

I 3dmark05 fikk jeg 3600. (har en xp2200+ m. 1gig ram) :dribble:

Nå med xfx og eneste driveren som vil funke (61.77) klarer jeg maks 2400 :thumbdown:

Hvis jeg softmod'r restarter maskinen/blir sirup så fort den laster inn driveren.

Med nyere drivere klikker windowsen, startmenyen blir uleselig, menyer er føkka etc.

Siden dere foreslo kjøling eller psu, testa jeg med en annen psu på 550 W og sjekka temp med gammel psu.. 56 grader

så... Hvis xfx har driti seg så ut med å ikke ha kjøling på minne.. kjøper ikke jeg xfx no mer. :thumbdown:

Tror nok heller det er kortet som er defekt.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...