Gå til innhold

Webshopguiden - for hvem?

Anbefalte innlegg

tja, ser Dere liker skarpe farger og det bør dere unngå å ha i så stort omfang, kun logoen bør/kan ha skarpe farger.

Husk det er produktene som dere selger, fortrinnsvis produktbilder, så pris, som skal være det første en legger merke til. Uansett ramme dvs menyer og lignende skal kun være en pen ramme, enkel å finne frem i rundt de produkter Dere selger.

Vet det kan være fristnes for en webmaster å fremheve menyer og slikt, men de skal som sagt kun være pene, enkle og funksjonelle og ikke stjele oppmerksomhet fra produktene. Dette er bare et forsøk på konstruktiv kritikk.

De tilfeller hvor det kan forsvares å bruke skarpe farger er på f.eks en ramme/logo rundt et produkt Dere vil kunden skal se.

Menyer og lignende bør ha duse farger med god kontrast mellom skrift og bakgrunsfarge.

Og ps skal en kommentere design til webshopper så våger jeg påstanden at komplett hadde den værste designet av alle tidligere før de skiftet over til det nye.

Men komplett sine sider er fortsatt for skarpe, det legger dere godt merke til om dere ser på fargebruken i et ellers likt design Norek vs Komplett, er et stjerneksempel.

Norek sine sider er da atskillig enklere å lese grunnet dusere farger og produktene kommer da bedre frem.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere photoshop så ta et screenhot av siden deres, jeg gjorde det og velg image -> color replacement , bruk eye dropper og velg den fiolette fargen, eksprementer litt der til dere finner rette nyansene.

Selv syns jeg det ble noelunde bra med følgende verdier

Hue: -60

Saturation: -30

Lightnes : -5

men jeg gjorde det som sagt bare som et lite eksprement og det får fokues mer på produkter og ikke menyer. PS fant ikke om det går å legge ut bilde her fra pc'en.

Fargen jeg brukte som jeg synes er noe bedre men fortsatt rom for forbedringer er

#99CCCC

Edit : med bakgrunsfargekode #A0CBE4 er dere nært det jeg syns er bra, men nærmeste web sikre farge er #99CCCC

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...