Gå til innhold

Sette opp brennehastighet på CD-r plater??

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp anskaffet meg NEC sin 40x-10x-40x brenner.

Den fungerer utmerket, unntagen at jeg får ikke satt opp brennehastigheten mer enn 24x som spesifisert på platene.

Kjører NERO 5.5.8.2. Win XP Prof.

Er det ikke mulig å overkjøre dette??? Kjøper ikke en 40x brenner når jeg bare kan brenne24x.

Har hørt at det er en slags "sperre" på platene slik at jeg ikke får brent fortere??

Noen problemløsning gutter??

MVH Kim

http://www.kimwetteland.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Jazzmaster!

Husker ikkje korleis ein kan få opp brennehastiheten over det som cd platene er beregna til.

Men,som sagt er det ein grunn for at leverandørane av cd platene har merka platene med maks brennehastighet.Da platene ikkje er beregna for meir.

Og kan bli øydelagt.

Eg ville kjøpt andre cd plater som støtta høgre brenne hastighet og/eller brent cd platene på anbefalt hastighet.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har akkurat samme problemet med min Plextor 40/12/40. Men når jeg kjører plater som er sertifisert for 32x, f.eks. fra MMORE eller Verbatim, brenner den helt fint i 40x.

Mulig at det hjelper å slå av funksjonen "Fastsette max hastighet" i Nero, men jeg vil anbefale deg å verifisere platene i ettertid, slik at du unngår datatap fordi platene er brent for raskt/ustabilt.

Arcade

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-26 14:55, arcade skrev:

Mulig at det hjelper å slå av funksjonen "Fastsette max hastighet" i Nero, men jeg vil anbefale deg å verifisere platene i ettertid, slik at du unngår datatap fordi platene er brent for raskt/ustabilt.

Unnskyld, men hva er egentlig poenget med å spare et halvt minutt på brenningen hvis man må bruke 2 min etterpå for å verifisere cden. I tillegg til at man risikerer at den er ødelagt?

Lenke til kommentar

Jazzmaster

Det er brenneren din som setter ned hstigheten,for å være sikker på at du får brenne cd'en riktig og uten feil,du sparer ikke så mye tid på å brenne i 40x,er ikke noe cd-rom som klarer å lese 40x,så hvorfor skal du da klare å brenne i 40x,er du heldig klarer du kanskje 30-35x på slutten av cd platen.

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...