JKJK Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Her på bruket har vi et par servere som kjører Windows 2000 server og fungerer bl.a. som domenekontrollere. Disse har opptil over 800 brukere med hjemmeområder osv. Dette vil jo mest trolig resultere i et meget komplekst register. I Windows 2000 kan man jusere den maksimale registerstørrelsen etter behov. Men så begynner jeg å spekulere.... Hva skjer når registeret overskrider den satte maksimale grensen? Komprimerer windows registeret? I såfall vil jo dette resultere i at registeret må "pakkes ut" for hver gang det skal "gjøres et oppslag"?? Dette vil jo bruke en del ressurser (og serverene våre er trege nok som de er). Vil vi kunne tjene på å øke registerstørrelsen, og hva vil dette resultere i i praksis? Vil det få andre konsekvenser?' -John- Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Er det INGEN som vet noe om dette? Har dette forumet virkelig gått fra å være et allsidig hardware/software forum til å kun dreie seg om CS og "hvem skjermkort er best"? Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Hei! Registeret vokser etterhvert, om det finnes en grense vet jeg dessverre ikke. Det jeg vet er at det er mulig å laste ned program som komprimerer registeret. Jeg kan f.eks. nevne Advanced uninstaller. Man kan komprimere ganske mye alt ettersom om man har gjort dette tidligere. Men om dette fungerer på digre servere vet jeg ikke, antakelig gjør det det. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Poenget var at jeg ville ha komprimert registeret minst mulig, men heller ha en større fil slik at man slipper å bruke prosessorkraft på "utpakking". Det er enkelt å endre dette i win2k(server), men jeg lurer på om det vil få uante konsekvenser! Lenke til kommentar
amigaguy Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Tviler egentlig på at windows selv komprimerer registeret. Det som skjer er antakelig at man får ei feilmelding eller en advarsel om registerets størrelse på samme måte som man kan få dersom man overstigger maks størrelsen på swap filen. Har og liten tro på at det blir slettet noe uten vidre uten at man blir varslet om det, men man vet jo aldri. Kan jo tenkes at gamle entries som ikke er livsviktig for at programmer og windows i seg selv skal fungere blir slettet ut fra hvor gammel de er. Ellers blir det vel neppe noen andre konsekvenser av et stort register enn at ting går generelt tregere, men det er jo det vanlige med windows... jo lengre man har hadt en installasjon jo tregere blir det, og det er vel i hovedsak registeret som forårsaker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå