Gå til innhold

Telletråden "Favorittsang akkurat i dag..."

Anbefalte innlegg

Registrerte for en stund siden at endelig en av moderatorene hadde vist ansvar og avsluttet en av forumets største telletråder (1234....), og i tillegg gitt en god begrunnelse for det. Dessverre ble den av uforståelige grunner åpnet igjen kort tid etter.

Personlig har jeg overhodet ikke forstått meningen med en tråd som dette. Det er en tråd som bare lister opp en hel haug med låter. Det er overhodet ikke noe diskusjontråd (skal ikke dette være et diskusjonsforum?) og den er så lang at ikke engang en som samlet ivrig på låtnavn/artistnavn hadde giddet å lese gjennom den. Hadde det i det minste vært en eller annen form for anmeldelse av hver sang man listet opp hadde det kanskje vært en nyttig tråd. Nå kan man jo få nøyaktig samme informasjon ved feks. å lese VG's topp ti liste, lese backkatalogen til ethvert plateselskap, lese salgskatalogen til platekompaniet etc.

Slik jeg ser det er denne tråden nyttig til én eneste ting: Å øke postcounten.

Derfor, forumets moderatorer: Hva er nytten med en slik tråd og hvorfor eksisterer den? Hva om jeg starter andre tråder som feks. "Hva er din favorittartist idag?" "Hva er din favorittlyd idag" (eller hva er din favorittfarge for å trekke det langt). Disse kunne sikkert blitt vel så lange som favorittsangtråden. Men er dette gode diskusjonstråder som man ønsker at forumet skal fylles opp med?

Det minste som burde vært gjort med en slik telletråd er å fjerne postcounten slik at den ikke eksisterer som en ren telletråd.

I tillegg, dersom man ønsker å gi litt mening til tråden, burde det vært krav om at hver deltager la ved en liten beskrivelse av låten samt evt. begrunnelse på hvorfor man liker denne. Da kan det jo være et tips for andre som leser tråden.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått mye inspirasjon av den tråden, og er uenig i at den bør stenges. Jeg har med tid og stunder funnet ut hva slags musikksmak den faste gjengen på musikk delen har, og følger med på hva de poster som favorittsang for å muligens snuble over noe fantastisk.

Jeg er helt enig i at postcounten bør fjernes.

Lenke til kommentar

QUOTE (TAAB @ 09/03/2005 : 16:14)
Jeg har fått mye inspirasjon av den tråden, og er uenig i at den bør stenges. Jeg har med tid og stunder funnet ut hva slags musikksmak den faste gjengen på musikk delen har, og følger med på hva de poster som favorittsang for å muligens snuble over noe fantastisk.

Jeg er helt enig i at postcounten bør fjernes.

Agree.

Lenke til kommentar

Den nemnte tråden kjem ikkje til å verte stengt for å vere ein telletråd. Den er med på å formidle noko, nemlig musikksmaken til ein god del brukarar.

Om post-counten fortsatt skal få bli på forumet er noko me vurderer stort sett kontinuerlig, og vil nok være vurdert på nytt til når vi forhåpentligvis får IPB2 på plass.

Lenke til kommentar

Mener ikke nødvendigvis at tråden bør stenges, men som nevnt, det minste som bør gjøres i et seriøst forum er at postcount bør fjernes da denne bare virker negativt i slike "telletråder".

Men uansett synes jeg det er litt synd at slike "telletråder" i det hele tatt er ønskelig på et hardware forum. Hele musikkk/filmTV kategorien burde jo egentlig vært flyttet til offtopic da den jo ikke har noen tilknytning til noen av websitene som er tilknyttet "HW nettverket".

Og hvor mange kan med hånden på hjertet si at man har lest gjennom den aktuelle telletråden?

Er det ikke bedre om en evt. musikksmak heller formidles gjennom en skikkelig diskusjons tråd? Noe også den aktuelle tråden kunne blitt med noen av mine foreslåtte endringer.

Eller hva med en egen "telletråd" kategori for hele forumet?

Hva om det startes en ny tråd som heter feks. "Hva er din favorittsang akkurat nå" dette vil jo "formidle brukernes musikksmak" enda mer og også gi mulighet for enda mer økt postcount? :no:

Lenke til kommentar

QUOTE (Vice @ 10/03/2005 : 09:50)
enda mer og også gi mulighet for enda mer økt postcount? :no:

Jeg er vel en av de som ikke skjønner hva som er så galt med høy postcount. Kan noen vennligst innlyse meg om hva som er så viktig med at brukere ikke får høy postcount?

Ikke misforstå meg helt, jeg liker ikke telletråder jeg heller, men jeg skjønner ikke hva som er så galt med at brukere har høy postcount...

Lenke til kommentar

QUOTE (fragmaster Jay @ 10/03/2005 : 15:23)
QUOTE (Vice @ 10/03/2005 : 09:50)
enda mer og også gi mulighet for enda mer økt postcount? :no:

Jeg er vel en av de som ikke skjønner hva som er så galt med høy postcount. Kan noen vennligst innlyse meg om hva som er så viktig med at brukere ikke får høy postcount?

Ikke misforstå meg helt, jeg liker ikke telletråder jeg heller, men jeg skjønner ikke hva som er så galt med at brukere har høy postcount...

haddr tenkt å spørre om det samme? Hva er galt i ha høyt antall inlegg?

Lenke til kommentar

Jeg ser egentlig ikke helt problemet.. Er det en telletråd når man poster i den en gang om dagen? :shrug:

Syns det dukker opp en del interessant i den tråden. Har hendt flere ganger at jeg har funnet ny, interessant musikk eller "gjenoppdaget" gamle slagere.

Lenke til kommentar

QUOTE (fjartan @ 10/03/2005 : 15:36)
Min postcount er kun interessant for meg, og jeg interesserer meg svært lite for andres.

Ja men dessverre er det jo en stor del av brukerne her som ser på den som noe spesielt. Noen føler sikkert at det gir en slags "status" å ha mange counts og streber for å oppnå noe slikt, men dette blir kun spekulering fra min side.

Enhver bruker(som er litt aktiv) kan da ikke ha unngått til stadighet å se utbrudd som:

Post nr. 100(200/1000.. etc.)  :dribble:  :thumbup:  :w00t:  :w00t:

på slutten av diverse innlegg.

Lenke til kommentar

QUOTE (Zyklon @ 10/03/2005 : 15:55)
Jeg ser egentlig ikke helt problemet.. Er det en telletråd når man poster i den en gang om dagen? :shrug:

Syns det dukker opp en del interessant i den tråden. Har hendt flere ganger at jeg har funnet ny, interessant musikk eller "gjenoppdaget" gamle slagere.

Så du sitter seriøst og blar i en tråd som ikke inneholder noe annet enn tusenvis av låttitler? Hvorfor kan man ikke da bare lage en tråd hvor alle poster hele "mp3/cd" samlingen sin? Da vil man også få et mye større bilde av hva slags musikksmak brukerne her har? :hmm:

Lenke til kommentar

QUOTE (Vice @ 10/03/2005 : 16:04)
Så du sitter seriøst og blar i en tråd som ikke inneholder noe annet enn tusenvis av låttitler?

Nei, jeg bare følger med i tråden og hva som blir postet der.

Men en ting jeg kunne ha tenkt meg er at flere skriver litt mer enn bare navn på artist og sang. Et par ord om hvorfor akkurat det er dagens favorittlåt, om det nye albumet til xxxxx som låten er fra, en link om man lastet den ned fra bandets hjemmeside etc. Dette gjelder spesielt om det er et mindre kjent navn man nevner.

Litt mer informasjon er det jeg vil ha.

Lenke til kommentar

QUOTE (Zyklon @ 10/03/2005 : 16:13)
Men en ting jeg kunne ha tenkt meg er at flere skriver litt mer enn bare navn på artist og sang. Et par ord om hvorfor akkurat det er dagens favorittlåt, om det nye albumet til xxxxx som låten er fra, en link om man lastet den ned fra bandets hjemmeside etc. Dette gjelder spesielt om det er et mindre kjent navn man nevner.

Litt mer informasjon er det jeg vil ha.

Ja, det er nettopp det jeg mener. Noe slikt vil jo heve tråden enormt og faktisk gjøre den nyttig. :thumbup:

Lenke til kommentar

QUOTE (Vice @ 10/03/2005 : 15:58)
Noen føler sikkert at det gir en slags "status" å ha mange counts og streber for å oppnå noe slikt, men dette blir kun spekulering fra min side.

Jeg ser ikke på høy postcount som noen status. Jeg gidder ikke se hvor mange posts en bruker har. Men folk kan selvfølgelig tro at en bruker med høy postcount kan være en med masse erfaring og kunnskap rundt ting og tang. Men det vil jo også vise seg når han poster...

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...