Kenny000 Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Vannkjølingen begynner å falle på plass. Planen er en Maze3 Geforce 4 / 3 vannblokk "Vanntank i plexi" Black Ice Extreme AquaBee pumpe.. Eventuelt en memory cooling kit til skjermkort-minne Planen er å ha en system uten paralellkoblinger. Tenkte at jeg skulle la vannet gå slik: pumpe, skjermkort, CPU, radiator, vanntank---> osv Ettersom jeg ikke skal ha paralellkobling, er det da lurere med 1/2" kabler og tilsvarende koblinger? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Jeg er ikke noe ekspert på dette området men 1/2 er vel det beste. Skal man utvide senere med flere blokker er det en fordel og ha mye vann. Det står vel på sia at 3/8 går ut og har et begrenset antall på lager av det. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 1/2 er og foretrekke. Mindre motsatnd for pumpen, som da ogå kan være litt mindre. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Som Bøgge Bakken nevner, blir det mer vann i systemet med 1/2" slanger, noe som er en fordel. Egentlig er ikke dette veldig viktig. Det jeg ville sett på, var om blokker/andre ting som kan være aktuelle å koble inn i systeme senere har 3/8" eller 1/2". Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2002 Jeg mener å huske at Mze 3 har 1/2" tilkobling. Tror at Skjermkortkjøleren har det samme. Er det noen som vet hvilken tilkobling radiatoren har? Så dere mener at det ikke er nødvendig med den største AquaBee-pumpen? Det holder med 500 l/time? Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Det holder sikkert med 500liter/time, men 1000liter/time skader vel ikke. Sjekk http://www.webzoo.net, de har noen svinbillige maxijet pumper der. (AquaBee er også billig der) Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Dette gir kanskje svar på noen av spørsmålene dine: -----Opprinnelig melding----- Fra: Netconnection ANS - Ordre [mailto:[email protected]] Sendt: 8. juni 2002 14:43 Til: [email protected] Emne: Spm. fra forum Hei, Vedlagt finner du svar på spørsmål du stillte på hardware.no 1. Er blokkene i 3/8 eller ½ versjon? 2. Passer Dager Den Maze Chipset Cooler på MSI K7T-266 Pro hovedkort? Har en Zalman Northbrigde ribbe og passer til det hovedkortet 3. Passer Dager Den Maze GPU cooler til GeForce3 Ti200(Har et Palit kort) kort. 4. Har tenkt og bruke Dye-lite kan skade pumpen, stemmer det? 5. Hvor lenge varer Dye-lite? 6. Er siliconslangene som følger med Gjennomsikdig (Slik at Dye Liten syns) 7. Hvor stor er løftehøyden på pumpa? Skal ha systemet i et maxitower. 8. Hva skal man bruke T-leddene til? Skal blokkene kobles i serie eller parallell. Syns jeg kan huske at dere hadde en link 9. Får pumpa plass nedi den Plexitenken dere selger? Svar: 1. Settet kommer med 1/2" bloker, slanger etc. 2. Ja 3. Ja 4. Dye-lite er ikke skadelig for pumpen. 5. Den kan vare alt fra 3mnd. til 18mnd. avhengig av konsentrasjon, varme og andre tilsetningsstoffer i vannet. 6. Silikonslangene er gjennomsiktig, men ikke blanke. Dye-liten syns, men for best resultat anbefales Tygon. Tygon har bedre egenskaper enn silikon ved at den er mer fleksibel, og er i tillegg gjennomsiktig. 7. Aquabee UP 1000 som følger med i settet har en løftehøyde på 1,2m 8. T-leddene følger med slik at du selv kan velge om du ønsker å koble i serie eller parallel. Mange har egne oppfatninger og erfaringer, og vi ønsker derfor å gi mulighet til å benytte seg av begge metoder. 9. Pumpen får ikke plass i tanken. Her er en link med gode råd for http://www.dangerden.com/images/reservoir/...r/reservoir.htm plassering / montering av tanken Med vennlig hilsen Thor Hansen – Økonomi Netconnection ANS Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2002 Takker for alle svar. Virker som om Bøgge har ganske lik maskin som jeg. MSI K7t-266 pro, GeForce3..... Men det er ingen som har svart på dete dpørsmålet ennå: Hvor store tilkoblinger har Radiatoren Black Ice Extreme? Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Jeg vet ikke, men vi kan jo håpe at det er samme dimensjoner som på min blackice, jeg kan godt måle på den. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2002 Det høres jo veldig hyggelig ut.... Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Da slapp jeg å leite etter skyvelære i dag også, får håpe det dukker opp av seg selv en vakker dag :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå