Gå til innhold

Jeg fikk en tvilsom epost-melding; Mulig virus?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
logget på msn hotmail, og sjekket mailen. plutselig popper det inn en mail fra postmaster@BAYM-SM1 ett eller annet. emnet er: Delivery Status Notification (Failure). og det følger med en vedlagt fil. bør jeg åpne denne meldingen eller bør jeg slette den?

Hehe, prøv å åpne fila du! :!:

Lenke til kommentar

Disse har jeg også fått en del av. Det var i mine tilfeller virus ja.

Det er jo en feilmelding på at dine meldinger ikke har kommet frem. Det er jo bare å sjekke om du har sendt til disse adressene det gjelder. Jeg hadde aldri det...

Lenke til kommentar

Hei!

Altså de gangene jeg har fått en slik mail har det vært fordi jeg har skrevet inn feil email adresse og fått den i retur. Gjorde nylig det og da hadde jeg sendt med et bilde som jeg da fikk i vedlegget i "returmailen". Det kan hende det er et virus, slik som perpyro og Vandalen sier. Du kan si det slik: Hvis det er noe slik jeg snakker om, altså en ekte returmail fordi du har sendt mailen til feil adresse, bør du vurdere om det du sendte er så viktig :yes:

Lenke til kommentar

Det er riktig at man får samme type mlding dersom man sender til en ikke eksisterende adresse men det som fikk meg til å se rødt her var avsenderen "postmaster@BAYM-SM1"

Den lyder ikke kjent for meg, eller rttere sagt lyder den som et virusangrep.

Jeg har en nok så besudlet e-post konto som jeg har brukt til netthandel og , ymse registreringer på forskjellige nettsteder og har på det verste fått 130 spam mail i døgnet, det har roet seg gansek mye det siste året men virus er noe jeg får daglig, blant annet denne formen for angrep.

Ekte feilmeldinger kommer som regel fra mailerdeamon ett eller annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...