persandvik Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Jeg bestilte en Mamoz value PC med AMD XP 2200 prosessor fra Mamoz, men fikk (uten å bli spurt) en PC med Sempron 2400 istedenfor. På diverse sider her på hardware.no og andre nettsteder anbefales det at man kjøper XP prosessorer da disse er klokket høyere. XP2200 er klokket til 1,8ghz, mens Sempron 2400 er klokket til 1,66ghz. Mamoz hevder at klokkingen ikke har noe å si og at Sempron-prosessoren er bedre (på andre måter) og at jeg har fått et bedre produkt enn det jeg bestilte. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Jeg ser at de PC-ene de selger med XP-prosessor leveres uten tastatur og mus, mens de ellers identiske sempronbaserte leveres med høytalere, mus og tastatur. Dette skulle tyde på at de også selv mener at sempronprosessoren er dårligere siden de kommer med ekstra utstyr. Er det noen som har peiling på dette her? Jeg liker ikke følelsen av å ha blitt lurt. Per Endret 9. mars 2005 av persandvik Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg har XP CPU. Har også prøvd en sempron som visstnok skulle være bedre enn min XP. Synes den var forferdelig dårlig! etter så jeg ser har sempron dårligere cache og...! Ville heller hatt en XP cpu enn sempron ja..... Lenke til kommentar
chil Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 xp cpuene er kraftigere enn sempron, sempron har mindre minne på cpun. Videre om jeg hadde gidda å forfulgt denne saken, tja. Det er jo en midd end pc unasett.. hvis du er førnød å uansett ikke skal spille. Lenke til kommentar
persandvik Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg synes PC-en virker tregere, men det kan være innbilning. Har tenkt å be om mer RAM og/eller noe annet som kompensasjon. Hvis jeg ikke får det kommer jeg til å heve kjøpet. Har kontaktet Forbrukerrådet og de sa at leverandøren må bære alle fraktkostnader når de har levert en annen vare enn det som ble bestillt. P Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Med tanke på at xp2200 kjører 266fsb og har 256kb cache og Sempron 2400+ kjører 333fsb og har 256 cache så er det så å si identiske i ytelse. de 200mhz du ikke får i klokkefrekvens får du tilbake i fsb (minne båndbredden mellom cpu og minne). Edit: Kan forøvrig finne ut noe mer her AMD Endret 9. mars 2005 av Samcki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå