Gå til innhold

Erfaring med telio iptelefoni

Anbefalte innlegg

Fikk i dag en telefonm fra telio hvor de la frem et ip telefoni tilbud... Fra en selger høres jo allt så flot ut. Men hvor flott er egentli ip telefoni? Hatr fortsatt fryk for barne sykdommer ol. Vil dere anbefale ip telefoni? og hva er eventuelle ulemper? Er telio en god operatør?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt Telio ganske lenge nå. Har ingenting å utsette på linjen. Fungerer så å si 100%. Synes den fungerer akkurat like bra som når jeg hadde telenor. Men så har jeg en 2050/2050 linje.

Er jo også kjekt å få telefonregninger på rundt 200kr. i mnd :thumbup:

Lenke til kommentar

har hatt telio ganske lenge, siden de først kom på markedet.

Tilbudet er bra. Det koster jo like mye pr mnd å ha en teliotelefon som grunnavgiften for et abbo hos telenor, men med telio ringer man gratis til hele europa!

Er i utgangspunktet fornøyd, men du må ha en stabil ISP!

Ulemper:

- telefonen virker ikke ved strømbrudd slik analoglinjer gjør.

- om internett faller ut mister du telefon

- laster du mye opp og ned eller deler linjen med flere blir det dårligere lyd.

- om du er vant til ISDN er lydkvaliteten dårlig.

- Ok uthastighet er nesten et must. hadde ca 1300/500 før, da falt jeg ofte ut. har 2050/2050 nå, faller fremdeles ut, men det er pga problemer hos canal digital

Lenke til kommentar
Jeg har en 704 linje fra telenor... Vil dette holde? Hva men når linjen er maks belastet med fekst bittorent.. Hvordan vil dette påvirke samtalen?

Hvis du har en 704/128 linje og belaster max med bittorent, tror jeg nok du vil få problemer med lyden.

- laster du mye opp og ned eller deler linjen med flere blir det dårligere lyd.

Det kommer mye på hvilken hastighet du har. Kjører FTP server med max 220KB/s opp/ned, og merker ikke dårligere lyd ved stor trafikk. Synes min Canal Digital linje er svært bra og stabil.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

jeg skal få 10mbit SDSL nå ganske snart med denne følger det iptelfoni. er det noen som vet hvor mye av linja det tar? sånn i snitt i KB? lurer på dette ettsom jeg har en server stående på linja samt 3 andre pcr som er ganske ivrige etter og nedlaste og uploader en gang i blandt.

Lenke til kommentar

Selgeren fra telio sa til meg at de jobbet med router som automatisk tok til seg den båndbredden den trengte uanvhengig av om det var ledig eller ikke. JEg vet ikke hvor mye det bruker. Men selgeren sa til meg at min ville holde, men så var han selger og da, og at han skulle si jeg hadde for liten linje, uten å kunne tilby meg større linje tror jeg er ord som han ikke under noen omstendigheter ville brukt..

Lenke til kommentar

Tja, hva er enkel internett bruk..

Telio krever ca. 80opp og 80ned i båndbredde, får den ikke det så skurrer det garantert..

Det skal være greit å surfe å snakke samtidig, men blir det for tungt\mye så kan det fort skurre hvis man har "folkelinja" som man så fint kaller det. :hmm:

Lenke til kommentar
Tja, hva er enkel internett bruk..

Telio krever ca. 80opp og 80ned i båndbredde, får den ikke det så skurrer det garantert..

Det skal være greit å surfe å snakke samtidig, men blir det for tungt\mye så kan det fort skurre hvis man har "folkelinja" som man så fint kaller det. :hmm:

De sier at fildeling kan få det til å skurre for de du ringer til, men at din samtalekvalitet ikke forringes.

Vet ikke om Telio har kommet med et adapter som reserverer dataflyten for telefondelen kontra internettdelen enå, men det skal ihvertfall Telenor levere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...