Gå til innhold

Athlon 64 4200+ rett rundt hjørnet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HUFF.... Det kan bli en kostbar vår og sommer for meg dette her... Nå begynner nok tiden å bli inne for meg også å bytte til s939 ja.

 

Dfi NF4 SLI, amd64 4200+ og den nye r520 gfx... og Seff 2*512mb Tccd minne.. kanskje man slenger på 2*512 til bare for å gjøre det :D

 

Men det blir å koste litt da.. Men vi får se.

Lenke til kommentar

Yepp...dette er etter all sansynlighet San Diego. Du er ikke freak før du har roadmaps hengende på veggen :cool:

 

For min del venter jeg med spenning på Venice kjernen som er 512Kb L2 varianten av San Diego . Venice vil bli billigere og sannsynligvis klokke enda lenger enn San Diego pga færre transistorer. Denne vil bli levert i 3000,3200 og 3500 varianter, mener jeg å huske.

 

Og jeg som trodde at økningen av klokkefrekvensen hadde stoppet opp. :w00t:

Lenke til kommentar

Er vel ikke noe å lure på prisen er det vel? 4200+ vil koste det samme som da 4000+ ble lansert, og FX-57 det samme som da FX-55 ble lansert. Har da alltid vært slik etter det jeg kan huske...

 

Tror AMD kommer til å stoppe på 3 GHz før dual core tar helt over. Så FX-59 kommer nok en gang.

 

Er jo overklokkingsegenskapene til 4200+ og FX-57 som jeg er mest spent på iallefall! Kanskje 3Ghz med bra luft og 4Ghz med 3-steg fasekjøling!? :dribble:

 

Siden jeg var så dum/smart å kjøpe en FX-55 før jul, så venter jeg og ser hvor bra dual core blir før jeg kjøper noe som helst. Er mer spennende som skjer på GPU fronten spør du meg... :hmm:

Lenke til kommentar
Er vel ikke noe å lure på prisen er det vel? 4200+ vil koste det samme som da 4000+ ble lansert, og FX-57 det samme som da FX-55 ble lansert. Har da alltid vært slik etter det jeg kan huske...

 

Tror AMD kommer til å stoppe på 3 GHz før dual core tar helt over. Så FX-59 kommer nok en gang.

 

Er jo overklokkingsegenskapene til 4200+ og FX-57 som jeg er mest spent på iallefall! Kanskje 3Ghz med bra luft og 4Ghz med 3-steg fasekjøling!? :dribble:

 

Siden jeg var så dum/smart å kjøpe en FX-55 før jul, så venter jeg og ser hvor bra dual core blir før jeg kjøper noe som helst. Er mer spennende som skjer på GPU fronten spør du meg... :hmm:

Støttes :thumbup:

Lenke til kommentar
Intel har jo kommet med sin nye 600-serie, og disse prosessorene vil nok være mer effektive enn 500-serien, fordi disse prosessorene har 2 MB cache. Men jeg vet ikke om det vil holde mot Athlon 64 4200+...

Hvor mye cache har Intel sin 600-serie på L1?

16KB L1 cache akkurat som 500-serien. Intel er forøvrig kjent for å ha lite L1 cache på sine prosessorer, mens AMD vanligvis har 128KB L1 cache på sine prosessorer. L1 cachen deles forøvrig med L2 cachen på Intel sine prosessorer, mens L1 cachen på AMD sine prosessorer er separat fra L2 cachen.

Lenke til kommentar

Dette lover bra! Svært bra!

 

Kanskje Venice (Tilsvarer ca. San Diego med mindre L2 cache) klarer 3,0GHz med normal overklokking (1,6V + luftkjøling) ? La oss krysse fingrene og håpe, for den skal komme i salg i form av 3000+ til rundt 1200kr. Altså sinnsyk ytelse til en svært lav pris. *X-fingre*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...