Jani2012 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Hei dere! Jeg har bestemt meg og er klar til å kjøpe Olympus E-1 på "student tilbud". Men før jeg stikker og kjøper, vil jeg gjerne spør dere, som har erfaring, hva slags minne bør jeg kjøpe? Kameraet støtter Compact Flash Type I og Type II, samt IBM Microdrive. Har en ting for microdrive, og vurderer det sterkt, men lurer på om noen av dere kan si noe om saken som kan kanskje forrandre mitt synspunkt? Altså, 2GB Hitachi Microdrive fra MPX https://prisguiden.no/produkt/17517 eller, Compactflash 2GB https://prisguiden.no/produkt/3022 Det virker som om Microdrive leverer rundt 7mbps lese/skrive hastighet, når Compactflash kort klarer 10mbps - stemmer dette? Hva er i så fall fordelene med Microdrive? Endret 9. mars 2005 av Janicz Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Eneste fordel med microdrive skulle være prisen i forhold til størrelsen. Men ettersom de andre kortene blir bedre og med større kapasitet, så har denne fordelen blitt mindre. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Kjøp flashbasert kort. Microdrive har bevegelige deler og er dermed oftere utsatt for feil, noe du gjerne vil unngå. Når flashbasert kort nå har blitt billigst i tillegg, da er det ingenting å lure på.. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Microdrive bruker også mer strøm og har en tidsforsinkelse mens den starter opp etter å ha gått i dvale. Microdrive har en fordel med høyere antall lese/skrive operasjoner men i et digitalkamera så vil det ikke ha noe å si. Lenke til kommentar
Jani2012 Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Takker for svar folkens, og her faller valget på kvalitets flashbasert minne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå