Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

http://www.digi.no/digi98.nsf/pub/te200108...144_er_77355458

Her har vi en som har skjønt det. I mange andre land har de hoppet over ISDN f.eks. Telenor snakker om at VDSL kan bli en realitet i norge først om 3-5år;

"I fjor sa Telenor at VDSL vil være en realitet først om tre til fem år, men Degel fnyser av dette.

- 3-5 år er de store teleselskapens ønsketenkning. De vet ikke hva de skal gjøre med VDSL fordi de ønsker å tjene penger på ISDN og ADSL så lenge som mulig, sier Degel. "

Telenor - Thumbs down

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada, dette kan lyde veldig bra :smile: I Norge har vi idag, noen VELDIG useriøse bedrifter som tilbyr ADSL, jeg har kjennskap til to av de, NextGenTel, og Telenor. Ville ikke valgt noen av de... Så for meg finnes det ingen andre....enda :smile:

Catch SDSL er jo i en klasse for seg selv.. :smile:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Quote:

Den 2002-06-27 20:21, eugynon skrev:

Jada, dette kan lyde veldig bra :smile: I Norge har vi idag, noen VELDIG useriøse bedrifter som tilbyr ADSL, jeg har kjennskap til to av de, NextGenTel, og Telenor. Ville ikke valgt noen av de... Så for meg finnes det ingen andre....enda :smile:

Catch SDSL er jo i en klasse for seg selv.. :smile:

Så sant så sant

Lenke til kommentar

ADSL topper vel på 8-10Mbit, SDSL er jo bare lik hastighet opp og ned.

VDSL derimot er en teknologi som IKKE fullt ut kan utnyttes med kobberpar slik som telefonlinjene, siden VDSL oppererer på hastigheter opp mot 52Mbit.

VDSL kan brukes på kobberparene som ligger helt inntil husene, men når avstanden blir over 1200m på kobber, så klarer ikke linjene hastigheten.

Teleselskapene må derfor legge fiber frem til siste punkt før husene, og dette koster masse penger!

Populært kalt FTTN (fiber to the neighbourhood)

http://www.howstuffworks.com/vdsl3.htm

[email protected]

a7v133-r, XP1800+@2000+, 256Mbpc150CL2, MSi GF3Ti200 pro, Alpha8045/papst, Golf MK2 GTi, Trek 8000/xtr, NAD218THX, B&W603s2, en 6pack Carlsberg :grin:

[ Denne Melding var redigert av: DrErling på 2002-06-30 00:47 ]

Lenke til kommentar

Så lenge giganten Telenor sitter ved spakene og styrer utviklingen på bredbåndsfronten i dette land, kan vi bare se langt etter VDSL o.l dessverre!

Jeg blir så sinnsykt irritert på Telenor, det eneste de gjør og tenker på er å tjene penger...

Staten gjør heller ikke noen ting for det, tviler på at noe av politikerene vet noe særlig hva bredbånd er og hvordan situasjonen er i andre land.

Ingen sak for lobbyistene til Telenor å tvinne politikerene rundt lillefingeren.

Lenke til kommentar

Tror telenor må konstentrere seg om bredere adsl dekning før vdsl.

I første omgang så må dem nok legge pengene der.

Dessuten så er jo dagens tilbud "greit nok"

problemet er bare å spre det...

Ekke så mye vits å sitte med 50mbit linje enda..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...