dimen Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Hva er refreshrate, og hvordan innstalerer man bugfix til den? Har fått som svar at jeg nettop burde gjør det for å få bedre fps, men det er ikke så lett når jeg ikke vet hva det er Endret 9. mars 2005 av mariox Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Egenskaper for skjerm - Avansert - Monitor. http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;EN-US;q311403 Er kanskje mange her som ikke vet hva det er, for de kaller det bare for "hz" eller "hertzen". Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Hva er refreshrate, og hvordan innstalerer man bugfix til den? Har fått som svar at jeg nettop burde gjør det for å få bedre fps, men det er ikke så lett når jeg ikke vet hva det er Refresh rate er den farten CRT skjermen bruker på å tegne opp et fullt bilde. For lav refresh-rate fører til at du opplever bildet som "flimmrende". Desto høyere refresh rate, desto mer stabilt oppleves skjermbildet. Jeg bruker 85hz på min skjerm, andre velger nok litt høyere hvis skjermen klarer det. Ang. spill. Spillene bruker som regel ikke den refresh-raten som Windows grensesnittet anvender. De settes som standard til 75hz. Du kan noen ganger sette opp ønsker refresh rate i spillet, ellers må du undersøke skjermkortinnstillingene for å se om du kan overstyre standard innstilling på 75hz. Obs: feilinnstilling av refresh rate på CRT skjerm kan føre til skade på skjermen. Merk: for LCD skjermer har ikke refresh rate noe betydning, siden opptegning av LCD skjermen fungerer på annen måte enn CRT skjerm. Endret 9. mars 2005 av hishadow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå