Pixelated Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hei! Jeg har kjøpt for en stund siden en Topcom router til å dele ADSL linja mi med. Problemet er at jeg ikke kjøpte Gjør-det-selv.pakken, dvs at tlf led og sånn er fysisk inni filteret. Er det mulig å gjøre selv, eller må jeg ha montør? Har koblet på alle mulige rare måter, men modemet bare blinker..... Lenke til kommentar
Jannern81 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Er adsl linja di oppe enda? Kommer vel automatisk montør om du ikke kjøpte gjør det selv pakka ? Har du adsl modem? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Skjønner ikke helt hva du mener ? ADSl-modem>breibåndsrouter>PC/flere PCèr... Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Skjønner ikke helt hva du mener ?ADSl-modem>breibåndsrouter>PC/flere PCèr... Enig. Hva er forskjellen på en router og en switch egentlig ? Lenke til kommentar
Pixelated Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Linja er oppe for årevis siden, men den ble montert slik at telefonledning og sånn går rett inn i filteret.. kan liksom ike bare hooke den av.. Kan jeg legge ved bilder. Iså fall kan jeg legge ved litt senere... Lenke til kommentar
Musty Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Enig. Hva er forskjellen på en router og en switch egentlig ? en router kobler sammen to nettverk (som regel internett og et lokalt nettverk), mens en svitsj kun er en "fordeler" av et lokalt nettverk. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 .....rett inn i filteret. Mener du splitteren ? Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Enig. Hva er forskjellen på en router og en switch egentlig ? en router kobler sammen to nettverk (som regel internett og et lokalt nettverk), mens en svitsj kun er en "fordeler" av et lokalt nettverk. så mao er det ett fett om man bruker en router eller en switch til å dele nettet med? men tilbake til topic: Har du koblet internett linja (den fra bredbånsmodemet elns) til routeren da? skal ikke være vanskeligere enn det.. fra veggen -> splitter -> adsl modem -> router -> pc, pc'er Lenke til kommentar
Pixelated Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 HER: Den sorte går seff som alle dere luringer vet til modemet Delene jeg kjøpte + en lang nettverkskabel etc... Det usb-nettverkskortet blir heller ikke gjenkjent av en gammel bærbar compaq armada m700 (xp) Det står jo den skal støtte usb 1.1 og jo Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) HER:Den sorte går seff som alle dere luringer vet til modemet Delene jeg kjøpte + en lang nettverkskabel etc... Det usb-nettverkskortet blir heller ikke gjenkjent av en gammel bærbar compaq armada m700 (xp) Det står jo den skal støtte usb 1.1 og jo Si meg, forsøker du å koble: ADSL Modem - Bedbåndsrouter - X*PC? Det blir litt smør på flesk tror jeg. En bredbåndsrouter har normalt innegbygget ADSL modem og inngangen skal kobles til telefonkontakten. Enten kutter du ut "Modemet" og kobler Bredbåndsrouter i veggen eller du bytter bredbåndsrouter med en switch. Nå kan det se ut som om du prøver å koble modem med router via en Ethernetkabel fra en ethernet utgang på modemet, til en telefon inngang på routeren. Det vil nok aldri virke. Endret 9. mars 2005 av Babelfisken Lenke til kommentar
Pixelated Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 glem hele skiten. Har fått fikset det nå, Det er fordi jeg har prøvd å bruke den YCL splitteren. Den trenger jeg ikke i mitt tilfelle siden det allerede er en. Mao prøvd å splitte de splittede signalene Lurer heller nå på hvordan jeg skal få usb-nettverkskortet til å funke. Helvete heller, nå som jeg har koblet riktig funker ikke software'n på cd'n heller. Det gjorde den før.... får no feilmelding med overskriften: 16-biters windows delsystem Lenke til kommentar
pine Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) At folk gidder bruke USB kort. Du kan få en realtek pci kort fra meg, ingen drivere, bare stappe det opp i pcn Topcom 4tw Endret 9. mars 2005 av pine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå