Gå til innhold

Koble PC til TV


SHU

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en Dell Inspiron 8600C og fått den levert med multimediakabel. Men denne er bare en liten sak på 10 cm med en vanlig plugg i enden.

Hvilken kabel trenger jeg for å koble videre til TV?

Hvilken ingan skal jeg bruke på TV, den vanlige for tilkoblong av spill/videokamera eller Scartpluggen på baksiden?

 

Kanskje ett dumt spørsmål, men jeg vet ikke bedre :blush:

 

Hva kan jeg vise på TV når jeg får koblet maskinen til? Kan jeg for eksempel surfe på nettet og vise skjermboldet på TV?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke både SCART'en og den andre inngangen som du pratet på!!

 

Kommer helt ann på kabelen!

 

Selv har jeg begge typene :w00t:

 

Visst du stikker innom elkjøp en tur vil jeg tro at di har en kabel som passer til begge inngangene.

 

Et større problem er å få brukt høytallerene på TV'n.... for da må du ha spesiell kabel. :mad:

Lenke til kommentar

Mest trolig trenger du en S-Video-kabel, og den ser slik

ut.

 

Hvis du skal koble denne direkte i TVen din må TVen ha S-video-inngang. Dersom den ikke har det så kan du bruke et adapter som du setter i Scart-inngangen. Adapteret ser omtrent slik ut, og fåes i likhet med kabelen kjøpt i stort sett alle elektronikk-butikker (Elkjøp osv).

 

Det beste er om du har S-video-inngang på TVen, for scart-adapteret reduserer kvaliteten på bildet... Men det funker.

 

Du kan bruke TVen som en hvilken som helst vanlig skjerm. Altså du kan vise film, surfe på nett, osv.. Men til spill så kan det være et problem at TVen kan ha vanskelig for å vise høye oppløsninger.

 

Håper det hjalp deg litt

Lenke til kommentar

Bare bilde som sendes der ja.. Men selve utgangen på PCen, er det S-video? Og så har du fått med overgang til RCA? Hvis TVen din har S-video-inngang ville jeg valgt den framfor RCA, men hvis ikke så kan du bruke RCA. Men ingen av dem overfører lyd som sagt... Da trenger du en lydkabel med minijack i ene enden (den skal i PCen), og 2 sånne phonoplugger (rød og hvit) i andre enden (skal i tven).

Lenke til kommentar

Forsøkte å koble PC til TV i går kveld. Hadde liggende en audiokabel som passet til overgangen fra laptoppen og koblet så denne inn på Video inn pluggen på siden av TV. Søkte gjennom alle kanaler, men fant ikke noe PC bilde.

Er det noen innstillinger som må gjøres på PCen, eller må det brukes en spesiell bildekabel?

Lenke til kommentar
prøver å få bilde på tv...  og vil se film med www.sf-anytime.com

jeg får bare lyd.

alt ser dosent ut, ser desktoppen...

Dersom du ser desktoppen og ikke film-bildet kan det være fordi at video-ut ikke støtter hardware-aksellerasjon. Start en annen film først og legg den ned eller bare skru av hardware-aksellerasjon via innstillingene for ditt grafikkort.

Lenke til kommentar
prøver å få bilde på tv... og vil se film med www.sf-anytime.com

jeg får bare lyd.

Er vel ofte sånn at filmen bare vil vises på èn skjerm av gangen. Så hvis du da har koblet til PC-monitoren i tillegg til TVen så vil ikke filmen vises på TVen. Prøv da å deaktivere PC-monitoren. Da burde hvertfall ikke det være noe problem...

 

Vet ikke om det er dette som er problemet ditt, men det kan høres sånn ut

Lenke til kommentar

Det du må gjøre da, for at den skal vise film og du skal kunne bruke pc skjermen, så må du gå inn i avanserte skjer innstillingene, der skal du kunne finne noe som heter kinoformat. Men hvis ikke det fungerer, så kan du sette pc skjermen din til duplikat og tv'en som første skjermen (hvis du ser på film da vil pc skjermen ikke vise noe video bare svart, mens tv'en vil vise video)

håper det hjalp selvom det var litt tungvint skrevet =)

Lenke til kommentar

Virker som du ikke har satt scarten i den scartingangen som støtter s-video, da hender det man får svart/hvit. En av scartingangene takler det som regel mens den andre ikke gjør det hvis du har 2. Sjekk også instillingene på maskinen om vilket format du sender i(PALB/PALA)

Lenke til kommentar

Søkt igjennom alle kanalene ??

Du har vel prøvd AV kanalen også ??

Bak tven står det ivhertfall hvilken inngang du har koblet til..

Klikk deg inn på den kanalen. (med tven)

Så går du in på pcen, høyreklikker du på skivebordet -> Egenskaper -> Innstillinger

Ofte er det bare å sette skjerm nr. 2 som primærskjerm.

Ellers så kan du se i brukermanualen til pcen din, hvis jeg har forstått det riktig har du en laptop, og på de er det ofte en hurtigtast... ;)

Endret av m3tro89
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg har en kabel,som er s-video til skjermkortet og i enden er det scart og mini jack.."rød og hvit" men når jeg kobler til,får jeg ikke lyd og bare svart hvit.. :S

 

har bare en scart inngang.. for gammel tv da eller?

Endret av ProXimO
Lenke til kommentar

Svar på litt forskjellig

Om du kobler til en s-video kabel eller rca kabel kan du ikke søke inn signalet.

Du må velge AV inngang X på tven.

De fleste fjernkontroller har en knapp for AV. En firkant og en pil som går inn i firkanten fra høyre er vanligvis symbol for AV. AV kan også EXT, AU, eller andre forkortelser, det står uansett i bruksanvisningen til TV apparatet.

 

Får du kun sort hvit skyldes det at du enten kjører NTSC signal til et tv apparat som ikke støtter NTSC, eller at kjører et S-video signal til et tv som ikke støtter s-video men kun vanlig composit video.

 

For å endre innstillinger fra NTSC til Pal går du inn på skjermegenskaper og ser under de forskjellige fanearkene for å finne regnioale innstilliner. Videre et punkt hvor det skal stå tv standard. Hvor du finner dette er forskjellig alt etter hvilket skjerkort du har og hvilken driver.

Innstilingen skal som sagt være PAL, og ikke ntsc.

 

EDIT: hurtigtast for å aktivere ekstern skjerm på Dell bærbare er FN+F5 eller FN+F6

Endret av Doleo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...