Launch Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Skjermen til gamlingen ga fra seg et iskaldt dødshyl før den blacket ut, værste jeg har hørt. Ellers så er høyfrekvent hyling fra harddisker drepende å høre på. Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Den lyden som ikke kom da jeg skulle sette på PC'en i dag. Min 3 ukers gamle bZerk PSU var dau. Må sende den inn til Microplex.no.... Har ingen andre PSU'er tilgjengelig, altså må jeg klare meg uten PC den neste uken og vel så det... Lenke til kommentar
Reboot Wizard Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 På jobben lot en eller optimist takvinduet over kontorpulten stå åpent da det kom et skikkelig skybrudd. Vannet fosset ned over monitoren og høyspenningsgeneratoren kortsluttet. Freselyden kunne høres hundre meter unna. RIP gamle Viewsonic 17 Lenke til kommentar
noseh Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Vel.. Den værste lyden jeg har hørt fra HW (to ganger faktisk), var når mine IBM Deskstar 120GXP takket for seg. For å si det slik, så sto pc'en i kjellern, og jeg var på kjøkkenet i andre etg. og hørte lyden _godt_ kan minne litt om sånn slipemaskinsak Et annet tilfelle var når jeg var ung, dum og nyskjerrig, og lurte fryktelig mye på hva den røde switchen på PSU var til Lenke til kommentar
slakkis Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Om ikke det værste, så er det morsomste jeg har hørt var da folk i klassen var slem med en hærskare med 386'er og 486'er på elektronikk-verkstedet på skolen. Satte frem en Variac ( en variabel strømforsyning som kan levere vekselspenning opptil 300V ++ ). Og satte på modifiserte banankabler med kugjærde-streng påloddet på endene. For så å rote kraftig nedi de stakkas pc'ene. Stikkordene var: - Skikkelig høye smeller - Komponentbiter som fløy gjennom lufta, spensielt topplokkene på visse store IC'er - Blått intenst lys - En slags høyspennings-lyd/sveise-lyd - En vemmelig stank av "nysprengt" fjell/berg - Høye hyl av en nostalgisk lærer som mer enn gjerne ville hatt med seg pc'ene hjem - Masse røyk Folket var selvfølgelig skikkelig ustyrt med vanter/ytterjakke/solbriller og andre sikkerhets-tiltak. Pc'ene ble selvfølgelig totalhavarert. Store kratre i hk'et og kratre i northbridge og andre store chipper. Lenke til kommentar
Renshai Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Det første jeg gjorde i ny jobb (97) var å starte opp en eldgammel HP-maskin på størrelse med et klesskap som sto på et kontor. Den hadde en 20 MB harddisk ca. på størrelse med et 8U rack-kabinett. Jeg har aldri vært på et høvleri, men tror lyden der er ganske lik Åpnet disken for å sjekke, den hadde reimdrift, en motor på størrelse med en vaskemaskinmotor, og i disken var det en 5-6 mm dyp fure etter lesehodet som lå lettere henslengt på plata Lenke til kommentar
Noiria Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Da jeg skulle oppdatere BIOS på laptopen kom det en lite hyggelig lyd, som vedvarte, og som gjorde at jeg til slutt tok ut batteriet og trakk ut strømkontakten, mens den ene blå LED-dioden fortsatte å lyse... Den lyden - den opplevelsen. OMFG!! Men den startet igjen et par timer senere. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg må innrømme at jeg har mareritt om klikk-klakk lyden av en harddisk som synger på siste verset. Forferdlig å høre Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 den verste lyden for meg er den gyselige lyden av analog modem når det ringer opp.Får frysninger opp etter ryggen av den ahh....den lyden irriterte meg og, helt til begret ble for fullt for meg....da rev jeg ut modemet , tok et skrujern og begynte å hamre løs på høytaleren på modemet, nå lever jeg et lykkeli liv Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 (...) da rev jeg ut modemet , tok et skrujern og begynte å hamre løs på høytaleren på modemet, nå lever jeg et lykkeli liv ingen lever et lykkelig liv med modem i dag! Lenke til kommentar
NES Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Den "POFF" lyden som kom da jeg glemte meg og satte i strømpluggen på en harddisk når maskinen var på. Stillheten etterpå var enda verre.. Og den vakreste lyden var da maskinen startet som normalt etterpå Andre lyder som ikke er direkte hardware-relatert: - Lyden av en nokia-mobil som har standard pip-pip-piiiiiip-pip-pip melodi som meldingsvarsling i stigende modus. Begynner pent og forsiktig og de siste pipene kan knuse glass. - Nettreklame med lyd :HATE: - Kaklelyden som noen av monstra i Doom 1 laga. Hoppa like høyt i været hver gang. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (...) da rev jeg ut modemet , tok et skrujern og begynte å hamre løs på høytaleren på modemet, nå lever jeg et lykkeli liv ingen lever et lykkelig liv med modem i dag! jo da, her hjemme hos meg det er ikke utbygd ADSL her men på hybelen min nå har jeg 100Mbit oppkobling, noe går til TV'n , telefon og internett Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Dere vet den lille rød bryteren bakpå strømforsyningen, som regulerer spenningen (eller hva det nå er)? For to år siden flippet jeg over den bryteren på en maskin på skolen - mens maskinen var på. Det sa POFF, det var røyk, gnister og flammer. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) dooh! 110v på 220v nett er IKKE lurt å teste Endret 10. mars 2005 av ohh-noo Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg merket det. Så nå vet jeg hva bryteren gjør Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 er det ikke noe ordtak som går slik: "You always learn in the hardest way" :D Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 En av de verste var midt på natten, etter et overklokkingsforsøk rett før leggetid. Så klokken tre på natten, når hele familien skulle opp tidlig, så begynte det å pipe høylydt fra pc`en på rommet mitt. Vet ikkje hva som var verst, galen mor og far eller alarmen fra pc`en? Lenke til kommentar
hart Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Dette er ikke akkurat lyder fra HW, men mer om HW. Den verste "lyden" kommer i såfall fra folk som peker på kabinettet og kaller det harddisken.. AAAHHHHRGG! Endret 11. mars 2005 av hart Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Eller når en annonserer på msn i nicket at en skal selge pc`en sin, så spør de "hvor stor er den?" Hrmf. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå