Kenito_123 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hei, akkurat kjøpt meg nytt hk, cpu, og harddisk. For å få kopiert de gamle filene over til den nye disken så måtte jeg sette den nye som master (inst. windows) og den gamle som slave..... Den gamle disken skal kastes for den har gått ut på dato for lengst. Men da jeg prøver å sette den som slave så vil ikke maskinen starte opp. Står fast i oppstart, der den sjekker diskene. Master alene fungerer utmerket, men med engang jeg setter i IDE på slave så klikker den. Kikka på produsentens hjemmeside og fant jumper-settingene, men skjønte ikke stort av hva de prøvde å forklare der..... http://www.maxtor.com/_files/maxtor/en_us/..._ata_manual.pdf Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Etter hva det står på den linken du har der: Ingen jumper=slave Jumper på andre rad fra IDE kontakten= cable select...dvs master/slave styres automatisk etter hvilken kontakt (master/slave) på IDE kabelen den settes på Lenke til kommentar
Heia Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hvorfor ikke la den gamle stå som master, den nye som slave, bruk ett eller annet Wizard program, kopier over filer til den nye, sett den som master når du er ferdig.. Lenke til kommentar
Xavier878 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hvorfor ikke la den gamle stå som master, den nye som slave, bruk ett eller annet Wizard program, kopier over filer til den nye, sett den som master når du er ferdig.. Helt enig!! Problem fiksa Lenke til kommentar
Kenito_123 Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Kan jo forsåvidt det..... Men jeg bruker den tungvinne måten De to diskene jeg skal kopiere filer fra en fra en gammel pc som kræsja. Har kjøpt nytt hk, cpu, disk osv som jeg skal ha alle dataene inn på. Lenke til kommentar
Heia Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Den du har brukt nå, og som skal kastes, har tydeligvis stått på ett annet mobo enn det du skal bruke på den nye, da for du probl med bare å kopiere filene over, tviler om du får til å kjøre det på det nye moboet, uten å reinstallere opsyset.... Lenke til kommentar
Kenito_123 Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Den du har brukt nå, og som skal kastes, har tydeligvis stått på ett annet mobo enn det du skal bruke på den nye, da for du probl med bare å kopiere filene over, tviler om du får til å kjøre det på det nye moboet, uten å reinstallere opsyset.... What? Lenke til kommentar
k.kr Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Hvorfor ikke la den gamle stå som master, den nye som slave, bruk ett eller annet Wizard program, kopier over filer til den nye, sett den som master når du er ferdig.. Helt enig!! Problem fiksa det har funka før... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå