Gå til innhold

Når en moderator ikke svarer på pm da?

Anbefalte innlegg

Dere skriver at vi (medlemmene) skal ta det opp med moderatorene om vi er uenige i stengningen av en post... hva hjelper dette når moderatene ikke svarer på pm? Tipper (og les TIPPER) at dette skjer rimelig ofte... en missfornøyd bruker sender en moderator en melding, og moderatoren velger å ikke svare da han/hun er drittlei brukeren..og brukeren tørr ikke ta dette opp i plenum (lets face it, mange av brukerne er veldig unge på dette forumet)

Hadde selv en tråd gående som ble stengt av mr.B|Real... han mente jeg bumpet tråden, men slik jeg har forstått reglene (og ja, de er lest) så har jeg lov å bumpe etter 24 timer. Hvordan kan da han plutselig lage en ny regel og si at bumping ikke er lov... :hmm: er det slik at moderatorene bruker hw-reglene slik det passer dem?

Mitt siste bidrag til tråden var forøvrig å endre emnetittelen litt slik at jeg skulle ha større sjanse for å få svar... men det hjalp tydeligvis ikke... synes flere av moderatorene er litt vel ivrige i sitt arbeid (skal ikke nevne navn da jeg ikke er ute etter å slenge dritt, kan heller ta en motsatt vri...Blib er en meget dyktig moderator spør dere meg). Selv pleier jeg ikke orke å krangle, og starter bare opp en ny tråd dersom tråden har mening (og det har de somregel i 99% av tilfellene).. liker bedre den nye strategien jeg ser noen av moderatorene har lagt seg på;"legger inn en advarsel om at tråden vil bli stengt om ikke emnetittelen endres". Er jo dette som fører til at storparten av trådene stenges. Så istedenfor at brukeren skal opprette enda en ny tråd, gi ham en sjanse til å lære/rette opp sine feil..

Nok om det, dette var igrunnen ikke mitt problem... for min tråd ble stengt pga bumping... er det ikke bare 24timers regelen som gjelder der? Jeg var laangt innenfor 24timers regelen. Forøvrig er tråden jeg snakker om her.

:mad: (irritert over overivrige ikke-svarende moderatorer)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Riktignok kan du bumpe tråden etter min. 24 timer. Det som her nok har slått inn er at du har bumpet tråden for mange ganger.

QUOTE (Nettiketten)

Bumps av typen ”*bump*” tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post og maksimalt to stykker sammenlagt.

Som du sier skal klager fortrinsvis tas via PM eller mail.

Fører ikke dette frem kan en sende mail til forumstyret.

Råder deg til event. å sende ny PM eller mail og vent på svar.

Edit:

Bruk av oppfordring i tråd vedr. endring av emnefelt har jeg elers svarpå her

Endret av am3k
Lenke til kommentar

Når det gjelder hvorfor jeg ikke har svart på PM'ene dine kan jeg egentlig ikke svare på borsett fra at det må være en glipp fra meg for jeg påbegynte å skrive et svar til deg, men om jeg sendte det kan jeg ikke se at jeg har gjort, noe som jeg må bare beklage. Er bare et menneske.

QUOTE (Nettiketten)

Bumps av typen ”*bump*” tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post og maksimalt to stykker sammenlagt.

Som am3k sier så er det en "logisk" grense for hvor mange ganger man kan bumpe en thread.

QUOTE (tigergutten)

liker bedre den nye strategien jeg ser noen av moderatorene har lagt seg på;"legger inn en advarsel om at tråden vil bli stengt om ikke emnetittelen endres". Er jo dette som fører til at storparten av trådene stenges. Så istedenfor at brukeren skal opprette enda en ny tråd, gi ham en sjanse til å lære/rette opp sine feil..

Dette fører også til ENORMT dobbeltarbeid for en moderator. Tenk deg at man skal gå tilbake å lete opp threads som man har skrevet en slik ting i...det blir noen om dagen skal jeg si deg. Og så er for eksempel threadstarter inne for øyeblikket, han er på hytteferie og så skal vi moderatorer drive å skjekke threaden hver eneste dag, X antall ganger i løpet av en dag. Blir JÆVLIG mye arbeid for å si det mildt.

Selvsagt er det en mer brukervennlig metode, en metode jeg gjerne vil benytte, men det tar for mye av min fritid, noe som jeg gjerne vil beholde en del av og ikke sitte å etterkontrollere X antall poster.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Nå mener jo jeg at jeg faktisk ikke har brutt den maks to bump regelen også da... 2 bump, så fikk jeg svar.. skrev så tilbake til fyren, men fikk ikke svar fra ham igjen. Deretter endret jeg som sagt emnetittelen for å få flere til å lese tråden (tragisk få som svarer i den delen av forumet... lassevis med tomme tråder).

At dette medfører merarbeid for moderatorene er jeg veldig klar over. Kanskje dere kunne hatt en "pool" hvor tråder med akkurat slikt innlegg i kunne bli lagt inn... så kunne moderatorene lett i felleskap kunne kjapt se gjennom om tråden "var oppfylt" etter x antall dager... bare et forslag

Får opprette en ny tråd jeg... ikke verre enn det... hjelp trenger jeg fortsatt

Lenke til kommentar

Vel, jeg mener forsatt at du har bumpet threaden nok og som du sier så er det ikke all verdens med brukere på den delen av forumet nei, men jeg mener at du kan ikke bumpe en thread i all evigheter fordi om folk ikke svarer på den.

Kan hende de ikke vet noen løsning på det og derfor lar være å svare på threaden.

Lenke til kommentar

Jeg opprettet tråden 28.2, og på tre dager hadde 4 folk lest tråden min... da kan jeg iallefall ikke si at "folk ikke vet svaret". Forøvrig var det under 20 lesninger av tråden helt til den ble stengt, da tok det "helt av" (virker som folk bruker tiden på å lese stengte tråder :hmm: ikke at jeg forstår det).

Nå blir vel det å si "bumpe i evigheter" å ta litt i... men, ok, skal opprette nå tråd jeg (og bumpe MAKS to ganger).

Lenke til kommentar

QUOTE (tigergutten @ 09/03/2005 : 12:30)
Jeg opprettet tråden 28.2, og på tre dager hadde 4 folk lest tråden min... da kan jeg iallefall ikke si at "folk ikke vet svaret". Forøvrig var det under 20 lesninger av tråden helt til den ble stengt, da tok det "helt av" (virker som folk bruker tiden på å lese stengte tråder :hmm: ikke at jeg forstår det).
Nå blir vel det å si "bumpe i evigheter" å ta litt i... men, ok, skal opprette nå tråd jeg (og bumpe MAKS to ganger).

Når jeg sa "Bumpe i all evigheter" så tok jeg i ja, det var for å markere eksempelet.

Men da ser jeg saken som løst og videre diskusjon (som egentlig skulle ha gått via PM) ikke er noe spess vits i, så jeg stenger denne threaden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...