Howard Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 NextGenTel lanserer ADSL2+ NextGenTel har lansert to nye ADSL-tilbud som baserer seg på ADSL2+-teknologien. Nedlastningshastigheten er opptil 25 Mbit/s. Les artikkelen her Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Dette blir bra, synd jeg ikke kan få NGT det jeg bor dog.... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 upload er jo helt latterlig i forhold til download, ser ikke helt poenget med det. Lenke til kommentar
joachimsandvik Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Dette er for dyrt. Hadde man fått f.eks 12mbit for 698 el hadde det vært interessant. Men jeg bruker ikke 16800kr i året på bredbånd. Det er rett og slett for mye penger. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Det er latterlig dyrt sammenliknet med f.eks. Dataguard. Og selv om Nextphone er inkludert (150kr), så koster det mer for tregere hastighet. Min eneste konklusjon er at Nextgentel ikke ønsker mange abbonenter fordi de er i en testfase. Endret 9. mars 2005 av mad_arab Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Dyrt foreløpig ja men husk at dette også er en "Pentium 4 EE"-utgave, er ikke meningen alle skal ha råd til denne linja enda. Prisene kommer vel til å synke utover høsten tenker jeg. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hoho tilgjenglig hjemme med ADSL2+ Men kommer nok ikke til å kjøpe det gitt, For dyrt og det går fortnok på nett idag som det gjør. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 ADSL2+..hehe. Latterlige priser. Kommer til og ta flere år før ADSL2+ kommer ned på rimelig pris nivå. (dessverre) Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Det er latterlig dyrt sammenliknet med f.eks. Dataguard. Jaha? Jeg er enig i at prisen er for høy, men jeg er ikke enig i at Dataguard er spesielt mye billigere (nå er jeg også eksisterende NGT-kunde, så tallene er regnet ut med det i bakhodet): - Dataguard opererer med priser eks. mva! - "849,- i måneden" blir altså 1061 kroner - Etablering uten fasttelefon: 1995,- (ink. mva) - Tillegg pr. måned uten fasttelefon: 75,- (ink. mva) - Tillegg pr. måned for faktura: 99,- (ink. mva) - Bindingstid 24 mnd. - Fra bestillingsskjemaet: "I perioder med stor belastning på nettet kan kunden kunne oppleve å få dårligere kapasitet og hastighet enn oppgitt. Utenlandskapasiteten er begrenset." Dette er ikke ting jeg liker å høre fra en potensiell leverandør. Nei du, da oppgraderer jeg heller NGT-linjen min gratis til ADSL2+, så får jeg en linje jeg har større tro på at skal holde, kapasitetsmessig. Dataguard pr. måned: 1318,- (inkludert 83,- ekstra pr. måned i to år når man regner med etableringsavgiften) NGT pr. måned: 1398,- (inkludert to IP-telefoni linjer, et års bindingstid) Hva synes du den beste dealen er? Endret 9. mars 2005 av transistorbass Lenke til kommentar
karambaa Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 kan alle som har internett fra ngt fra før av få adsl2+? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 - Etablering uten fasttelefon: 1995,- (ink. mva)- Tillegg pr. måned uten fasttelefon: 75,- (ink. mva) Jeg lurer på når man kan slutte å betale for tjenester man ikke bruker... PS. Årsprisene på NGT's 2+ tilbud blir: 12.000/1.500 - 11.976kr + innmelding 25.000/1.500 - 16.776kr + innmelding Dette synes jeg blir alt for dyrt for meg. Så jeg holder meg til langt lavere båndbredder. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Det beste med dette tilbudet er jo at Echo linja er satt ned ifra 998 til 798 kr/måned. Lurer på om vi fortsatt må betale 998 kr/måned? Får nok nesten sende en mail å spørre, å håpe jeg får svar neste uke Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 upload-speeden på 1,5 mbit gjør denne linja rimelig meningsløs spør du meg :S Hvertfall med tanke på prisen... Men hvordan er det med tilgjengeligheten for ADSL2+ pr dags dato egentlig? Kun Oslo eller noe sånnt? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Trur det er mange som kjem til og grine på nesa når dei ikkje får 25mbit når dei har bestilt og "betalt" for det. Er jo vist mykje data dette kobberet klarer og guffe unda med. Blir nok ein del poster på forumet om det ja. Lenke til kommentar
hqonline Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Lønner seg nok å vente litt utover våren/sommeren når flere leverandører kommer med ADSL2, så kanskje prisene går ned litt. NGT har jo kuttet prisen på de andre linjene sine mange ganger.... Lov å håpe i hvertfall! Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Egner ADSL2+ seg bra til spilling ? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Egner ADSL2+ seg bra til spilling ? Det er vel veldig avhengig av hvordan NGT ordner med routing av linja og hvor mange hopp det er mellom deg og serveren. Den vanlige linja til NGT egner seg ikke spesielt til proff spilling da den kan ha høy ping, hvordan det er med adsl2+ er jeg usikker på men regner med at den ikke er noe mye bedre enn adsl+ til NGT. Vi får vente og se. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 kan alle som har internett fra ngt fra før av få adsl2+? Lurte jeg på også. De må vel oppgradere sentralene sine til ADSL2+ før man kan bruke det...? Eller er det bare å kjøre på for eksisterende kunder? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Det er latterlig dyrt sammenliknet med f.eks. Dataguard. Jaha? Jeg er enig i at prisen er for høy, men jeg er ikke enig i at Dataguard er spesielt mye billigere (nå er jeg også eksisterende NGT-kunde, så tallene er regnet ut med det i bakhodet): - Dataguard opererer med priser eks. mva! - "849,- i måneden" blir altså 1061 kroner - Etablering uten fasttelefon: 1995,- (ink. mva) - Tillegg pr. måned uten fasttelefon: 75,- (ink. mva) - Tillegg pr. måned for faktura: 99,- (ink. mva) - Bindingstid 24 mnd. - Fra bestillingsskjemaet: "I perioder med stor belastning på nettet kan kunden kunne oppleve å få dårligere kapasitet og hastighet enn oppgitt. Utenlandskapasiteten er begrenset." Dette er ikke ting jeg liker å høre fra en potensiell leverandør. Nei du, da oppgraderer jeg heller NGT-linjen min gratis til ADSL2+, så får jeg en linje jeg har større tro på at skal holde, kapasitetsmessig. Dataguard pr. måned: 1318,- (inkludert 83,- ekstra pr. måned i to år når man regner med etableringsavgiften) NGT pr. måned: 1398,- (inkludert to IP-telefoni linjer, et års bindingstid) Hva synes du den beste dealen er? Da forandrer selvsagt saken seg, det er jo totalt villedende det som presenteres på websidene deres. Drøyt for å si det mildt... Men sett at man faktisk har fasttelefon, så er tilbudene til Dataguard likevel ikke langt unna det NGT tilbyr, og det sier jo ganske mye. Det finnes dog andre leverandører i Norge, de fleste i lukkede nett, som tilbyr ADSL2+ langt billigere, men dette er jo dessverre ingen direkte konkurrenter til NGT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå