Gå til innhold

Bør vi kjøpe Tamiflu?

Anbefalte innlegg

Fra VG:

....I flere land, også Norge, hamstrer privatpersoner medisinen som heter Tamiflu. I Sverige har professor Hans Wigzell, regjeringens vitenskapelige rådgiver, anbefalt leger å hamstre medisin til seg selv og sine familier.

En norsk ekspertgruppe har anslått at Norge da i verste fall kan oppleve 2,6 millioner smittede og 1,3 millioner døde. Mer konservative anslag opererer med «bare» 30.000-40.000 døde her til lands :ohmy:

FAKTA

Helsemyndigheter i Norge - og i resten av verden - frykter at fugleinfluensaen i Sørøst-Asia skal mutere med vanlig influensa og skape en verdensomspennende epidemi (pandemi). Forskerne tror en slik pandemi vil spre seg uhyre raskt på grunn av flytrafikk og folks reisevaner. Fugleinfluensa er en virussykdom som smitter fra dyr til menneske. Viruset muterer stadig.

:shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De prakker ikke, det er fritt valg. Denne atrikkelen sto ikke engang på førstesida i Vg i går.

Men myndighetene burde kanskje gått offisielt ut nå og informert om dette. De bør enten anbefale at folk kjøper dette, eller forsikre om at alle får dette i tide om det bryter ut

Lenke til kommentar
uansett om dette er sant eller ikke...kjøpte jeg en kur til min sønn bare for å

være på den sikkre siden......

Hva koster en slik kur?

Jeg vil ikke dø. :p

079202 C Tamiflu kapsel 75mg 10 stk blisterpakning 250,40kr*

008028 C Tamiflu pulv.t.mik 12mg/ml 30 g glassflaske (100 ml) 250,40kr*

Kjøp det vis du føler deg usikker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...