Delvis Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Fra VG: ....I flere land, også Norge, hamstrer privatpersoner medisinen som heter Tamiflu. I Sverige har professor Hans Wigzell, regjeringens vitenskapelige rådgiver, anbefalt leger å hamstre medisin til seg selv og sine familier. En norsk ekspertgruppe har anslått at Norge da i verste fall kan oppleve 2,6 millioner smittede og 1,3 millioner døde. Mer konservative anslag opererer med «bare» 30.000-40.000 døde her til lands FAKTAHelsemyndigheter i Norge - og i resten av verden - frykter at fugleinfluensaen i Sørøst-Asia skal mutere med vanlig influensa og skape en verdensomspennende epidemi (pandemi). Forskerne tror en slik pandemi vil spre seg uhyre raskt på grunn av flytrafikk og folks reisevaner. Fugleinfluensa er en virussykdom som smitter fra dyr til menneske. Viruset muterer stadig. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 uansett om dette er sant eller ikke...kjøpte jeg en kur til min sønn bare for å være på den sikkre siden...... Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hvor mye tjener egentlig medisinprodusentene på å prakke på oss medisin som vi mest sannsynligvis aldri får bruk for? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 De prakker ikke, det er fritt valg. Denne atrikkelen sto ikke engang på førstesida i Vg i går. Men myndighetene burde kanskje gått offisielt ut nå og informert om dette. De bør enten anbefale at folk kjøper dette, eller forsikre om at alle får dette i tide om det bryter ut Lenke til kommentar
Izor Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Er det ikke redde for at dette kan bli spanskesyken 2 da? Lenke til kommentar
RAM Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Er det stor sannsynlighet for at dette viruset kommer til Norge? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 uansett om dette er sant eller ikke...kjøpte jeg en kur til min sønn bare for åvære på den sikkre siden...... Hva koster en slik kur? Jeg vil ikke dø. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 uansett om dette er sant eller ikke...kjøpte jeg en kur til min sønn bare for åvære på den sikkre siden...... Hva koster en slik kur? Jeg vil ikke dø. 079202 C Tamiflu kapsel 75mg 10 stk blisterpakning 250,40kr* 008028 C Tamiflu pulv.t.mik 12mg/ml 30 g glassflaske (100 ml) 250,40kr* Kjøp det vis du føler deg usikker Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Vel, det blir de som lagde medisinen rike på. Var det ikke så at det var veldig liten sannsynlighet for at fugleinfluensaen kom til Norge da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå