Gå til innhold

Hvordan koble Dell I8600c til TV?

SHU

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en Dell Inspiron 8600C og fått den levert med multimediakabel. Men denne er bare en liten sak på 10 cm med en vanlig plugg i enden.

Hvilken kabel trenger jeg for å koble videre til TV?

Hvilken ingan skal jeg bruke på TV, den vanlige for tilkoblong av spill/videokamera eller Scartpluggen på baksiden?

Kanskje ett dumt spørsmål, men jeg vet ikke bedre :blush:

Hva kan jeg vise på TV når jeg får koblet maskinen til? Kan jeg for eksempel surfe på nettet og vise skjermboldet på TV?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nok en fått en S-VIDEO-kabel - den bruker du som mellomkobling mellom PCen og antenne-kabelen (den som går fra TVen og ut i veggen) som står i TVen.

Bildet du får opp er et omtrent likt bilde av det som det du har på PC-skjermen. Dvs. at du kan bruke et trådløst tastatur med mus å sitte i godstolen/sofaen å surfe, bare PCen er på og du har satt opp koblingen riktig!

Mvh.,

Fredrik :thumbup:

Endret av Panofix
Lenke til kommentar

Kjøp en S-video kabel, og en scart plugg med inngang for denne. Eneste ulempe her er at du må ta ut lyden separat og koble til tv/anlegg. Du kan også bruke den kabelen/overgangen som følger med. For å få Spdif (Digital out) , eller hva det heter må du bruke, den medfølgende kabelen fra Dell som har en slik utgang.

Lenke til kommentar

Kabelen jeg fikk med fra Dell er en Svideo ut kabel. Den har en overgang til noe som ser ut som en vanlig audiokabel.

Hvor kobler jeg i såfall denne til TV? Har en TV med to scart innganger sim er i bruk (Dekoder og DVD). På siden av apparatet er det tre innganger som ser ut til å være av samme type som det Dell kabelen er overgang til. En gul, en hvit og en rød. Anntar da at den gule er for bilde.

Har forsøkt å koble til og søke gjennom kanalene, men finner ikke noe PC signal.

Lenke til kommentar

Det du har fådd er en S-Video til RCA overgang (slike plugger du har på siden av tv'n) Det du trenger for å få bilde over på tv'n er en kabel med en "hann" RCA plugg i hver ende. Det går ant å sitte og surfe på tv'n, men det blir ikke så veldig bra. Tv støtter bare 800 x 600 (eller var det 640 x 480..?) i oppløsning og teksten blir ikke spessielt god.

Angående å få fram bildet på tv'n så må du aktivere tv-utgangen på pcn'. Dette varierer om du har nVidia eller ATI skjermkort. Jeg har ATI kort i min 8600 så jeg kan forklare hva du må gjøre hvis du har ATI.

Høyreklikk på skrivebordet og velg egenskaper. Trykk på fanen Innstillinger. Trykk på knappen Avansert. Der skal du finne en fane som heter Visning. Her skal det komme opp et panel hvor du ser forskjellige Ikoner for skjermutgangene. Hvis du har koblet kabelen riktig og tv'n står på riktig kanal så skal det være en rød knapp på tv'n. Bare trykk på den så skal TV-utgangen aktivere seg.

Dette gjelder riktig nok for ATI drivere, men framgangs måten er rimelig lik med nVidia drivere. Bare se etter Tv-out eller noe sånt så skal du sikkert få til :thumbup:

Lenke til kommentar
Har forsøkt å koble til og søke gjennom kanalene, men finner ikke noe PC signal.
Du skal ikke søke. Du må bare velge riktig inngang med AV-knappen. Inngangen heter sansynligvis AV3 eller EXT3. På noen TV-er heter den SIDE.

Sikreste rekkefølge:

1 Koble kabel mellom PC og TV.

2 Slå på TV

3 Velg riktig inngang på TV

4 Start PC

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...