Gå til innhold

Nye rykter om Xbox 2


Anbefalte innlegg

GameSpy forteller også at Microsoft krever at alle Xbox 2-spill skal være "Live Enabled"

 

Dette betyr jo i utgangspunktet at hvis man vil ha fullt utbytte av spill man kjøper, MÅ man abonnere. Pluss at man MÅ vel ha bredbånd.

Er det så positivt da.. Jeg er iallefall ikke interessert i å betale for en maskin hvor jeg må betale månedsavgift for XB-Live itillegg til å kjøpe spillene OG betale bredbåndsavgift i mnd for å få alt ut av spillene!

Endret av Excelsion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må jo abonnere på xbox live i dag også for å få fullt utbytte av spillene. Tror ikke mircrosoft kommer til å kreve at du skal abonnere på live. Da mister de mange kunder.

 

Men dette grafikkortet høres jo veldig bra ut da, hvis det er generasjonen etter x800. Dagens x800 koster jo rundt 4000 (toppmodellen) og er allerede sykt rask. Noen som vet om den neste generasjonen (som skal være i xbox2) kommer til pc?

Endret av TT88
Lenke til kommentar

ATI R5xx kommer til PC...

 

Jeg skjønner ikke hvor dere har det fra at PCer vil være kraftigere enn disse maskinene allerede rundt jul... En vanlig 3 GHz P4 yter ca 5 GFLOPS, og til jul er det realistisk med dualcore 3.4 GHz (eller noe 10-15% bedre fra AMD :-)) som kan yte rundt 15 GLOPS. I følge mine beregninger vil Xbox 2 sin PowerPC-greie yte 36 GLOPS (3x3 GHz, 2 "operations per cycle), i hvert fall noe i den størrelsesordenen... GF6800U yter faktisk 40-50 GFLOPS, og én enkelt Cell yter 250 (PS3 har fire!). Det betyr at neste-generasjons konsoller vil ha mer kraft til å regne ut fysikk-effekter og sånt med, mens grafikkbrikkene i løpet av bare et år eller så har "møtt sine overmenn" på PC. Kanskje arbeidsoppgavene blir fordelt annerledes?

 

Jeg beklager rotete innlegg. :blush:

Lenke til kommentar

Det var mye å "pirke" på på ehasl sitt innlegg der, men jeg overlater det til andre som kan gi bedre forklaring. Men skal nøye meg med å kommentere dette:

GF6800U yter faktisk 40-50 GFLOPS, og én enkelt Cell yter 250 (PS3 har fire!)

For det første kan du kan ikke sammenligne en cpu og en gpu da disse regner ut forskjellige ting, en cpu vil være latterlig på de tingene GPUen regner ut og omvent (noen kan sikkert forklar bedre) for det andre skal ikke ps3 ha 4 cell cpuer, men cell cpuen skal derimot være kraftig fordi den har 4 kjerner.

 

EDIT: Enda en ting, FLOPS er jo helt feil målenhet å bruke i dette tilfellet. Har ikke så veldig mye peiling på det, men antall FLOPS har langt fra alt å si for ytelsen.

En 3.2ghz pentium får f.eks flere FLOPS i både SP og DP benchmark enn fx51, selv om alle vet at fx51 yter bedre i spill (som ps3 skal brukes i). Er ikke uten grunn at så få bruker FLOPS lengre. Dessuten er 250 GFLOPS teoretisk sett det maksimumme en Cell prosessor kan yte, hva den vil yte i "virkeligheten" er jo en annen sak

 

Link til benchmark

Endret av bensinkanna
Lenke til kommentar
Hva er flops? :blush:

Det er en måleenhet som brukes på ytelse på CPU/GPU. FLOPS står for floating-point operations per second. Les mer om det her.

 

Ja CPU og GPU er to helt forskjellige ting når det gjelder hva de yter. GPU er god på vectorgrafikk, slik som Cell også er. Usikker på hva CPU er god på (hva det heter på fagspråket), men den er iallefall ikke like god på vectorgrafikk som en GPU.

Lenke til kommentar
Skjønte egentlig ikke mye av linken din (TCi), så kan noen av dere prøve å forklare det for meg? :p

Kan jo gjøre det enkelt... Jo flere flops en CPU/GPU kan behandle jo mer interaktive, større og detaljerte spill kan vi få :p

Lenke til kommentar
Skjønte egentlig ikke mye av linken din (TCi), så kan noen av dere prøve å forklare det for meg? :p

Kan jo gjøre det enkelt... Jo flere flops en CPU/GPU kan behandle jo mer interaktive, større og detaljerte spill kan vi få :p

Da så...

*We love flops* :p

Lenke til kommentar
Skjønte egentlig ikke mye av linken din (TCi), så kan noen av dere prøve å forklare det for meg? :p

Kan jo gjøre det enkelt... Jo flere flops en CPU/GPU kan behandle jo mer interaktive, større og detaljerte spill kan vi få :p

Ganske så bra forklart vil eg si :thumbup: :!:

Lenke til kommentar
...for det andre skal ikke ps3 ha 4 cell cpuer, men cell cpuen skal derimot være kraftig fordi den har 4 kjerner.

PS3 får FIRE "cells", jo. Hver av cellene har 9 kjerner. Den ene kjernen er basert på en slags variant av Power-arkitekturen, mens de andre 8 er såkalte APUer som mottar oppgavepakker, regner ut og sender videre, eller no'. :-)

 

flops er flops. "floating point operation" er da en type operasjon som både CPUer og GPUer har stor nytte av. moderne GPUer ER faktisk raskere enn CPUer. jeg har forstått det slik at det er fordi GPUer ikke trenger å være basert på samme arkitektur... og fordi konkurransen er bedre (ati/nvidia har ca 50% hver).

 

Men det var vel sikkert NOE å pirke på i mitt innlegg...

Lenke til kommentar
PS3 får FIRE "cells", jo. Hver av cellene har 9 kjerner. Den ene kjernen er basert på en slags variant av Power-arkitekturen, mens de andre 8 er såkalte APUer som mottar oppgavepakker, regner ut og sender videre, eller no'. :-)

Greit nok, forstår poenget ditt. Den har riktignok 9 kjerner, men bare 1 av dem er "prosessor kjerne", de andre APUene (eller SPE) gjør noe lignende det du skrev. Så vi har nok begge rett, bare missforstod deg, no offence? :)

 

EDIT: Fant en fin side som beskriver cell.

Endret av bensinkanna
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...