kim Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Synes det var litt drøyt å kreve at alle spill skal være "live enabled".. det kommer jo uten tvil til å stoppe en del developere. Får håpe f.eks. en highscore holder. (Er vel et ledd for å bekjempe piratkopiering) Endret 9. mars 2005 av kim Lenke til kommentar
Döden Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg trodde at Xbox 2 skulle bruke cell-prosessoren. PS3. Xbox 2 = Xenon (Vaffal kodenavnet). Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 mhm kjempe flott bilde Håper den blir sånn ja :!: Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Den virker da grei, rent spesifikasjons messigt vil det være langt råere pcer på markedet innen jul. Men med tanke på at alle spill blir optimalisert for hardwaren på samme måte som dagens konsoll spill kan det bli ganske heftig. Er derimot redd neste generasjons konsoller vil bli store, bråkete og dyre. 3k er det absolutte maksimumme jeg ville gitt for en konsoll som bare skal brukes til spill og lek. Og det ser ut som om neste generasjons konsoller vil koste langt mer enn dette. EDIT: Bare skjermkortet vil jo koste minst 3k Endret 10. mars 2005 av bensinkanna Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg vil vente og se før jeg bestemmer meg om jeg skal kjøpe Xbox 2. Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Som nevnt her, innen disse konsollene kommer på markedet vil pc'ene allerede være langt foran både på grafikk og hastighet. Lenke til kommentar
Gainwardseifer Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Synes synd på jenter eg, "angående cam" blir vel " LET ME SEE YOU ON CAM PLZPZLZPZLZOMGZOMG LOLZ!!" Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg har kanskje ikke følgt med så veldig godt, men hvilke muligheter vil Xbox 2 ha for "multiplayer"? (internett? kabel?) Lenke til kommentar
Holyfrey Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Er det noen som har hørt noe mer om att det går ann å spille Xbox 1 Spill på Xbox 2. Hvis det ikke går ann så trur jeg att ikke xbox blir så populær, for da må folk ha 2 konsoller å forholde seg til. Jeg mener de bør prøve å gjøre det slik som Sony har gjort med PS2 att den nye konsollen takler spillene ifra xbox1 også. Hilsen Tom Erik Endret 12. mars 2005 av tmyrdal Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Visste du at du ikke trenger å ha på CAPS LOCK på forumer? Endret 9. mars 2005 av LioKaiser Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Jeg trodde at Xbox 2 skulle bruke cell-prosessoren. PS3 skal bruke den om jeg ikke husker helt feil nå.. Endret 9. mars 2005 av Luzifer Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Som nevnt her, innen disse konsollene kommer på markedet vil pc'ene allerede være langt foran både på grafikk og hastighet. Og pris... Ikke glem at det er optimalisering i forhold til hardwaren som er viktig. Det fantes jo ikke et bilspill til PC som var i nærheten av f.eks. Rallisport Challenge når Xbox ble lansert selv om de beste PC'ene på det tidspunktet rent teknisk var kraftigere. PC-utviklere har et ansvar for å få spillene sine til å fungere bra også på de store mengder av relativt dårlige maskiner (i forhold til state of the art) den store røkla av spillkjøpere faktisk sitter på, men på konsoller kan de strekke strikken max uten å tenke på at spillet skalerer bra i forhold til ulike hardwarekonfigurasjoner. Endret 9. mars 2005 av Shimano Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Ser uansett overraskende bra ut. Regner med at det blir mange gode spill til x-box, blir spennende å se om den kommer til å støtte lcd / crc skjermer også i forhold til vanlig tv og eventuelt flerskjerm modus om den kommer til å ha dette, men det blir vel litt for mye å håpe. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Synes det var litt drøyt å kreve at alle spill skal være "live enabled".. det kommer jo uten tvil til å stoppe en del developere. Får håpe f.eks. en highscore holder. (Er vel et ledd for å bekjempe piratkopiering) Regner med at kravet er at spillet skal ha en eller annen live funksjon(f.eks. highscore), og ikke at det må være koblet opp mot live hver gang man skal spille. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Tror ikke det vil bli så veldig stor forskjell på grafikken mellom ps3 og xbox 2 når det gjelder spill som kommer på begge maskinene, vis ikke utviklerene lager en ny grafikk motor for hver av platformene. Eneste grafikk forskjellen blir nok oppløsningen og tekstur kvaliteten. Håper de fikser støynivået på xbox 2 da. xbox syntes jeg bråker, ihvertfall i forhold til ps2. Blir spennende å se noe eye candy fra maskinene. Lenke til kommentar
-Jp- Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 leste noe om at handkontrollern til den nye nintendoen kommer til å ha en skjaks gummi som kan gnikkes på , altså i spill så må man gnikke mest mulig. (hehe) pg jeg tror at en p3 cpu kan kjøles men litt chipsett heatsink, men 3 powerpc cpu skal det litt til tror jeg. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 ser ut som jeg bare må begynne å spare penger. den der komme til å koste skjorta når den kommer Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Tror Playstation 3 kommer til å knuse xbox 2 når det gjelder grafikk! Veldig spent på om grafikken vil være synlig (mye) bedre enn dagens xbox for de som kobler dette mot en tv... TV har jo ikke høyere oppløsning enn 720x576 og det klarer jo xbox 1 fint å vise... For de med HD flatskjerm eller projektor vil det nok være mye å hente En ting jeg ikke likte helt var "kun" 256 mb minne (står liksom ikke helt i stil til cpu og gpu), også kan en sette i ekstra minne (og disk), og det vil jo si at spillutviklere får noe av det samme problemet som utvikling mot pc, at en har variabel hardware å forholde seg til og en da ikke kan optimalisere 100% mot maskinvaren... Mulig (og jeg håper jo) de har tenkt på dette og har lagt opp et "system" så de kan optimalisere skikkelig anyway... Lenke til kommentar
smetho Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Tror Playstation 3 kommer til å knuse xbox 2 når det gjelder grafikk! Veldig spent på om grafikken vil være synlig (mye) bedre enn dagens xbox for de som kobler dette mot en tv... TV har jo ikke høyere oppløsning enn 720x576 og det klarer jo xbox 1 fint å vise... For de med HD flatskjerm eller projektor vil det nok være mye å hente En ting jeg ikke likte helt var "kun" 256 mb minne (står liksom ikke helt i stil til cpu og gpu), også kan en sette i ekstra minne (og disk), og det vil jo si at spillutviklere får noe av det samme problemet som utvikling mot pc, at en har variabel hardware å forholde seg til og en da ikke kan optimalisere 100% mot maskinvaren... Mulig (og jeg håper jo) de har tenkt på dette og har lagt opp et "system" så de kan optimalisere skikkelig anyway... Nå er det ikke sammenlignbart med PC-ram da... Om en kan oppgradere så er vel ikke dette noestort problem. Alle vil ha minimun 256Mb uansett. Om en har mer så bra det, men tror ikke det vil ha noe særlig betydning for utviklingen av spill da utviklerne nok kommer til å anta folk har 256Mb. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) En ting jeg ikke likte helt var "kun" 256 mb minne (står liksom ikke helt i stil til cpu og gpu) Husk at det ikke er noe tradisjonelt OS som ligger i bunn og 'stjeler' minnet da. På en nybootet Windows-maskin så har man jo allerde brukt opp et par hundre MB når oppstarten er ferdig... Xbox har jo bare 64MB RAM og PS2 kun 32MB og når man ser hvor bra grafikk og lyd disse boksene klarer å få til på tross av 'elendige' tekniske specs i forhold til PC så burde en firedobling av minnet (for Xbox2 sin del) holde rimelig bra. Endret 10. mars 2005 av Shimano Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg