Sammy1 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Noen som har positive/negative erfaringer med dette objektivet? Lenke til kommentar
maskefjes Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg har ikke veldig mye erfaring med dette, men prøvde det så vidt under foto messen. Da satt det på en 20D og fungerte bra. Ble anbefalt dette som et start objektiv av en fra FotoVideo.no. Her kan du se bilder tatt med objektivet: pbase.com -/maskefjes Lenke til kommentar
Sammy1 Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Det så veldig bra ut, virker å være et veldig bra allround-objektiv. Litt lyssvakt kanskje. Ikke alle bildene hadde opptaksinfo, men de som hadde var det ofte en kombinasjon av høye iso og treg lukker. Men til prisen ser det bra ut Lenke til kommentar
wanderlust Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg har hatt dette objektivet nå i ca. to måneder og tatt et hundre talls bilder med det (brukt på en D-60). Til prisen er dette et godt kjøp. Du får bra vidvinkel (ca. 28mm), bra zoomområde og en veldig allright linse for disse pengene. Linsa er riktignok lyssvak, og dette er den største ulempen med den, så vidt jeg kan si, men du får neppe mye mer for prisen. Hørte forresten at Akam hadde linsa inn til test, så det lønner seg kanskje å vente litt til. Lenke til kommentar
Sammy1 Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg har hatt dette objektivet nå i ca. to måneder og tatt et hundre talls bilder med det (brukt på en D-60). Til prisen er dette et godt kjøp. Du får bra vidvinkel (ca. 28mm), bra zoomområde og en veldig allright linse for disse pengene. Linsa er riktignok lyssvak, og dette er den største ulempen med den, så vidt jeg kan si, men du får neppe mye mer for prisen. Hørte forresten at Akam hadde linsa inn til test, så det lønner seg kanskje å vente litt til. Hehe, kanskje det hjelper på lysstyrken Takk for info'en, jeg skal følge med. Lenke til kommentar
briiber Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg har hatt dette objektivet nå i ca. to måneder og tatt et hundre talls bilder med det (brukt på en D-60). Har hørt at denne linsen har en del problemer med vignettering (mørke hjørner). Har du lagt merke til dette? Hvis ja, forekommer det ved alle brennvidder? Mvh Bård Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg har hatt dette objektivet nå i ca. to måneder og tatt et hundre talls bilder med det (brukt på en D-60). Har hørt at denne linsen har en del problemer med vignettering (mørke hjørner). Har du lagt merke til dette? Hvis ja, forekommer det ved alle brennvidder? Mvh Bård Slike problemer oppstår vanligvis ved største blenderåpning og korteste brennvidde, men vignetteringen er antakelig også tilstede f.eks. ved litt lengre brennvidder, bare ikke like mye. I tester av objektiver får man ofte se en kurve som viser vignetteringen, og den har gjerne en gradvis overgang (en bue) der vignetteringen er størst ved små brennvidder og minst ved store brennvidder. Lenke til kommentar
Tom J Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Jeg har nettopp kjøpt dette objektivet til Nikon D70, men har ikke hatt mulighet til å teste det ordentlig enda. De få bildene jeg har tatt er jeg veldig fornøyd med og foreløbig virker det som om dette er et bra objektiv. Har ikke sett noe til vignettering enda. Endret 13. mars 2005 av Tom J Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå